Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt0bvi0us1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-12-2022
Beste tweakers,

Onlangs hebben we een nieuwe tv gekocht (4k 100hz). We hebben altijd al tv gekeken via de PC, omdat het vorige model ook geen smart tv was & het gewoon in het algemeen voor ons beiden makkelijk is. Nu had ik graag terug wat games gespeeld vanuit de luie zetel & ben ik aan het twijfelen of ik nu een zwaardere video kaart moet kopen voor deze PC of zat ik te denken om een nvidia shield pro aan te kopen.

Dit zijn de specs van de verschillende toestellen.
De PC die aan de tv hangt:
- Core i7 8700k
- 64gb value ram ==> denk 2666MHz of 2400
- GTX 1050ti
- 650W voeding (volledig modulair, ik heb nog een 1000w voeding liggen dus da's geen probleem om die eruit te halen & de kabels te wisselen.

Specs van mijn huidige game PC:
- Ryzen 7 5800X
- RTX3080ti
- 32GB 3200mhz

Nu had ik graag op een zo hoog mogelijke resolutie & zo hoog mogelijke kwaliteit gespeeld.

Heeft iemand ervaring met het streamen van games via een nvidia shield? Werkt dit goed? Ik heb al enkele videos bekeken via youtube & daar gaat het allemaal wel vlot. Maar had toch nog graag eens rondgevraagd of er hier iemand ervaring mee heeft.
De games die ik voornamelijk zal spelen zijn de assassin's creed games, need for speed, mortal combat.

Nog iets om mee te geven, de kast van de PC die verbonden is met de tv is de volgende.
Dus daar ben ik al wat beperkt van afmetingen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Mvg,

Beste antwoord (via cpt0bvi0us1 op 14-06-2022 10:58)

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-05 03:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Als je GeForce now wilt gebruiken op de shield moet je rekening houden dat als je meer dan 1 scherm hebt dit niet gelijk werkt hij pakt bij mij altijd mijn 3de scherm...? Als ik 2 van de 3 schermen los haal werkt het wel.

Steam link werkt opzich goed maar moet je even kijken hoe je je spellen wilt besturen. Gamepad, toetsenbord en muis etc.

Je kan geloof ik ook spellen handmatig toevoegen aan steam dit moet je even opzoeken. Maar dit kan input problemen geven waar vast en zeker ook wel wat over te vinden is.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:42
Als je spellen in Steam staan dan kan je met je huidige setup al testen, daar heb je geen shield voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:37
Aangezien je een 3080 Ti hebt denk ik niet dat de latency van streaming aan je kwaliteitseisen voldoet. Er is nog een derde optie; een Series X. Natuurlijk afhankelijk van de games die je speelt.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt0bvi0us1
D-dark schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:26:
Als je spellen in Steam staan dan kan je met je huidige setup al testen, daar heb je geen shield voor nodig.
Ik wist niet dat je dit via steam ook kon, zal dat eens opzoeken.
sdk1985 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:31:
Aangezien je een 3080 Ti hebt denk ik niet dat de latency van streaming aan je kwaliteitseisen voldoet. Er is nog een derde optie; een Series X. Natuurlijk afhankelijk van de games die je speelt.
X-box dan?
Ik speel voornamelijk eigenlijk games die voor mij makkelijk met controller te spelen zijn zoals degene die ik genoemd hebt, splintercell zou ook wel eens kunnen maar eigenlijk voornamelijk assassins creed.
Alle assassins creed games heb ik via uplay staan & niet via steam dus da kannek ni proberen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Als je GeForce now wilt gebruiken op de shield moet je rekening houden dat als je meer dan 1 scherm hebt dit niet gelijk werkt hij pakt bij mij altijd mijn 3de scherm...? Als ik 2 van de 3 schermen los haal werkt het wel.

Steam link werkt opzich goed maar moet je even kijken hoe je je spellen wilt besturen. Gamepad, toetsenbord en muis etc.

Je kan geloof ik ook spellen handmatig toevoegen aan steam dit moet je even opzoeken. Maar dit kan input problemen geven waar vast en zeker ook wel wat over te vinden is.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt0bvi0us1
Ok bedankt voor de nuttige reacties, zeker een handige tip van die schermen want ik heb ook 2 schermen & eerlijk gezegd zie ik het niet echt zitten om die telkens los te koppelen als ik eens op de tv een spel wil spelen.

Ik zal de games toevoegen op steam & eens zien wat dit geeft maar het lijkt er dus op dat de makkelijkste oplossing een aparte grafische kaart zal zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cpt0bvi0us1
Ik heb AC Oddesy toegevoegd op steam (de exe toegevoegd).
De steam link app geïnstalleerd op de andere PC & na wat updaten & doen heb ik het spel kunnen opstarten & spelen.

Nu er is idd wel wat kwaliteitsverlies maar dat valt eigenlijk goed mee. Ik was er eerlijk gezegd van geschrokken hoe goed het eigenlijk wel gaat. Ik speel dit met een xbox controller aangesloten op de PC die aan de tv hangt & qua input lag is dit eigenlijk ook, voor mij althans, niet merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Top man, leuk dat je ook feedback geeft.

Mijn favoriete spel op groot scherm is Witcher 3. Maar ik kan totaal niet spelen met controller en muis en keyboard op de bank is ook niet alles, en ondanks dat de tv groter is vind ik 21:9 op 34" toch net iets vetter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esso21
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:46
@prutser001 Ik kom toevallig op dit topic, ik lees dat je via steam inhouse streaming speelt?

Wat ik kan aanraden om te proberen om je ervaring potentieel nog beter te maken is streamen door middel van Nvidia zelf.

Hiervoor kun je Moonlight gebruiken. Moonlight werkt alsof je naar een Nvidia shield streamt en er zijn apps voor alle platforms. Mijn persoonlijke ervaring met inhouse streaming van zowel pc naar pc, pc naar steamlink als pc naar een Pi3 was bij alle gevallen beter met de moonlight app! Maar je zou ook naar een android toestel kunnen streamen.

Anyway, ik zet dit er dus maar even neer voor de gelukkige die dit toevallig tegen komt!

(Pro tip, voeg remote desktop toe en je kan gewoon van afstand werken alsof het je pc is)

[ Voor 6% gewijzigd door Esso21 op 17-11-2022 10:42 ]

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:11
Esso21 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:41:
@prutser001 Ik kom toevallig op dit topic, ik lees dat je via steam inhouse streaming speelt?

Wat ik kan aanraden om te proberen om je ervaring potentieel nog beter te maken is streamen door middel van Nvidia zelf.

Hiervoor kun je Moonlight gebruiken. Moonlight werkt alsof je naar een Nvidia shield streamt en er zijn apps voor alle platforms. Mijn persoonlijke ervaring met inhouse streaming van zowel pc naar pc, pc naar steamlink als pc naar een Pi3 was bij alle gevallen beter met de moonlight app! Maar je zou ook naar een android toestel kunnen streamen.

Anyway, ik zet dit er dus maar even neer voor de gelukkige die dit toevallig tegen komt!

(Pro tip, voeg remote desktop toe en je kan gewoon van afstand werken alsof het je pc is)
Moonlight kan ik ook beamen, ik merk geen delay (wel alles bekabeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanTilburg
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-02 21:04
Ik heb drie jaar geleden de keuze gemaakt om een Shield Pro aan te schaffen en heb hier nog geen spijt van gehad. Op zolder een pc met een 1080 ti verbonden via Ethernet. In de huiskamer een LG G1 en de Shield Pro, ook via het ethernet verbonden. Via Gamestream of Moonlight kan ik op 60fps 1080p of 4K gamen met een ps4 of Xbox one controller zonder aanzienlijke lag. Ik schat deze in op 30-50ms waardoor ook multiplayer games goed te spelen zijn. Ziet er een stuk beter uit dan boven op mijn 27 inch 1080p schermpje.
Pagina: 1