Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naemlith
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-06-2022
Ik heb een wii gekocht die ik graag zou willen aansluiten. Handig om te weten, ik heb er totaal geen verstand van, haha. Ik heb een monitor (die ik normaal gesproken met een chromecast gebruik als tv), van LG, de 32MP58HQ-P. Ik heb een converter gekocht, zo’n wii2HDMI ding voor een paar euro, maar zodra ik alles inplug geeft mijn monitor aan dat de hdmi out of range is. Als ik de resolutie van het scherm zelf wil aanpassen met de knop op de monitor, dan is dat de enige instelling die lichtgrijs is (het vakje) en dus niet aanpasbaar. Op Google al gezocht maar die verwijst naar instellingen van Windows, die ik dus niet heb omdat ik er geen pc oid aan gekoppeld heb, het is enkel het scherm + chromecast.

Ik heb er verder ook allerlei kabels bij waarvan ik de namen niet weet, maar die in elk geval niet in mijn monitor passen. Ik weet wel hoe een hdmi kabel eruit ziet :)

Moet ik accepteren dat het weggegooid geld is, of hebben jullie tips? Ik hoop op dat laatste in jip en janneke taal, ik probeer het te leren begrijpen ;)

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:59
Staat de Wii op 60Hz? Want mogelijk kan je monitor niet syncen op 50Hz. En is het wel een versie van de Wii2hdmi die aan upscaling doet (daar staat meestal 1080p op de behuizing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naemlith
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-06-2022
Dit staat er op de wii2hdmi.
Op welke hz de wii staat weet ik niet, hoe kom ik daarachter als ik hem niet aan de praat krijg? Hij gaat wel aan, maar zie geen beeld vanwege het out of range verhaal.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXuAGCJ2ZawjHWmDXPUR8o9uXX4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PA814rdvyLMnp22I3wNw2WlC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:59
Standaard staat een Wii op 50Hz, ik denk dat je hem even aan een andere TV aan moet sluiten, misschien bij de buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr1ncr3d1bl3
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-06 15:54
Toevallig van de week ook een Wii aangesloten op deze manier.

1) Aansluiten met de tulp stekkers of de scart aansluiting op een oudere tv. Dan kan je de beeld instellingen van de Wii aanpassen van 50Hz (576i) naar 60Hz (480i).

2) Aansluiten van de Wii met de Wii2HDMI en een HDMI kabel aan je tv/monitor en de instellingen aanpassen van 60Hz (480i) naar 60Hz (480p).

3) Game on!