Toon posts:

[monitor] Factory Burn-In ??

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige tijd doet m'n monitor rare dingen als ik hem aan zet zonder een signaal van de pc (pc uit, mon. aan)
Er komt dan volgend beeld: (ff snel in paint nagetekend)
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/mht/temp/factory%20burnin.jpg

De tijd onderaan is een soort van timer. Zolang de monitor aanstaat, en geen signaal heeft, komt dit scherm, en telt die timer verder. De tweede rij is de Verticale en Horizontale refreshrate (denk ik). Die wisselt naar andere getallen zo om de 20 seconden. Ik heb em al eens een hele tijd (+- 5 uur) zo laten staan, maar hij doet niet echt veel.

Het vreemde is dat ie dit vroeger niet deed, enkel sinds ik overlaatst de kabel had uitgetrokken (monitor stond al uit, en t onweerde, vandaar). Vroeger kwam er gewoon "No Signal Found, Check Cable" te staan

Kan iemand me uitleggen wat dit te betekenen heeft en/of er iets aan te doen is ?

(oh ja, hij werkt nog perfect als de pc aanstaat, op 1 detail na: Als ik het On screen menu oproep, en ik kies voor 'Color Manager' (om de RGB waardes aan te passen; kleurprofielen zeg maar) doet de monitor een reset. Hiermee bedoel ik dat ie gewoon uitgaat en dan terug aan, inclusief een automatische Degauss...)

Verwijderd

Topicstarter
hoopvol even dit topic omhoog schoppen :)

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Binnenbrengen voor garantie.
Zou ik eerst doen.
Burn-in is denk ik een een opwarm procedure. Wat hier niet van toepassing is denk ik zo.

edit:

Na je bericht opnieuw te hebben gelezen, heb ik een andere mening. Even een paar vragen: doet hij dit ALTIJD als hij geen signaal krijgt of alleen na X tijd ?

Probeer eens met een email te sturen naar de fabrikant van de monitor.

Volgens mij is dit een test mode die niet is bedoelt om getoond te worden zonder speciale handelingen.

Verwijderd

Topicstarter
Binnenbrengen voor garantie.
Geen garantie meer... :(
Na je bericht opnieuw te hebben gelezen, heb ik een andere mening. Even een paar vragen: doet hij dit ALTIJD als hij geen signaal krijgt of alleen na X tijd ?
Altijd, sinds korte tijd toch; vroeger niet
Probeer eens met een email te sturen naar de fabrikant van de monitor.
Heb ik gedaan, geen antwoord (dat heb je met die n0name prul) :r
Volgens mij is dit een test mode die niet is bedoelt om getoond te worden zonder speciale handelingen.
Wieee... ik heb een easter egg gevonden... :)

Verwijderd

Als je na 3 kwartier nog geen antwoord hebt hoef je het niet meteen omhoog te schoppen hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand die er iets over weet ?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:01

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

't is een oud topic, maar aangezien ik nu met exact hetzelfde probleem zit als topicstarter leek et me net zo handig deze te heropenen.

sinds een paar dagen vertoont mijn monitor dezelfde symptomen (ook mijn monitor is een no name, bij vobis in ruil gekregen voor kapotte highscreen monitor)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het is toch beter om een nieuw (duidelijk) topic te openen dan op zo'n oud topic te reageren (augustus 2001). Probeer bijvoorbeeld het missende plaatje uit de openingspost opnieuw te maken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.