Mijn vraag
Ik heb een Excel workbook met per tabblad metingen van globale straling van de zon. Daar heb ik een standaard worksheet voor aangemaakt met het dataformat en de (aanvankelijk lege) grafiek. Elk tabblad heeft een korte datum, bijvoorbeeld 4-4. Nu heb ik een macro opgenomen die op elk tabblad na het toevoegen van de data voor die dag de grafiek automatisch invult.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2010 (I know, wordt niet meer ondersteund, maar werkt voor mij goed genoeg.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dit is de macro:
Ik heb al geprobeerd 4-4 te vervangen door Datum, 'Datum' ,"Datum", enzo nog wat probeersels. Maar ik krijg steeds een foutmelding bij de uitvoering. Wat ik feitelijk probeer te doen is de 4-4 een variabele maken die ik per tabblad kan invullen. Nog mooier zou zijn dat de macro zelf het tabblad herkent. Op elk tabblad nu 5 keer 4-4 vervangen door 4-5 etc. is wat tijdrovend en volgens mij niet nodig.
Wie helpt mij op weg naar een werkend macro voor dit doel?
Ik heb een Excel workbook met per tabblad metingen van globale straling van de zon. Daar heb ik een standaard worksheet voor aangemaakt met het dataformat en de (aanvankelijk lege) grafiek. Elk tabblad heeft een korte datum, bijvoorbeeld 4-4. Nu heb ik een macro opgenomen die op elk tabblad na het toevoegen van de data voor die dag de grafiek automatisch invult.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2010 (I know, wordt niet meer ondersteund, maar werkt voor mij goed genoeg.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dit is de macro:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Sub Macro3() ' Datum = InputBox(Prompt:="Welke datum wil je ophalen?", Title:="Datum") ' ActiveSheet.ChartObjects("Grafiek 1").Activate ActiveChart.SeriesCollection(1).Values = "='4-4'!$B$3:$B$182" ActiveChart.SeriesCollection(2).Values = "='4-4'!$C$3:$C$182" ActiveChart.SeriesCollection(3).Values = "='4-4'!$E$3:$E$182" ActiveChart.SeriesCollection(4).Values = "='4-4'!$F$3:$F$182" ActiveChart.SeriesCollection(5).Values = "='4-4'!$G$3:$G$182" End Sub |
Ik heb al geprobeerd 4-4 te vervangen door Datum, 'Datum' ,"Datum", enzo nog wat probeersels. Maar ik krijg steeds een foutmelding bij de uitvoering. Wat ik feitelijk probeer te doen is de 4-4 een variabele maken die ik per tabblad kan invullen. Nog mooier zou zijn dat de macro zelf het tabblad herkent. Op elk tabblad nu 5 keer 4-4 vervangen door 4-5 etc. is wat tijdrovend en volgens mij niet nodig.
Wie helpt mij op weg naar een werkend macro voor dit doel?
Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp