Hi. Eerder heb mij op dit forum wat verdiept in KNX (en ETS6 gedownload) en geconcludeerd dat er best wat tijd in gaat zitten om dat systeem te doorgronden. Ik wil mij nu beperken tot het aansturen van LED verlichting via DALI. Lijkt mij wel leuk om later verder te klussen met KNX.
Ik wil een aantal kamers voorzien van COB 24 Volt ledstrips als bijverlichting en spots. In de woonkamer met tunable white, deze kunnen van 2700 tot ca 6500K. Ca 14 Watt per meter is ongeveer 4x10 dus ca. 550 watt voor de woonkamer. De andere kamers zijn kleiner. Ik wil per kamer een schakelaar, om alleen die kamer te bedienen.
Maar wat heb ik dan precies nodig?
Ik wil een aantal kamers voorzien van COB 24 Volt ledstrips als bijverlichting en spots. In de woonkamer met tunable white, deze kunnen van 2700 tot ca 6500K. Ca 14 Watt per meter is ongeveer 4x10 dus ca. 550 watt voor de woonkamer. De andere kamers zijn kleiner. Ik wil per kamer een schakelaar, om alleen die kamer te bedienen.
Maar wat heb ik dan precies nodig?
- Een bus voeding
- Een schakelaar per kamer. Bijvoorbeeld Gira tunable white (401176802), deze kan handmatig dimmen en kleur aanpassen, of een touchpanel.
- - Wat is DALI-apparaattype 8?
- - Wat betekend: Communicatie vindt plaats via broadcast.
- Een voeding voor de LED. Dat kunnen vier strips worden, dus 4x voeding
- En een DALI PWM dimmer per kanaal?