Auto speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray64
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-06-2022
Ik heb een vraag over mn auto speakers. Ik heb een Sony 4 x 100 watt autoradio en heb daar 4 speakers op aangesloten. De 2 voor speaker zijn 110 watt rms met max 300 watt . De 2 die ik achterin wil gebruiken zijn 300 watt rms en max 500 watt. Heb nu alles aangesloten ( zonder versterker) en nu blijkt dat de achter speakers veel minder volume hebben dan de 2 van 110 watt voor in de auto!! Kan dit komen door dat mn Sony auto radio daar niet sterk genoeg voor is en dus de achter speakers van 300watt niet tot zn recht komen??
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:21
Je idee klopt volgens mij helemaal. De 110 watt speakers zijn eigenlijk net even te zwaar maar om te voorkomen dat je ze opblaast wordt vaak voor net even wat meer gekozen. Echter met 300 watt speakers en je geeft 100 watt.. Als je de speakers dan vol hebt staan heb je maar 1/3 van wat de speaker zou moeten kunnen. Ik neem aan dat je de speakers niet continu vol open hebt staan waardoor het volume dus nog zachter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:19

Kryziek

bb || !bb

Staat de fader wel netjes in het midden? Die wil nog wel eens naar voren staan waardoor achter minder luid klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:32
Wat is de impedantie van de speakers ?

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nee, dat komt niet door je radio. Die geeft ongeveer 4x15 watt aan vermogen. Dat lijkt weinig, maar met 3 of 4 watt moet je al hard praten om elkaar te verstaan.

Wat kan het verschil in geluid veroorzaken?

- andere gevoeligheid van de speakers
- andere klankkast (die in de deur hebben waarschijnlijk een betere klankkast als die in de hoedenplank)

Je zou de fader iets naar achter kunnen zetten, of je laat het zo; bij een concert zit je ook niet met je rug naar het podium. ;)

Wise enough to play the fool