Tweakers popup ==> voor de zoveelste keer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20
Ik kan hier zo ontzettend chagrijning om worden.
Voor de duizend miljoen miljardste keer...

IK
WIL
DIE
IRRITANTE
TWEAKERS POPUP
NIET
MEER
ZIEN.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Hij blijft maar opnieuw verschijnen.

Zo moeilijk is het toch niet om per ingelogde gebruiker iets te verzinnen als "als gebruiker de popup meteen wegklikt, misschien moeten we hem maar niet meer laten zien"?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

crisp in "Tweakers stopt met thirdpartytracking en cookiemuur"

[ Voor 33% gewijzigd door teacher op 10-06-2022 22:31 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Aangezien @psy een abonnee is denk ik niet dat dit om het whitelistverzoek gaat. Welke popup heb je het over? Een enquete-verzoek (usabilla), of wellicht de inlog-popup (maar je geeft zelf aan ingelogd te zijn)?

Zijn er omstandigheden waardoor dit probleem bij jou misschien overmatig speelt? Zoals regelmatig cookies/localstorage weggooien?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

crisp schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:35:
Aangezien @psy een abonnee is denk ik niet dat dit om het whitelistverzoek gaat. Welke popup heb je het over? Een enquete-verzoek (usabilla), of wellicht de inlog-popup (maar je geeft zelf aan ingelogd te zijn)?

Zijn er omstandigheden waardoor dit probleem bij jou misschien overmatig speelt? Zoals regelmatig cookies/localstorage weggooien?
Ik heb die enquete nu 2 x voorbij zien komen.

Met de vraag wat ik op tweakers kwam doen en of dit gelukt was (of hoe eenvoudig ofzoiets).

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Het is de enquete popup, en hij blijft maar terugkomen. Terwijl ik gewoon ben ingelogd, altijd. En ik gebruik eigenlijk altijd dezelfde pc dus ik begrijp het gewoon niet.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
crisp schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:35:
Nooit.

Maar ik ga het eens bijhouden. Elke keer is er weer een teveel wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

psy schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:38:
Het is de enquete popup, en hij blijft maar terugkomen. Terwijl ik gewoon ben ingelogd, altijd. En ik gebruik eigenlijk altijd dezelfde pc dus ik begrijp het gewoon niet.
Die zou bij sluiten minstens een maand weg moeten blijven. Wel zijn er meerdere versies (op het forum, in V&A, bij artikelen) zodat het wel mogelijk is dat je er meerdere krijgt binnen diezelfde maand, maar niet dezelfde.

Ik heb toevallig van de week een bug in de code van deze enquetes opgelost waardoor deze in sommige gevallen niet meer verscheen, ik vermoed dat ze daardoor nu ineens weer meer 'oppoppen' dan de laatste tijd het geval is geweest.

Ik zal hier volgende week in ieder geval nog eens naar kijken, ook naar het mechanisme waarmee de popup een tijd weg zou moeten blijven bij sluiten (als dat aan onze kant gedaan wordt). Daarnaast zal ik intern nog eens overbrengen dat toch veel mensen dit als irritant ervaren en of daar niet iets aan gedaan kan worden, bijvoorbeeld in de vorm van een algehele opt-out.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
En nu weer op de telefoon 🤬

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXmGozIGf28o4uiSKBl6DLyc9Zg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gj8FeLXqJzwcMOt0jZdGTG8P.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ja, we onthouden het op device-basis... Maar als het goed is blijft hij nu 60 dagen weg.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Het zou ideaal zijn als hij helemaal weg zou blijven. Het voelt elke keer weer alsof tweakers mij niet kent en me beschouwt als een nieuwe gebruiker. Dat stoort me echt.

Denken ze bij het MT nou echt dat ik telkensdat ding ga invullen? Een gebruiker die elke dag misschien wel meer dan een uur op tweakers aanwezig is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@crisp Is er een rede voor Tweakers.Net waarom dit soort zaken client-side bij gehouden worden middels een 'cookie' terwijl dat volgens mij ook server-side middels een veld in een database kan?

Ik probeer te bedenken waarom zoiets eventueel zou kunnen botsen met de AVG regelgeving(en) maar ik kan zo snel niet iets bedenken waarmee het wel/niet tonen van een pop-up op basis van een UID (op basis van een inlog en dus account) verboden zou kunnen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 11-06-2022 19:45 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Will_M schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 18:09:
@crisp Is er een rede voor Tweakers.Net waarom dit soort zaken client-side bij gehouden worden middels een 'cookie' terwijl dat volgens mij ook server-side middels een veld in een database kan?
Deels een stuk gemak; veel van de functionaliteit wordt al clientside gedaan, dus dan is het makkelijk om het bijhouden van een timestamp van de laatste geserveerde survey ook clientside te doen. Dan hoef je ook geen rekening te houden met wel of niet ingelogd, en hoef je ook geen extra callback naar de server te doen voor het opslaan van die timestamp als er een survey is geserveerd (dat is niet volledig serverside vooraf te bepalen).
Ik probeer te bedenken waarom zoiets eventueel zou kunnen botsen met de AVG regelgeving(en) maar ik kan zo snel niet iets bedenken waarmee het wel/niet tonen van een pop-up op basis van een UID (op basis van een inlog en dus account) verboden zou kunnen zijn.
Ik denk ook niet dat dat zou botsen, het lijkt me een functioneel doeleinde en daarvoor is geen consent nodig.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:29
Op zich zou het mooiste zijn dat je kan aanvinken dat ie weg kan blijven, maar volgens mij zit er ook nog een weergave bug in zodat ik hem überhaupt niet kan afronden. De onderste vraag valt uit beeld en scrollen of in-en uitzoomen kan niet (wel de pagina van GoT zelf). Ik was net op weg hem vrij positief in te vullen, maar dat kan dus niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

jurjen_g schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:47:
Op zich zou het mooiste zijn dat je kan aanvinken dat ie weg kan blijven, maar volgens mij zit er ook nog een weergave bug in zodat ik hem überhaupt niet kan afronden. De onderste vraag valt uit beeld en scrollen of in-en uitzoomen kan niet (wel de pagina van GoT zelf). Ik was net op weg hem vrij positief in te vullen, maar dat kan dus niet :+
Dat is weer een andere bug; De onderzoeks-enquete laad niet proper (kleiner scherm)

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Heeft de VPN verbinding ook invloed?

Op mijn werklaptop wissel ik nog wel eens van IP (werk vpn). Ik neem wel aan dat mijn werk-ip verder niet wisselt, maar het zijn natuurlijk wel 2 verschillende ip's, werk & thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

psy schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:14:
Heeft de VPN verbinding ook invloed?

Op mijn werklaptop wissel ik nog wel eens van IP (werk vpn). Ik neem wel aan dat mijn werk-ip verder niet wisselt, maar het zijn natuurlijk wel 2 verschillende ip's, werk & thuis.
Dat zou niet uit mogen maken. Wel staat het bijhouden van de laatste survey op het forum los van de frontpage omdat er localStorage wordt gebruikt (en daar is het forum een andere 'origin').

Het zou ook nog zo kunnen zijn dat de localStorage voor tweakers.net (en of gathering.tweakers.net) aan z'n max zit (vooral de trackers die we nu gelukkig niet meer hebben gebruikten die voorheen nogal graag :(). Je zou dan een keer de cookies & site-data van tweakers.net en gathering.tweakers.net kunnen clearen om te kijken of dat soelaas biedt.

De entry voor Usabilla ziet er overigens zo uit:
code:
1
usabillaStore: {"surveyedArticles":[],"lastSurveyTimestamp":1655037213214}

Als je zelf zo'n entry aanmaakt met een veel hogere timestamp dan ben je er voorlopig ook vanaf ;)

Overigens heb ik de surveys en de manier van bijhouden intern ter discussie gesteld :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Hé dat is handig.

Maar hoe moet ik die timestamp lezen?

Ik heb nu:
code:
1
{"surveyedArticles":[],"lastSurveyTimestamp":1654892552128}

165489 - tijd? wel raar 89 sec ;)
2552128 -> wat is dit dan?
ik ben zulke timestamps gewend:
2020-02-01T14:31:11

[ Voor 3% gewijzigd door psy op 13-06-2022 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dat getal is een UNIX Timestamp (verwacht ik). Je kan deze link gebruiken om dat getal om te zetten naar een tijd.

[ Voor 29% gewijzigd door robertpNL op 13-06-2022 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
Ja hoor.
Ik krijg hem weer.
Nu dacht ik, ik klik hem weg dat zou afdoende moeten zijn. Na 5 minuten weer.
Toen een zeer expliciet commentaar erin gezet, en weer weggeklikt.

Na een minuut wéér!!!!

Seriously? Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:18

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik krijg die niet? Loop je add-ons eens door?
Misschien heb je er eentje die wat cookies localStorage wist.

[ Voor 41% gewijzigd door AW_Bos op 16-07-2022 17:04 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
Heb geen enkele addon, is de firefox browser op de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
Jongens dit kan echt niet meer hoor.
Moet ik nou elke maand terugkeren in dit topic ofzo???

*knip*.

[ Voor 61% gewijzigd door rens-br op 23-08-2022 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atthias
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09:50
vreemd windows 10 en android 12 beiden via de respectievelijk firefox applicatie en zie hem nooit

heb wel enchanced tracking protection en Ublock plus nog wat andere filters aan

altijd ingelogd en ben betalend abonnee mocht dat uitmaken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-07 22:42

Sharky

Skamn Dippy!

psy schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:49:
Jongens dit kan echt niet meer hoor.
Moet ik nou elke maand terugkeren in dit topic ofzo???

*knip*
*knip*

[ Voor 48% gewijzigd door rens-br op 23-08-2022 09:49 ]

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
*knip*

[ Voor 58% gewijzigd door rens-br op 23-08-2022 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@psy Ik snap de frustratie, maar die mag je ook op een normale manier uiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 07:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@psy Ik krijg hem als non-abbo eigenlijk bijna nooit. :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:17
Heb die enquete/info-vragen pop-up nu al zeker jaar af en toe zien komen, maar ik word het ook ZAT. En dan dit: ik heb in het begin eens 10 minuten van mijn tijd gegeven voor invullen hele enquete, maar vorm van beloning is er niet (als in niet meer lastig vallen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:51
Sjah schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 00:45:
Heb die enquete/info-vragen pop-up nu al zeker jaar af en toe zien komen, maar ik word het ook ZAT. En dan dit: ik heb in het begin eens 10 minuten van mijn tijd gegeven voor invullen hele enquete, maar vorm van beloning is er niet (als in niet meer lastig vallen).
Volledig mee eens. Weg ermee
Pagina: 1