DALI voor LED

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:11
Hi. Eerder heb mij op dit forum wat verdiept in KNX (en ETS6 gedownload) en geconcludeerd dat er best wat tijd in gaat zitten om dat systeem te doorgronden. Ik wil mij nu beperken tot het aansturen van LED verlichting via DALI. Lijkt mij wel leuk om later verder te klussen met KNX.

Ik wil een aantal kamers voorzien van COB 24 Volt ledstrips als bijverlichting en spots. In de woonkamer met tunable white, deze kunnen van 2700 tot ca 6500K. Ca 14 Watt per meter is ongeveer 4x10 dus ca. 550 watt voor de woonkamer. De andere kamers zijn kleiner. Ik wil per kamer een schakelaar, om alleen die kamer te bedienen.

Maar wat heb ik dan precies nodig?
  • Een bus voeding
  • Een schakelaar per kamer. Bijvoorbeeld Gira tunable white (401176802), deze kan handmatig dimmen en kleur aanpassen, of een touchpanel.
  • - Wat is DALI-apparaattype 8?
  • - Wat betekend: Communicatie vindt plaats via broadcast.
  • Een voeding voor de LED. Dat kunnen vier strips worden, dus 4x voeding
  • En een DALI PWM dimmer per kanaal?
Hoe kan ik er dan voor zorgen dat bijvoorbeeld vier strips reageren op één dimmer, maar de overige lampen dus niets doen. Tips of huiswerk is beide welkom _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:11
Beetje huiswerk gedaan. COB led strips zijn (zo goed als altijd) Constant Voltage en de DALI DT8 is voor tunable white op één kanaal.

Via de eldoLED Excel begrijp ik dat ik de LINEARdrive 200D-D2Z2C (223 watt) nodig heb in mijn situatie.

Die moet worden gevoed met 12-28 VDC. Dan kan ik een DIN voeding bv NDR-240-24 Mean Well gebruiken, die kan 240watt op 24volt leveren. Perfect, een driver per voeding.

Heb ik nog meer logica nodig om dit werkend te krijgen?