laptop 200-300ish met lange accuduur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunaticNL
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-02 15:58
Hoi allen,

Ik ben eigenlijk opzoek naar wat advies over een laptop die makkelijk is om mee te nemen (denk aan 14" bij voorkeur 1920x1080) en bij voorkeur het merk Lenovo.
met een lange accuduur om simpelweg wat te browsen, beetje netflix en dergelijke. office kunnen de meesten ook vast wel aan. denk wel dat 8gb ram tegenwoordig een must aan het worden is.

USB-C en/of SD slot zou heel mooi meegenomen zijn om foto's over te kunnen zetten.

qua prijsrange zat ik eigenlijk te denken aan 200-300 euro-ish

pricewatch: Lenovo ThinkBook 14 G2 ARE (20VFS01U00)
deze was laatste reviewed, het is een mooie beestje, vind hem alleen nog wat te prijzig voor mij als extra laptop aangezien ik al een game laptop/pc heb.

mvg,
Lunatic

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik ben bang dat je wensen niet passen bij je budget.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunaticNL
Ik sta open voor suggesties :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Budget ophogen naar €600 - €900 en dan kijken wat er past bij je wensen en eisen. Of gaan voor iets als een Chromebook, maar of je dáár nu gelukkig van wordt....

Merkvoorkeur zou ik ook laten vallen. Genoeg andere fabrikanten, waardoor de zoektocht een stuk makkelijker wordt.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:27

Yucon

*broem*

Koop een gebruikte. Zeker bij Lenovo's heb je dan veel waar voor je geld, maar als je een vrij recente wil zul je ook dan wel eerder aan die 300 dan aan de 200 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Gebruikte en er dan een nieuwe accu inzetten.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07:21
Moest je echt bij Lenovo willen blijven, dan kan ik je vertellen dat Medion een onderdeel van Lenovo is en dat ga je merken als je hun toestellen naast een Lenovo vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Yucon schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 08:29:
Koop een gebruikte. Zeker bij Lenovo's heb je dan veel waar voor je geld, maar als je een vrij recente wil zul je ook dan wel eerder aan die 300 dan aan de 200 zitten.
Ik denk eerder 350 tot 450€! Ik heb een acht maanden geleden een Ideapad3 met AMD Ryzen 3 3250U en 8gb RAM (waarvan 4gb gesoldeerd zit) voor 449€ gekocht (399 na cashback), en dat is in vergelijking met de modellen van rond de 300€ een betere processor (Celeron 3/4000 serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunaticNL
Ik zat zelf gewoon aan iets simpels te denken om Netflix/YouTube op te kunnen kijken, wat dingen op te zoeken. En duik logboeken bij te kunnen houden.
Dus echt veel power hoeft het niet te hebben, daar heb ik thuis een pc/laptop voor

En ik wil daarom niet steeds aan een stopcontact hangen, full HD lijkt me wel heel prettig en een sd kaartlezer is mooi meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
lunaticNL schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 17:26:
Ik zat zelf gewoon aan iets simpels te denken om Netflix/YouTube op te kunnen kijken, wat dingen op te zoeken. En duik logboeken bij te kunnen houden.
Dus echt veel power hoeft het niet te hebben, daar heb ik thuis een pc/laptop voor

En ik wil daarom niet steeds aan een stopcontact hangen, full HD lijkt me wel heel prettig en een sd kaartlezer is mooi meegenomen
De meeste Lenovo Ideapad modellen hebben een SD kaart lezer in het toestel zitten, wil je USB-C, dan ga je doorgaans een hogere prijsklasse tegemoet! Maar je kan een USB-A (male) to USB-C adapter gebruiken moest dat een uitweg bieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunaticNL
Runaque schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:46:
[...]

De meeste Lenovo Ideapad modellen hebben een SD kaart lezer in het toestel zitten, wil je USB-C, dan ga je doorgaans een hogere prijsklasse tegemoet! Maar je kan een USB-A (male) to USB-C adapter gebruiken moest dat een uitweg bieden!
Usb c is ook geen must dus dat kan vervallen.
Maar hoe kan ik tijdens het zoeken naar een laptop, filteren op een lange accuduur?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-05 20:29

In de pricewatch staan weinig nieuwe laptops die aan je verwachtingen voldoen, tenzij je voor modellen met 4GB RAM gaat maar dat zou ik toch afraden zelfs bij licht verbruik. Er staan echter een hoop interessante refurbished laptops in die pricerange die wel het overwegen waard zijn :)

Deze kwam bijv. langs: https://www.iused.nl/refu...lver-early-2015-qwerty-us Erg goed scherm voor het geld. Je kan er prima Windows op zetten als je geen fan van MacOS bent.

Edit: pricewatch: Medion Akoya E4251 (30031849) als je persé nieuw wilt. Medion is geloof ik van Lenovo. Met zijn 4GB is die op zich goed genoeg voor netflix en wat office werk, maar mogelijk beperkt in hoe lang die nog mee kan draaien.

[ Voor 26% gewijzigd door svenk91 op 12-06-2022 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:57

Koop een tablet.
Dat jou suggestie al 130 euro meer kost zegt natuurlijk wel wat, dit kan gewoon niet voor het geld.
En al zou je iets kunnen vinden wat in de buurt komt van die specificaties, dan worden de rest van de specificaties wel zo slecht, dat je nog met een praktisch onwerkbare laptop zit.

Zie de Medion hier boven bijvoorbeeld, komt in de buurt, maar dan zit je met een ontzettend langzame processor, (een dualcore op 1.1ghz, met turbo tot 2.8, die hij waarschijnlijk bijna nooit haalt) en waarschijnlijk ook een hele langzame (ingebouwde) ssd, waardoor de ervaring nog compleet waardeloos is.

[ Voor 33% gewijzigd door WEBGAMING op 12-06-2022 03:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pushedspore
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15:28
Met die prijsrange zou ik of een chromebook of een tweedehands windows laptop nemen.
Voorbeeld, op tweakers V&A staat een dell latitude 5480 voor €190. ~6 jaar oud dus batterij waarschijnlijk versleten. Voor €125 heb je een nieuwe originele batterij (68 w/u) bij dell. Volgens reviews zou deze dan +11 uur mee moeten gaan, (afhankelijk van test en configuratie). Model ondersteunt usb c charging, al is de bijgeleverde oplader regulier. Als laatste punt zou ik TN panelen vermijden, daar moet je dan wel achter komen via de verkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
svenk91 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 02:28:
[...]

In de pricewatch staan weinig nieuwe laptops die aan je verwachtingen voldoen, tenzij je voor modellen met 4GB RAM gaat maar dat zou ik toch afraden zelfs bij licht verbruik. Er staan echter een hoop interessante refurbished laptops in die pricerange die wel het overwegen waard zijn :)

Deze kwam bijv. langs: https://www.iused.nl/refu...lver-early-2015-qwerty-us Erg goed scherm voor het geld. Je kan er prima Windows op zetten als je geen fan van MacOS bent.

Edit: pricewatch: Medion Akoya E4251 (30031849) als je persé nieuw wilt. Medion is geloof ik van Lenovo. Met zijn 4GB is die op zich goed genoeg voor netflix en wat office werk, maar mogelijk beperkt in hoe lang die nog mee kan draaien.
Die MacBook Pro is naar mijn idee de betere keuze gezien het budget! Valt het ding tegen, dan kan je hem kwijt voor wat je ervoor betaald hebt! Voldoet ook aan de meeste eisen, behalve die type-C poort geloof ik, die waren er later dat jaar pas als ik het goed voor heb, maar ook werd de sd kaart lezer uitgefaseerd door hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:27

Yucon

*broem*

En ik wil daarom niet steeds aan een stopcontact hangen
Ik vraag me af of je beeld van de accukwaliteit van gebruikte laptops wel klopt. M'n kinderen hebben een lenovo x250 en een hp elitebook g3 en die doen het allebei nog een paar uur (niet precies geklokt, maar ik zie ze vaker zonder dan met adapter met die dingen slepen dus het zal wel loslopen). Het beeld dat een tweedehands laptop na 20 minuten aan de stroom moet lijkt me iets van vroeger.

[ Voor 11% gewijzigd door Yucon op 12-06-2022 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
hier is echt V&A ideaal voor
Zet de slider bij verkoper op 4 en bij gelijke keuze kies de tweaker die het langst actief is en je zit erg veilig met kopen (absoluut geen marktplaats :))
Zoiets met nieuwe accu V&A aangeboden: Lenovo ThinkPad T470 T470
Pagina: 1