Met het verwijderen van een bestaande vloer, deels houten balk-constructie en deels betonnen vloer op zand, kwam ik er achter dat een halfsteense wand enkel op het beton was gemetseld. Doordat het beton en zand daaronder bloot is gelegd, wordt deze muur nu enkel door een stuk beton en daaronder zand ondersteund. :strip_exif()/f/image/yha4Y3HJoEwet3SEHrVi0GI2.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren is er een betonnen werkvloer gestort die nu iets onder de bestaande wand doorloopt.
De wand lijkt niet dragend te zijn vanwege zijn dikte, en er liggen geen vloerbalken van de eerste verdieping op. Ik zou de wand echter fatsoenlijk willen ondersteunen.
Het huidige plan (bij gebrek aan beter): op de nieuwe werkvloer één of twee bakstenen tussen de zwevende muur metselen om de zwevende punt te ondersteunen, de rest van het zand en het oude beton weghalen, houten schot omheen bouwen en volgieten met vers beton.
:strip_exif()/f/image/yha4Y3HJoEwet3SEHrVi0GI2.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren is er een betonnen werkvloer gestort die nu iets onder de bestaande wand doorloopt.
De wand lijkt niet dragend te zijn vanwege zijn dikte, en er liggen geen vloerbalken van de eerste verdieping op. Ik zou de wand echter fatsoenlijk willen ondersteunen.
Het huidige plan (bij gebrek aan beter): op de nieuwe werkvloer één of twee bakstenen tussen de zwevende muur metselen om de zwevende punt te ondersteunen, de rest van het zand en het oude beton weghalen, houten schot omheen bouwen en volgieten met vers beton.
:strip_exif()/f/image/UpCe903zS3wOqDug6D70VapS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lY97fXllGLzQXdrUZGCSFAWm.jpg?f=fotoalbum_large)