Kleding maten en kwaliteit Canada .

Pagina: 1
Acties:
  • 1.118 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miranda.1980
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11-07-2024
Ben al een beetje aan het voorbereiden voor de komende najaar en winter.
Vooral nu de gas leverantie en prijs onzeker zijn ben ik opzoek naar kwalitatief goede kleding.

Vindt de kleding die hier in Nl de laatste jaren verkocht wordt er behoorlijk in kwaliteit er op achteruit is gegaan, wordt snel lelijk, slijt snel vaak snel uit model, en de stoffen worden ook steeds dunner, sommige truien kan je gewoon dwars door het stof heen kijken, kortom allemaal china kwaliteit.

Ik kijk een beetje rond op Canadese webshops, hoe zit het daar met de kwaliteit kwa kleding, Canada is een veel ruiger land dan NL en in mijn optiek moet de kleding daar wel erg goed van kwaliteit zijn is dit ook zo?

En hoe zit het met de kleding maten zijn die een beetje hetzelfde als hier in Nederland?

Zoals ik al zei ben ons an het voorbereiden op een winter zonder gas, en heb in een Canadese webshop deze lekker warme overalls gezien die mij wel heel goed van pas zouden komen voor mij en de kinderen om een koude winter zonder gas door te komen en toch warm te blijven. vandaar mijn vraag, het gaat om dit soort overalls,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pezea-OsLPhx6hf6emx6nttvqhM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DR9DBymrOsGSGtKkFFuglGoU.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:06
Ik moest even twee keer kijken of we toch écht niet in de huiskamer zitten.

Ook in Canada kan je slechte kwaliteit kleding kopen. Veel wat er geproduceerd wordt is wel van goede kwaliteit. Maar zo op internet is dat natuurlijk lastig te beoordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Als je het inderdaad serieus wilt houden zou ik eerder kijken naar kleding uit Noorwegen/Zweden. Maar ik verwacht dat daar ook een best kostenplaatje aan zit.
@Miranda.1980 vergeet je niet om ook handschoenen te kopen? Als je vingers straks blauw zijn kun je de thermostaat niet meer hoger draaien.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tommerd_
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 29-05 19:00
Volgens mij gaat het niet om de plek waar je iets koopt, maar om het merk/de leverancier waarbij je het koopt. In Nederland heb je slechte kleding maar ook hele goede kleding, dat zal in Canada niet veel anders zijn.

Staat er bij die pakken zoals uit je post overigens niet gewoon een maattabel waarmee je kan vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Ligt het niet gewoon aan de winkels waar je naartoe gaat?

Er is genoeg waardeloze herenkleding te vinden, maar ik kan toch meestal prima slagen bij de winkels waar ik mijn kleding koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:37

paQ

Waarom denk je dat die overalls made in Canada zouden zijn :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 21:10
Ik heb jaren terug januari t/m maart in Winnipeg gezeten met als koudst -36. Als je een buitenlaag zoekt dan kan dat prima daar, maar voor de rest staat de verwarming daar gewoon standaard op 24 graden. De maten zijn daar overigens wat groter dan we hier gewend zijn. Ik had daar voor buiten gewoon mijn skijas aan (80 Euro) en mijn skibroek. Wel een lange onderbroek gekocht daar. Ik was ook de enige die met -30 gewoon lopend naar het werk ging, als gekke Nederlander :)

Ik zou hier eens kijken naar Fjallraven of The North Face kleding als je wat betere dingen zoekt.

Ik ben het overigens met je eens dat de kwaliteit van kleding minder wordt. Dit dankzij het fast-fasion concept denk ik.

[ Voor 38% gewijzigd door TacoTaco op 10-06-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miranda.1980
True schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:57:
Als je het inderdaad serieus wilt houden zou ik eerder kijken naar kleding uit Noorwegen/Zweden. Maar ik verwacht dat daar ook een best kostenplaatje aan zit.
@Miranda.1980 vergeet je niet om ook handschoenen te kopen? Als je vingers straks blauw zijn kun je de thermostaat niet meer hoger draaien.
Denk dat straks de thermostaat hoger draaien een luxe wordt die wij ons niet meer kunnen permitteren .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miranda.1980
tommerd_ schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:58:
Volgens mij gaat het niet om de plek waar je iets koopt, maar om het merk/de leverancier waarbij je het koopt. In Nederland heb je slechte kleding maar ook hele goede kleding, dat zal in Canada niet veel anders zijn.

Staat er bij die pakken zoals uit je post overigens niet gewoon een maattabel waarmee je kan vergelijken?
Staat wel een maattabel bij maar heb de ervaring met het bestellen van kleding in het buitenland dat er wel eens verschil in zit, zo heb ik wel eens iets besteld van het merk Roxy (uit een collectie die niet in Nederland verkrijgbaar was ) maat l, maar bleek eerder een m te zijn dan een l te klein dus. vandaar mijn vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miranda.1980
paQ schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:17:
Waarom denk je dat die overalls made in Canada zouden zijn :?
Om dat de fabrikant van oorsprong uit Canada komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Miranda.1980 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:48:
[...]

Om dat de fabrikant van oorsprong uit Canada komt.
SuperDry is ook Brits. Kleding komt uit Maleisie, India, Turkije...

De overalls van je foto zijn overduidelijk een stijl-ding. Het gaat er puur om hoe het oogt voor dames, niet of het goede kwaliteit/duurzaam is. Roze, fluffy, glimmend, een faux-chique ritslabel. (en aan elke rits ook :/ )

[ Voor 31% gewijzigd door paQ op 10-06-2022 12:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:30

-tom-562

Oliesjeik

paQ schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:56:
[...]

SuperDry is ook Brits. Kleding komt uit Maleisie, India, Turkije...

De overalls van je foto zijn overduidelijk een stijl-ding. Het gaat er puur om hoe het oogt voor dames, niet of het goede kwaliteit/duurzaam is. Roze, fluffy, glimmend, een faux-chique ritslabel. (en aan elke rits ook :/ )
Ziet er gewoon uit als iets generieks wat je ook op Aliexpress kan kopen.
In Nederland (of Europa) is ook prima kwaliteit kleding te krijgen tegen lage prijzen. Ga anders b.v. eens shoppen in Duitsland.
Ik snap ook niet waarom je perse Canada zou uitkiezen. Canada lijkt mij nou niet bepaald een goedkoop land, plus je zit nog met verzenden, import etc..
Edit:
https://www.aliexpress.com/item/1005001548081281.html

[ Voor 3% gewijzigd door -tom-562 op 10-06-2022 12:13 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miranda.1980
-tom-562 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:04:
[...]

Ziet er gewoon uit als iets generieks wat je ook op Aliexpress kan kopen.
In Nederland (of Europa) is ook prima kwaliteit kleding te krijgen tegen lage prijzen. Ga anders b.v. eens shoppen in Duitsland.
Ik snap ook niet waarom je perse Canada zou uitkiezen. Canada lijkt mij nou niet bepaald een goedkoop land, plus je zit nog met verzenden, import etc..
Edit:
https://www.aliexpress.com/item/1005001548081281.html
Die op aliexpress zijn namaak, daar vindt je veel meer namaak, ben daar ook al jassen van Canada Goose tegen gekomen met prijzen van rond de 300 euro terwijl de orginele Canada goose de goedkoopste jas rond de 1000 euro is daarom vertrouw ik die sites niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:30

-tom-562

Oliesjeik

Miranda.1980 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:29:
[...]

Die op aliexpress zijn namaak, daar vindt je veel meer namaak, ben daar ook al jassen van Canada Goose tegen gekomen met prijzen van rond de 300 euro terwijl de orginele Canada goose de goedkoopste jas rond de 1000 euro is daarom vertrouw ik die sites niet.
Wat boeit het merk als het lekker warm is, daar gaat het toch om? Dan kan je beter 10% van de prijs betalen voor een (imo) lelijke jas dan de volle mep.
Maar het idee is dus dat je serieus in zo'n lelijk pak gaat lopen in huis? Je kan toch gewoon beter een fatsoenlijke dikke wollen trui aantrekken, onder je broek evt. een thermobroek (van merinowol b.v.).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Miranda.1980 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:29:
[...]

Zijn die overalls dan van Canada Goose?

Voor die bedragen kun je best wel wat stoken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Canada is een veel ruiger land dan NL en in mijn optiek moet de kleding daar wel erg goed van kwaliteit zijn is dit ook zo?
Dat verschilt, net zoals in bijna elk land ;)
En hoe zit het met de kleding maten zijn die een beetje hetzelfde als hier in Nederland?
Muv de maatnamen, zijn de kledingstukken vaak ietsjes ruimer.

Verder dan dit heeft het topic weinig nut binnen SF. De vraagstellingen zijn overduidelijk vindbaar en ik heb niet het gevoel dat hier veel inzet in heeft gezeten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.