RFXCOM : Hoe aan de praat in RFXman en HA?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User_Id
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-05 11:52
Hallo Tweakers,
ik heb een RFXCOM XL gekocht om via HA mijn screens (Somfy) aan te sturen via HA.
het is mij gelukt om in HA een KAKU switch aan te sturen. de integratie werkt dus.

nu probeer ik in RFXman, volgens de handleiding, de screens in te programmeren. Maar er gebeurt in het geheel niets.
dwz:
ik kan de RFXCOM koppelen met de PC. maar dat is het dan ook wel.

een "down" command resulteert in niets.

In HA is ook verder niets te zien aan apparaten of entiteiten.

IS er iemand die mij hierdoor heen kan loodsen? of een serieuze handleiding heeft (die van RFXCOM heb ik )
Wat betekent rfu1 etc? Waar kan ik die waarden vinden?
Hetzelfde voor ID etc. Mag dat een willekeurige waarde zijn? Daar is de handleiding niet duidelijk in.

Relevante software en hardware die ik gebruik
RASPI 4B, 4GB

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:14

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

nu probeer ik in RFXman, volgens de handleiding, de screens in te programmeren. Maar er gebeurt in het geheel niets.
dwz:
ik kan de RFXCOM koppelen met de PC. maar dat is het dan ook wel.

een "down" command resulteert in niets.
Kun je iets meer uitwijden over waar het precies verkeerd gaat? Alleen maar zeggen dat je alles hebt gedaan maar dat het eindresultaat 0 is zegt niet zoveel en maakt troubleshooten onmogelijk ;)

Heb je een uniek ID ingesteld?
Zit alleen het screen dat je wilt koppelen in het stopcontact?
Reageerde het betreffende screen toen je hem met de afstandsbediening in paring mode zette?
Heb je het program commando verstuurd vanuit de manager en reageerde het screen toen?

In je verhaal geef je alleen aan dat het scherm niet reageert op een down command, maar in de paring procedure zitten meerdere stappen waarbij je al kunt zien of het lukt. Pas als die succesvol zijn ga je kijken of een screen netjes open en dicht gaat.
Hetzelfde voor ID etc. Mag dat een willekeurige waarde zijn? Daar is de handleiding niet duidelijk in.
Dat moet een unieke waarde zijn volgens de handleiding. Dus wat je kiest maakt niet uit, zolang je maar geen andere apparaten in de buurt hebt met hetzelfde ID.

[ Voor 12% gewijzigd door Gizz op 11-06-2022 11:45 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• User_Id
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-05 11:52
Dank je wel Gizz,

Je hebt natuurlijk gelijk, een exacte uiteenzetting is noodzakelijk voor troubleshooting.

Maar je hebt mij nu al geholpen. Tijdens het opschrijven van de doorlopen stappen realiseerde ik mij dat ik de andere screens niet spanningsloos had gemaakt.
Nu wel gedaan.....en koppelen lukte direct.
Evenals het koppelen van het devices in HA. Dus op naar de overige 4 screens :).

Dank!