SSD indelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-06 22:02
Ik heb onlangs de SSD in mijn laptop vervangen voor een iets grotere.

Echter denk ik dat de indeling ervan niet efficiënt is (wel gecloned met de oude SSD).
Ik zie allemaal kleine opgedeelde stukjes, wat denk ik niet nodig is.

Met MiniTool Partition Wizard was dat duidelijk.

Mijn wens is een C: partitie en een D: partitie, die ik gebruik om daar programma's op te installeren.

Vraag is, moet ik dan met dit programma " MiniTool Partition Wizard" de optie "Merge" gebruiken, of moet ik iets anders doen om de SSD te optimaliseren ?

plaatje bijgevoegd, hoe het er nu uitziet.

Alvast dank _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wde6IzZYiHBeXs04YV44YUK9FM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/skr4vQ2MTdnkrhDVu0ppm1jj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Dixie op 10-06-2022 11:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Waarom niet 1 grote partitie ? Geen gedoe met ruimte wanneer je het ergens nodig hebt en dat stuk net vol staat. Lang niet alle programma's installeren (volledig) op een andere plek dan %ProgramFiles% dus om daar een aparte partitie voor te hebben vind ik persoonlijk niet echt nuttig. Het is ook niet dat ze met een nieuwe installatie zonder register instellingen vaak weer te gebruiken zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door DukeBox op 10-06-2022 17:18 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:43
Je kunt niet zomaar die partities bij elkaar vegen, jouw bootdisk is een gpt disk en die hebben dit soort partities
Het zijn systeem en recovery partities
Zie:
https://www.terabyteunlim...itions-for-mbr-gpt-disks/

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Ben(V) MBR of GPT maakt natuurlijk niet uit voor de partities zelf. Windows maakt de partities die jij noemt aan, of dat met GPT of MBR is, maakt daarbij echt geen verschil. Het artikel dat jij linkt geeft dat ook duidelijk aan. ;)

Met bij disks tot 2TB aan grootte kun je MBR of GPT gebruiken, bij grotere disks is GPT nodig.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 11-06-2022 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:43
Bij een mbr disk maakt Windows minder partities aan want dan heb je geen efi partitie, dat kan niet op een mbr disk.

Maar dat doet er verder niet toe, waar het om gaat is dat je die partities niet zomaar samen kunt voegen.

[ Voor 32% gewijzigd door Ben(V) op 11-06-2022 14:19 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.