Kat buren pist tegen onze voordeur

Pagina: 1
Acties:
  • 21.797 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-05 21:56
De kat van de buren blijft tegen onze voordeur aan pissen. Dit heeft als gevolg dat mijn eigen katten aan de binnenkant (op de mat) pissen om hun eigen geur ofzo daar te hebben.

Als iemand bekend is met de geur van kattenpis kun je je voorstellen wat voor gedoe dat is. :+

Het gebeurt natuurlijk nooit wanneer ik het weet, anders had ik de kat wel een keer een *kuch* motivatie gegeven om niet meer in mijn tuin te komen, maar helaas. Mijn eigen katten opvoeden wil blijkbaar ook niet meer lukken. Eigen katten uit de gang houden gaat een tijd goed maar soms ook niet.

Buren hebben begrip en zijn meewerkend maar zowel de kat van de buren als mijn eigen katten komen buiten en dat blijft ook zo. Ik vind het geen oplossing dat hun de kat maar binnen moeten houden.

Zodra mijn eigen katten buiten zijn durft de kat van de buren niet in de tuin te komen. Sneaky bastard wacht dus altijd tot hij zijn gang kan gaan, ik vermoed snachts o.i.d.

Vóór ik nu een camera met AI cat-detection ga bouwen die een waterspuit aanstuurt, vraag ik mij af of jullie nog ideeën hebben wat ik hier tegen kan doen.

Oh en als iemand goede tips heeft tegen de geur van kattenpis scheelt mij weer telkens nieuwe matten kopen, want met wat wasmiddel en water krijg ik het in ieder geval niet weg.

Ben benieuwd!

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:23

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

chaoscontrol schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:04:
De kat van de buren blijft tegen onze voordeur aan pissen. Dit heeft als gevolg dat mijn eigen katten aan de binnenkant (op de mat) pissen om hun eigen geur ofzo daar te hebben.

Als iemand bekend is met de geur van kattenpis kun je je voorstellen wat voor gedoe dat is. :+

Het gebeurt natuurlijk nooit wanneer ik het weet, anders had ik de kat wel een keer een *kuch* motivatie gegeven om niet meer in mijn tuin te komen, maar helaas. Mijn eigen katten opvoeden wil blijkbaar ook niet meer lukken. Eigen katten uit de gang houden gaat een tijd goed maar soms ook niet.

Buren hebben begrip en zijn meewerkend maar zowel de kat van de buren als mijn eigen katten komen buiten en dat blijft ook zo. Ik vind het geen oplossing dat hun de kat maar binnen moeten houden.

Zodra mijn eigen katten buiten zijn durft de kat van de buren niet in de tuin te komen. Sneaky bastard wacht dus altijd tot hij zijn gang kan gaan, ik vermoed snachts o.i.d.

Vóór ik nu een camera met AI cat-detection ga bouwen die een waterspuit aanstuurt, vraag ik mij af of jullie nog ideeën hebben wat ik hier tegen kan doen.

Oh en als iemand goede tips heeft tegen de geur van kattenpis scheelt mij weer telkens nieuwe matten kopen, want met wat wasmiddel en water krijg ik het in ieder geval niet weg.

Ben benieuwd!
Heel bekend. Je hebt speciale spray die het af kan breken geloof ik, maar er zullen vast ook huismiddeltjes mogelijk zijn, ik neem aan dat daar zelf wel op te googelen valt. Onze wijlen kat (heel veel jaar terug) deed dit ook op de voordeurmat als reactie op een zwerfkat die dit aan de buitenzijde deed. Niet zozeer piesen, maar territorium markeren (sproeien, dit doen ze vooral als ze niet geholpen zijn). Wij hebben die zwerfkat gevangen met een kooi van de dierenbescherming en zij hebben die laten castreren. Helaas bleef onze kat het doen, ook gewoon uit angst en stress (hij was overal bang voor). We hebben hem uiteindelijk bij een ander gezin ondergebracht om hem uit de stress te halen.

Als je het beest wilt ontmoedigen in je tuin te komen werkt in mijn beleving niets echt permanent. De beste permanente oplossing waarvan ik weet dat het werkt is een bewegingsdetector die lawaai/water verspreid als ze te dichtbij komen. In mijn beleving vormen de meeste katten niet echt heel snel een negatieve associatie met iets ("als ik hier kom, word ik weggejaagd"), ze zijn gewoon best eigenwijs/dominant, zeker buurtkatten die een territorium onderhouden.

Dat gezegd hebbende, wij hebben tegenwoordig een hond. Dat doet wel wonderen om katten uit je tuin te houden. En kippen, en duiven..... en mensen :+.

Acties:
  • +51 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Wij hebben ook een kat en die komt niet buiten en bewust. Weet je wat voor moordenaars jouw katten buiten zijn? Verder heb ik er ook een bloedhekel aan als mijn kat zit te schijten en te pissen in een ander zijn tuin dus dat die kat van de buren bij jou pist.....tja.

Ik heb ook een hond. Verschil die komt buiten, aangelijnd en als hij schijt ruim ik het op en plassen heeft hij geleerd nooit op paden en grasvelden, alleen in bosjes. Dat is het verschil met katten....die kan je trainen en luisteren.

Katten binnenhouden. Voor iedereen en metname de jonge vogels nu, beter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:49
MotorBeast schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:14:
Ik heb ook een hond. Verschil die komt buiten, aangelijnd en als hij schijt ruim ik het op en plassen heeft hij geleerd nooit op paden en grasvelden, alleen in bosjes. Dat is het verschil met katten....die kan je trainen en luisteren.
Katten kun je prima zaken leren, van ons komt nooit op tafels of het aanrecht bijvoorbeeld en geeft aan wanneer hij zijn behoefte moet doen ipv in huis te doen.

Onze kat heeft ook een eigen stoel waar hij altijd ligt.

[ Voor 30% gewijzigd door mr_evil08 op 09-06-2022 19:20 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MotorBeast
mr_evil08 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:17:
[...]

Katten kun je ook prima zaken leren, van ons komt nooit op tafels of het aanrecht bijvoorbeeld en geeft aan wanneer hij zijn behoefte moet doen ipv in huis te doen.
Katten hebben personeel, een hond een baas. Ik heb een pleuris hekel aan die k.. kat van de buren in mijn tuin en stuur mijn hond erop af en ik *knip*. Waarom moet ik de pis en drollen van die kat in mijn tuin toestaan? Not!
*knip*

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 09-06-2022 20:37 . Reden: Sneer + zeg dat soort dingen dan gewoon niet. ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:14

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:We gaan hier geen algemene kattendiscussie houden en of katten gewenst zijn met de bijkomende haat die sommigen ertegen hebben.

TS en de buren willen dit samen oplossen, geef dus tips of reageer niet.

Tweakers Discord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:35

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik heb destijd een schrikdraad kunnen lenen van een bekende.
Die plaatsen hielp verbazingwekkend goed tegen honden die tegen mijn bloempotten aan plaste.
(For the record, deze stonden 3 meter diep in mijn voortuin)

Ze zijn bepaald niet goedkoop, maar kan een overweging zijn

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 09-06-2022 19:26 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:43
Bij mij scheten de katten van de buren in m'n tuin. Altijd op dezelfde plek in m'n gazon, wat niet echt lekker is met kleine kinderen die er ook graag spelen.

Ik heb een tijdje koffieprut gestrooid en nu komen er geen katten meer op t gazon. Schijnbaar hebben ze een hekel aan de koffieprut tussen hun tenen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
twee opties
geur sprayen die ze heel vies vinden (mint/cayenne/peper/wortelzaad/lavendel)
Guer sprayen die ze heel lekker vinden en rustgevend is (geranium/valeriaan)
En dan bedoel ik etherische olie, 2 a 5 druppels in een plantenvernevelaar van plm 400ml en sprayen maar. Elke dag, best niet mengen maar afwisselen, spray een flesje leeg, omspoelen, nieuwe olie erin en zo voort.
Als ze eenmaal aan het sproeien slaan is het extreem moeilijk het af te leren, castratie bij katers werkt dan niet meer bijvoorbeeld.

Dit sprayen werkt hier best ok, en wij hebben wat poezen en katers en wilde/vreemde katers die door onze sociale katten rustig tot in het huis wandelen en willen sproeien, wat erg vervelend is, schoonmaken met azijn in water breekt de stoffen in het sproeisel af en ook van azijn geur worden katten niet blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:49
Er zijn ook kattenverjagers apparatuur, aluminiumfolie neerleggen schijnt ook te helpen, houden ze niet van.

@MotorBeast Waarom stuur je hond erop af en staat niet in op de resultaat ervan? als wij het lezen komt het over alsof je hoopt dat jouw hond hem dood bijt, komt aardig over als hekel aan katten.

Maar goed niet over door gaan.

[ Voor 55% gewijzigd door mr_evil08 op 09-06-2022 19:34 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MotorBeast
tweakduke schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:23:
[Modbreak]We gaan hier geen algemene kattendiscussie houden en of katten gewenst zijn met de bijkomende haat die sommigen ertegen hebben.

TS en de buren willen dit samen oplossen, geef dus tips of reageer niet.[/]
Ik haat katten niet. Mijn tip is dus gewoonweg aan beide partijen de katten binnen te houden. Opgelost. Dat pissen blijven ze toch doen. Daar helpt helemaal niets tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:26
Je hebt verschillende anti katten sprays (makkelijk te googlen of anders in de bouwmarkt etc), maar het is niet in te schatten of die specifieke kat daarvan afschrikt. Het valt altijd te proberen natuurlijk.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09-05 01:39
Ik weet niet of het voor jou ook een oplossing is aangezien je zelf ook katten hebt.

Zowel mijn directe buren als de buren van mijn buren hebben allemaal katten en die zoeken blijkbaar allemaal een plek om te schijten. Ik heb geen hekel aan katten maar wel aan de stront en overlast die ze in mijn tuin veroorzaken.

We hebben veel geprobeerd, peper strooien, kattenschrik korrels, koffieprut, maar niets leek te helpen. Bijna dagelijks lag er een bruine jongen op het gazon.

Toen ben ik lavendel gaan planten in de tuin. Niet veel, maar gewoon overal een paar bosjes. Sindsdien lopen ze nog wel eens rond in m'n tuin maar doen ze hun behoefte hier niet meer gelukkig.

offtopic, maar de buren zeggen steeds 'ja moeten wie die arme beesten dan de hele dag binnen houden?' maar persoonlijk vind ik het niet echt normaal dat de huisdieren van een ander bij mij overlast veroorzaken. Dus ja, hou ze alsjeblieft binnen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:12

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Voor verjagen heb ik helaas geen tips voor je, maar wel voor de geur.

Met Biotex handwasmiddel.
Vul een plantenspuit met wat eetlepels biotex en warm water. Er op spuiten en in laten werken.

De Biotex zorgen ervoor dat de geur wordt afgebroken. Dus niet maskeren, maar echt afbreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chaoscontrol
Hmm ik moet het sprayen dus bestrijden met sprayen. Kill fire with fire dus. :P Ik zal eens googlen op welke middeltjes ze niet leuk vinden. Verder geen problemen in de buurt met poepjes want ik woon in een vinex wijk met mss 5 planten per vierkante kilometer. 1 van die planten is een lavendel plant in mijn voortuin maar of dat doet niets, of het is te ver weg (denk meter of 3 van de voordeur).
Lucky-Shirt schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:35:
Voor verjagen heb ik helaas geen tips voor je, maar wel voor de geur.

Met Biotex handwasmiddel.
Vul een plantenspuit met wat eetlepels biotex en warm water. Er op spuiten en in laten werken.

De Biotex zorgen ervoor dat de geur wordt afgebroken. Dus niet maskeren, maar echt afbreken.
Kijk, dat is handig, dat ga ik eens proberen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Voor het schoonmaken kan ik deze aanraden: https://hg.eu/nl/producten/hg-tegen-urinegeur
Wij hadden dat de katten het leuk vonden om de hele kunst kerstboom er onder te sprayen en die lucht is niet te harden. Ik heb de boom toen volledig ingespoten met dit spul en daarna goed afgespoeld met water.

Nergens last meer van!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:18
MotorBeast schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:29:
[...]
Mijn tip is dus gewoonweg aan beide partijen de katten binnen te houden.
Aomi schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:34:
offtopic, maar de buren zeggen steeds 'ja moeten wie die arme beesten dan de hele dag binnen houden?' maar persoonlijk vind ik het niet echt normaal dat de huisdieren van een ander bij mij overlast veroorzaken. Dus ja, hou ze alsjeblieft binnen.
Offtopic; Duidelijk dat jullie beide geen katten hebben. Ja poep opruimen van een andere kat is vervelend, maar mijn inziens hebben we dan ook niks meer voor elkaar over. Ik krijg ook veel bladeren van de buren in mijn tuin, terwijl ik een stenen tuin heb, moet in bepaalde periodes zeker een aantal keer per maand de tuin aanvegen. Ze hebben ook een boom die in de avond mijn zon blokkeert, er zijn ook honden hier uit de buurt die wel tegen mijn heg aan plassen of die mijn katten opjagen op openbaar terrein, ongeacht of deze aangelijnd zijn heeft mijn kat er last van. M'n buren aan de andere kant hebben een trampoline, en gooien soms ook hun speelgoed bij mij in de tuin en rennen dan zo in mijn achtertuin.

Ik denk dat je mijn punt wel snapt, we mogen best wel toleranter worden. Katten zijn helaas niet binnen te houden, althans die van mij worden dan gek.

Ontopic: Heb ook veel geprobeerd maar oude koffieprut hield de kat van onze buren uit de plantenbak. Gelukkig was de schoonmaakster op het werk zo lief om mij met genoeg te voorzien ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kathia
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-03 17:07
Ik ken iemand die een cattery heeft gerund, en die zelf ook drie belachelijk dure raskatten houdt. Kattenliefhebber. Deze persoon zweert bij Biotex wasmiddel als die beesten ergens gepist hebben om het uit te wassen. Biotex schijnt het enige wasmiddel te zijn dat het urine-eiwit afbreekt, en dus de urine lucht compleet verwijdert.

Katten markeren hun territorium met urine. Maar er is ook nog zoiets als gewenning en geheugen, dus het is lastig inschatten in hoeverre dit gedrag al is ingesleten bij die beesten. Maar het lijkt me het proberen waard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Brummetje schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:38:
Voor het schoonmaken kan ik deze aanraden: https://hg.eu/nl/producten/hg-tegen-urinegeur
Wij hadden dat de katten het leuk vonden om de hele kunst kerstboom er onder te sprayen en die lucht is niet te harden. Ik heb de boom toen volledig ingespoten met dit spul en daarna goed afgespoeld met water.

Nergens last meer van!
Deze krijgt online nogal wat slechte reviews. Heb nu al 2x in dit draadje gelezen over Biotex en ook de rest van het internet noemt dat her en der. Ik ga dus eerst eens wat Biotex proberen, kan ik deze daarna altijd nog proberen.

(Nu nog even kijken of ik het poeder of vloeibaar middeltje moet hebben.)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09-05 01:39
SirMemeAlot schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:41:
[...]

[...]

Offtopic; Duidelijk dat jullie beide geen katten hebben. Ja poep opruimen van een andere kat is vervelend, maar mijn inziens hebben we dan ook niks meer voor elkaar over. Ik krijg ook veel bladeren van de buren in mijn tuin, terwijl ik een stenen tuin heb, moet in bepaalde periodes zeker een aantal keer per maand de tuin aanvegen. Ze hebben ook een boom die in de avond mijn zon blokkeert, er zijn ook honden hier uit de buurt die wel tegen mijn heg aan plassen of die mijn katten opjagen op openbaar terrein, ongeacht of deze aangelijnd zijn heeft mijn kat er last van. M'n buren aan de andere kant hebben een trampoline, en gooien soms ook hun speelgoed bij mij in de tuin en rennen dan zo in mijn achtertuin.

Ik denk dat je mijn punt wel snapt, we mogen best wel toleranter worden. Katten zijn helaas niet binnen te houden, althans die van mij worden dan gek.

Ontopic: Heb ook veel geprobeerd maar oude koffieprut hield de kat van onze buren uit de plantenbak. Gelukkig was de schoonmaakster op het werk zo lief om mij met genoeg te voorzien ;)
Ik heb geen problemen met schaduw of blad van bomen. Dat stinkt niet en is niet smerig om op te ruimen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MotorBeast
[...]

[...]

Je hebt wel lekker gelezen. Ik heb WEL een kat. :Z En die is heel goed binnen te houden. Veel met hem spelen en hij slaapt dan als een roosje. Als ik zie hoe hij mij aanvalt weet ik wel wat hij buiten zou doen met vogels. En jouw katten dus ook. Het zijn gewoon killers en je moet ze binnen dus ook uitdagen. Rest my case want anders wordt de mod boos.

[ Voor 10% gewijzigd door MotorBeast op 09-06-2022 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Kathia schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:43:
Ik ken iemand die een cattery heeft gerund, en die zelf ook drie belachelijk dure raskatten houdt. Kattenliefhebber. Deze persoon zweert bij Biotex wasmiddel als die beesten ergens gepist hebben om het uit te wassen. Biotex schijnt het enige wasmiddel te zijn dat het urine-eiwit afbreekt, en dus de urine lucht compleet verwijdert.

Katten markeren hun territorium met urine. Maar er is ook nog zoiets als gewenning en geheugen, dus het is lastig inschatten in hoeverre dit gedrag al is ingesleten bij die beesten. Maar het lijkt me het proberen waard/
Lucht krijg je nooit weg. Als een kat eenmaal ook de gewoonte heeft bij je binnen te plassen op een mat, kan je hem weggooien en een nieuwe kopen en hopen dat de gewoonte niet wint. Bijna altijd wint de gewoonte en kan je je kat wegdoen. Ik haat geen katten (is van de vrouw), maar ben een liefhebber van honden. Zalig zoals die luisteren (de mijne dan die goed is opgevoed).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:02
[...]

[...]

ook offtopic

ik heb al 40 jaar katten die kwamen of komen niet buiten en ze weten ook niet beter en tja als ze eenmaal buiten zijn geweest dan is het moeilijk om ze binnen te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
als je mijn eerdere post gelezen hebt...je moet beseffen dat alles lijkt te wennen.
Koffie op plantenbakken werkt even, en een week of twee later ligt een kat heerlijk de plant te pletten :)
Katten zijn geen mensen, ze zetten hun omgeving niet naar hun hand, maar leven ermee.
Daarom afwisselen, en de olieen die ik noemde zijn allen effectief, maar zullen allen stoppen met effectief zijn als je niet gaat afwisselen.

Sproeien is territorium afbakenen, poepen/plassen doen ze op plekken dat ze zien als binnen hun gebied.
Je hebt een strijd, een kat van buiten en je eigen katten vinden de deur bij hun gebied horen en laten dat aan de andere zijde weten. dat moet je doorbreken door 1 de oude geurvlaggen te verwijderen (azijn of zoals genoemd biotex, wist ik niet maar klinkt goed) en dan je eigen vlag planten, flesje 10ml lavendel en mint kost je geen 7 per flesje, daar komen iets van 150 druppels uit. dus 30 a 50 keer een 400ml plantenspuitje. daar redt je het makkelijk een jaar mee en dan zijn de katten het wel zat :)
Wel buiten in de avond sprayen, vlak voor de kat komt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MotorBeast
@Silent7 Totdat een ander minder tolerant is en je kat vergiftigt (nee, niet ik). En dan is het ook opgelost door een triest einde. Bijna iedere kat die buiten loopt eindigt een vroege dood. Nogmaals en dan stop ik....binnen houden die kat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-05 20:13
Sinaasappel schillen neerleggen. En regelmatig (vaak) wisselen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Wij hadden een sssscat kattenverjager spray. Dat is een spuitbus perslucht met bewegingssensor. Dat helpt goed met het africhten van (de meeste) katten.

Wel even een briefje op de deur voor de postbode, of niet natuurlijke :+

Urine Off Geurtjes- en Vlekkenverwijderaar gebruikten wij tegen kattenpisgeur en het leek ook te helpen dat plekken niet op opnieuw bezocht werden.

Zelf zeggen ze:
In tegenstelling tot andere reinigingsproducten breekt de natuurlijke inhoud van Urine Off de ureum en de urinezuur, die zich in urine bevinden, af. De hardnekkige urinezuurkristallen worden afgebroken en niet alleen met geurstoffen overdekt of uitgedroogd. Daardoor kan de urinegeur van uw gevoelige kat niet meer worden waargenomen, waardoor hij niet meer de drang krijgt op dezelfde plek te urineren of deze af te bakenen. Bovendien zit er in de samenstelling een feromonenblokker, die het opnieuwe afbakenen van uw kat nog eens extra tegenhoudt.
Wij hadden in ieder geval goeie ervaringen met beide producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
@MotorBeast daar gaat het niet over (en wij hebben hier 40.000m2 eigen terrein waar ze kunnen lopen en als ze niet buiten lopen dan zitten we (door de rivier) met woelratten tot 35cm lengte en slangen van 2 meter dus ik houd ze lekker buiten lol.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05 10:44

mwa

*knip*
Reageer dan niet, zie modbreak. tweakduke in "Kat buren pist tegen onze voordeur"

[ Voor 77% gewijzigd door tweakduke op 09-06-2022 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kathia
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-03 17:07
MotorBeast schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:54:
[...]

Lucht krijg je nooit weg. Als een kat eenmaal ook de gewoonte heeft bij je binnen te plassen op een mat, kan je hem weggooien en een nieuwe kopen en hopen dat de gewoonte niet wint. Bijna altijd wint de gewoonte en kan je je kat wegdoen. Ik haat geen katten (is van de vrouw), maar ben een liefhebber van honden. Zalig zoals die luisteren (de mijne dan die goed is opgevoed).
Het idee is dat je de lucht verwijdert met het verwijderen van de eiwitten. Maar inderdaad, een ingesleten gewoonte krijg je er niet uit. Daarom is snelheid ook geboden, zodat ze niet in een routine geraken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Aomi schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:47:
[...]

Ik heb geen problemen met schaduw of blad van bomen. Dat stinkt niet en is niet smerig om op te ruimen.
Ik heb overigens ook nog niet eerder gehoord dat meerdere vogelsoorten tegen uitsterven aan zitten door bladeren of schaduw. Het is net alsof die zaken niet vergelijkbaar zijn.

@chaoscontrol je kan met geurtjes gaan sprayen (al denk ik niet dat dat helpt, de gewenning is er nu eenmaal weet ik uit ervaring), maar uiteindelijk is het natuurlijk krom dat de buren je in feite opzadelen met een probleem. Misschien dat dat je er van bewust maakt dat anderen op dezelfde manier last hebben van jouw kat, en daardoor ook met kosten opgezadeld worden. In plaats van pleisters plakken is het misschien beter om de ironie van de situatie in te zien en te overwegen om de natuur en bewoners om je heen niet bloot te stellen aan jouw huisdier - met alle gevolgen van dien.

[ Voor 4% gewijzigd door nst6ldr op 09-06-2022 21:00 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:05
chaoscontrol schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 19:46:
[...]

Deze krijgt online nogal wat slechte reviews. Heb nu al 2x in dit draadje gelezen over Biotex en ook de rest van het internet noemt dat her en der. Ik ga dus eerst eens wat Biotex proberen, kan ik deze daarna altijd nog proberen.

Kan beide, zolang het maar de groene is; niet de blauwe.

Mocht dat nog niet voldoende werken, is https://uri-go.nl/voor-dieren/ nog een geschikt alternatief, pakt gericht de urine-elementen aan. Gebruiken we zelf al jaren voor ongelukjes van de honden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Rmg schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:05:
Wij hadden een sssscat kattenverjager spray. Dat is een spuitbus perslucht met bewegingssensor. Dat helpt goed met het africhten van (de meeste) katten.

Wel even een briefje op de deur voor de postbode, of niet natuurlijke :+

Urine Off Geurtjes- en Vlekkenverwijderaar gebruikten wij tegen kattenpisgeur en het leek ook te helpen dat plekken niet op opnieuw bezocht werden.

Zelf zeggen ze:

[...]

Wij hadden in ieder geval goeie ervaringen met beide producten
Ik heb ook goede ervaringen met sssscat spray. De voortuin fungeerde als openbaar kattentoilet en toen ik op een tactische plek deze spray neerzette was het binnen een paar dagen over. Wel wat moeten experimenteren voor de juiste plek, je wil ze verjagen vóór ze bezig zijn (dus juist niet bij de voordeur). Maar katten hebben in het algemeen een vrij vaste route/rondje, dus dat is niet heel moeilijk, maar wel even zoeken.
Ik heb de spray overigens wel een half jaar laten staan (en batterijen af en toe vervangen).

Nu jaren verder lopen er nog genoeg katten door de voortuin, maar ze laten niks meer achter. Duidelijk een gewoonte doorbroken.

Verder eveneens goede ervaringen met urine afbrekende middeltjes, maar ik zweer dan weer bij Bactador Vlekken- En Geurverwijderaar. Na vele middeltjes geprobeerd te hebben, ook bijna alle genoemde middelen in dit topic, was dit het enige middel dat naast geur ook de hele vlek verwijderde uit de eikenhouten vloer (te lang niet behandeld inderdaad). Ook zonder zelf weer een vlek te maken door eigen residu. Dit middel hoeft dan ook niet nagespoeld te worden, de vlek + middel verdwijnen volledig.

Het kost alleen veel tijd en de nodige moeite voor de juiste werking. Het werkt zéér langzaam (daarom altijd negatieve reviews dat het niet werkt). Het werkt o.b.v. micro-organismen en die moeten bij de urinevlek kunnen komen en dat 'opeten', dat kan bij een kleine vlek al dagen duren en al die tijd moet het nat/vochtig blijven. Zodra het opdroogt moet het proces weer opnieuw beginnen. Naspoelen hoeft niet.

Er zijn overigens vast meer middeltjes die (sneller) werken tegen de geur e.d., het ging hier dan vooral om de urinevlekken/kringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-05 13:42
Je hebt zo'n apparaatje met bewegings sensor die een hele hoge nare toon weergeeft om katten te verjagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:58
*knip*
Die discussie is hier off-topic zie tweakduke in "Kat buren pist tegen onze voordeur"

[ Voor 93% gewijzigd door tweakduke op 10-06-2022 09:12 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Zet zo'n ding neer: https://www.agrishop.nl/s...TnJwaFvu3noRoC5HsQAvD_BwE

Afbeeldingslocatie: https://media.agrishop.nl/nl/article-images/shop800px/45325-1.jpg

Is eigenlijk gewoon perslucht triggered door een bewegingssensor. Ik heb er ooit één gekocht bij Zooplus om de kat van het aanrecht te houden :+

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
-LA- schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:31:
Zet zo'n ding neer: https://www.agrishop.nl/s...TnJwaFvu3noRoC5HsQAvD_BwE

[Afbeelding]

Is eigenlijk gewoon perslucht triggered door een bewegingssensor. Ik heb er ooit één gekocht bij Zooplus om de kat van het aanrecht te houden :+
Ja die lijken wel effectief. Maar wat een geld zeg, vind het wel leuk projectje. Arduinootje en PIR sensor, misschien gelijk WiFi er op voor notifications. :P Ik ga het even uitdenken. Wordt het toch nog een Tweaker topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Absurde prijzen voor die ssscat inderdaad, 5 jaar geleden koste het minder dan de helft. Ik heb het destijds gekocht voor 30 euro en 10 euro voor een navulpatroon. Dan is het nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Koekfabriek

King Billy on the wall

Wij hadden er in ons oude huis ook last van dit probleem.
Bij ons werkte spray van Ecodor 2000 ofzo erg goed. Was niet perse goedkoop maar het werkte wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:12

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

[...]

Ik heb altijd het poeder gebruikt.

https://www.ah.nl/product...spoeder-handwas-en-inweek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImLegenJerry
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-05 07:52
[...]

Ik heb ze allebei gebruikt. Helaas kreeg ik de geur er alsnog niet uit bij een hoogpollig tapijt. Moet wel zeggen dat de geur na de HG wel iets verminderd was. Dus het is niet dat het totaal niet werkt.

Sony A7C II || Sigma 24-70mm F/2.8 DG DN II Art || Sony FE 200-600 mm F/5.6-6.3 G OSS || Fujifilm X-S10 || XF10-24mm F/4 || Viltrox 33mm F/1.4 || Viltrox 56mm F/1.4 || XF80mm F/2.8 Macro || XF100-400mm F/4.5-5.6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:25
Wij hebben dit ook. Schoonmaken met azijn, geur is daarna met 24 uur weg. Daarna de buitenkant van de voordeur iedere dag insprayen met azijn. Binnen een week ben je er vanaf. Katten houden absoluut niet van azijn geur. Maar goed, N=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-05 16:27

Sharky

Skamn Dippy!

Is de kat van de buren een ongecastreerde kater? Het schijnt dat die veel meer behoefte aan sproeien en het markeren van hun territorium hebben. Die van ons doet het in ieder geval helemaal niet.

Wat betreft het afleren is het denk ik lastig. Katten zijn niet heel slim is mijn ervaring maar ze zijn slim genoeg om na verloop van tijd te weten wanneer de kust veilig is. Dus als je niet thuis bent weet de buurkat dat hij tegen de deur kan pissen aangezien niemand achter hem aankomt.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:12
Silent7 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:06:
@MotorBeast daar gaat het niet over (en wij hebben hier 40.000m2 eigen terrein waar ze kunnen lopen en als ze niet buiten lopen dan zitten we (door de rivier) met woelratten tot 35cm lengte en slangen van 2 meter dus ik houd ze lekker buiten lol.)
Dan woon je ook niet in Nederland. De langste slangensoort in Nederland is de ringslang en die wordt maar net meer dan half zo lang (en is niet giftig, en bijt niet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Corrigan
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Zet een paar potten met Kattenkruid neer bij de voordeur. Dan heb je geen last van een pissende kat ernaast want het liefst gaan ze erin liggen. Want je bent dan een echte kattenvriend(in). :P

Plantje is nog winterhard ook
Katten houden van kattenkruid. In deze plant zitten namelijk verschillende etherische oliën, waaronder nepetalacton[2]. Dit stofje heeft een mild hallucinerende werking.
Nadat ze de geur ervan hebben opgesnoven of van de plant hebben gegeten, rollen sommigen zich miauwend of jankend over de grond, schurken ze tegen de plant aan of blijven ze onbeweeglijk staan met een doffe blik in de ogen. Kwijlen en spinnen komt ook voor. Na tien à vijftien minuten is het effect voorbij. Catnip werkt niet bij alle katten en of het werkt wordt genetisch bepaald. 80% van de katten vertoont het hiervoor genoemde gedrag. bron: Wikipedia: Kattenkruid
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LQSoazHH2BejFoJtP18bCvZEav0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JKzrXnbAYrFWwpt2pIjkMut8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
Mink Z. schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:36:
[...]

Dan woon je ook niet in Nederland. De langste slangensoort in Nederland is de ringslang en die wordt maar net meer dan half zo lang (en is niet giftig, en bijt niet).
klopt, we wonen in Zuid West Frankrijk :) Adders en hagedisslangen zien we het meeste, eerst veel grote, mar nu de katten alles onder controle houden alleen maar hele kleintjes gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rmr1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:23
Ik heb een keer een huis gekocht waarbij de kat van de vorige eigenaar de hele zolder had onder gesprayd.
Daar lag net een nieuwe vloerbedekking die er meteen weer uit kon.

Om de hardnekkige geur weg te krijgen heb ik UF2000 gebruikt van Ecodor.
Dat werkte bij ons perfect, nooit meer iets van geroken.

I’m not superstitious, but I am a little stitious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:08
Die Ecodor UF2000 hebben wij ook gebruikt jaren geleden toen onze kittens hadden besloten dat de bank een prima plek was om de behoefte te doen. Werkt perfect, alle geur weg.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-05 13:42
Wij hebben ook 2 sibirische katten, dus best groot vergeleken met HTK. Wij vallen onze buren niet lastig met onze katten, dus die zitten in huis en achteruin, maar de kat van de buren kwam ook regelmatig in onze voortuin ff graven en zijn behoeftes doen. Toen ik dat zag had ik onze kater gepakt en zachtjes naar buiten gegaan en onze kat stoof erop af en flinks aan de ruzie. Enkele seconde later zag je de kat van de buren inelkaar gekropen weg vluchten. Die kat heb ik hier niet meer gezien.

is dat geen optie voor je? De natuur zijn werk laten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• died89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-05 15:18
Onze buren hebben maar liefst 6 katten, dus je kunt je voorstellen dat we (af en toe) gek worden. Zowel wij als onze andere buren hebben deze apparaatjes neergezet en het helpt enorm. De katten houden absoluut niet van het geluid en zelf hoor je het nauwelijks als de bewegingsmelder je signaleert. Aanrader!

https://www.agrishop.nl/v...-met-bewegingsmelder.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Toen ik nog twee katten had heb ik de buurman de tip van een emmer water gegeven. Na een keer een onvrijwillige douchebeurt kwamen ze niet meer in zijn tuin.
Verder probeer ik wat die deurmat betreft nog even out-of-the-box te denken. Gaat het de kat om de plek of om de mat? Koop een nieuwe mat voor je deur en leg de oude op een andere plek in/bij de voortuin. Dat kan ook schelen met het plasgedrag van je eigen katten aan de binnenkant van je deur. Een van mijn katten had ook een plasplekje in mijn oude huis, daar hebben een paar salvo's met de plantenspuit een einde aan gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 13:08

PcDealer

HP ftw \o/

Ga je de kosten verhalen op de buren @chaoscontrol ?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPELOPA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:58
*knip*
Laat, maar als iets niet mag dan stellen we het niet voor.

[ Voor 15% gewijzigd door tweakduke op 01-07-2022 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hier al jaren het probleem dat verschillende buurtkatten onze voordeur gebruiken als sprayplek.
Het stinkt altijd enorm bij onze voordeur en als je extra pech hebt, is het net gesprayd en vallen er nog een paar druppels op de binnen-mat bij het openen van de voordeur. Die binnen-mat hebben we inmiddels al 2x moeten vervangen, omdat niks de geur kon verwijderen. Misschien ook omdat de lucht van buiten inmiddels binnen te ruiken is.
We hebben peper, koffieprut, azijn, speciale middeltjes, plantjes en zelfs een hond een maand geleend, maar de katten blijven sprayen. Eerst lijkt een middeltje even te helpen, maar 1 a 2 weken verder begint het sprayen weer. Als we de stinklucht van de deur afboenen, lijkt het wel of ze daarna extra gaan sprayen om het weer 'lekker' te laten ruiken.
Ze komen vaak in de nacht, zodat ze van ons geen last hebben. Meestal aan het eind van de ochtend. Dit was te zien nadat we van ellende maar een camera hadden opgehangen. Helaas filmt deze in zwart-wit, dus herkennen doen we de katten niet. We heben wel kunnen zien dat het een stuk of 5 verschillende katten zijn.

Toen we de hond te leen hadden, stond de hond binnen te blaffen en op de camera was te zien dat de kat op zijn gemak de voordeur aan het bewerken was. :(
Het enige wat we nog niet hebben geprobeerd is dat ultrasoon afweer-apparaat. Heeft iemand hier ervaring mee, want om nu weer iets te kopen wat niet werkt...

Rokil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@rokil

Nog een optie...

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
rokil schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:47:
Hier al jaren het probleem dat verschillende buurtkatten onze voordeur gebruiken als sprayplek.
Het stinkt altijd enorm bij onze voordeur en als je extra pech hebt, is het net gesprayd en vallen er nog een paar druppels op de binnen-mat bij het openen van de voordeur. Die binnen-mat hebben we inmiddels al 2x moeten vervangen, omdat niks de geur kon verwijderen. Misschien ook omdat de lucht van buiten inmiddels binnen te ruiken is.
We hebben peper, koffieprut, azijn, speciale middeltjes, plantjes en zelfs een hond een maand geleend, maar de katten blijven sprayen. Eerst lijkt een middeltje even te helpen, maar 1 a 2 weken verder begint het sprayen weer. Als we de stinklucht van de deur afboenen, lijkt het wel of ze daarna extra gaan sprayen om het weer 'lekker' te laten ruiken.
Ze komen vaak in de nacht, zodat ze van ons geen last hebben. Meestal aan het eind van de ochtend. Dit was te zien nadat we van ellende maar een camera hadden opgehangen. Helaas filmt deze in zwart-wit, dus herkennen doen we de katten niet. We heben wel kunnen zien dat het een stuk of 5 verschillende katten zijn.

Toen we de hond te leen hadden, stond de hond binnen te blaffen en op de camera was te zien dat de kat op zijn gemak de voordeur aan het bewerken was. :(
Het enige wat we nog niet hebben geprobeerd is dat ultrasoon afweer-apparaat. Heeft iemand hier ervaring mee, want om nu weer iets te kopen wat niet werkt...
Schrikdraad of een tuinbesproeiing aansluiten op een bewegingssensor.

Een ultrasoon apparaat ken ik alleen van bij buurtbewoners.
Ik hoor dat geluid, overdag is het irritant, maar snachts gaat het door merg en been.
Heb er ooit eens een uit gezet midden in de nacht, heeft weken geduurd voordat ze er achter waren.

Overigens zou dit dus iets zijn waarvoor ik wel zou laten merken dat je een HUISkat gewoon binnen moet houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Helemaal mee eens dat een huiskat binnen moet blijven! Niets dan overlast.
Schrikdraad of zo'n sproeier op bewegingsmelder zal waarschijnlijk wel werken, maar dat lijkt me toch niet erg handig bij een voordeur waar veel mensen in en uit gaan en regelmatig een postbezorger komt. Vraag me af of ik dan aangeklaagd zal gaan worden.
Zo'n ultrasoon ding lees ik ook veel verschillende dingen over. In het begin schrikken ze ervan en later zijn ze er aan gewend. Als je dan zelf ook nog eens last van dat geluid hebt, is het inmiddels 10-0 voor de katten.

Rokil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
rokil schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:47:
Katten bakenen hiermee hun territorium af. Je blijft dit dus houden als er meerdere katten zijn die het als hun terrein beschouwen, ze reageren op elkaar. Dit patroon moet je doorbreken.
Heb je ook lavendel geprobeerd? Daar hebben veel katten een hekel aan. Dus bloembak vol met lavendel bij je deur kan helpen.
En mocht je een mat hebben liggen (binnen/buiten), haal die (tijdelijk) weg. Want daar vegen mensen hun (natte) schoenen op af en dus ruikt die mat ook ‘vreemd/vijandig’ waardoor je eigen kat erop gaat plassen om het ‘eigen’ te maken.
Als ze echt alleen ‘s ochtends vroeg tegen de deur plassen, zou je daar iets tegenaan kunnen zetten dat je later weer weghaalt. (Dat voorkomt dat urine in de deur trekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
We hebben inderdaad een seizoen 2 plantenbakken met lavendel bij de deur gehad. Na een paar weken hebben we daar koffieprut bijgegooid omdat het effect alweer over was. Nu staan er citroengeraniums in, maar ook die werken niet. Ieder probeersel werkt 2 a 3 weken en dan trekken ze zich er niks meer van aan.
Op de buitenmat hebben we peper en knoflookpoeder gestrooid. Tegen het muurtje en de voordeur zelf hebben we azijn gesproeid. Nu ligt er dure kattenschrik-poeder, maar ook dat helpt niet meer.
We hebben zelf geen kat, maar als er net een verse laag gesproeid is en we trekken de voordeur toevallig open, komt het wel eens voor dat de nog verse druppels op onze binnen-mat druppelen. Dan kunnen we die weer intensief schoonmaken met biotex (geleerd van dit topic :) ), of weer een nieuwe mat kopen.
Kortom : we worden het aardig zat, zijn er aardig wat geld aan kwijt geweest en kunnen ons al bijna voorstellen dat mensen andere methoden gaan gebruiken, maar zover willen we het niet laten komen....

Rokil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:57

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Wij hadden in een vorig huis een buitenlampsensor (infrarood) aangesloten op de stofzuiger bij de voordeur (binnen). Het was even wennen om door het geluid heen te slapen, maar het hielp ontzettend.

Zoiets zou te proberen zijn. Of in plaats van een stofzuiger een industriële serverfan, zo'n delta op 18000 rpm ofzo.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Nu online
thunder7 schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:02:
Wij hadden in een vorig huis een buitenlampsensor (infrarood) aangesloten op de stofzuiger bij de voordeur (binnen). Het was even wennen om door het geluid heen te slapen, maar het hielp ontzettend.

Zoiets zou te proberen zijn. Of in plaats van een stofzuiger een industriële serverfan, zo'n delta op 18000 rpm ofzo.
Dan zou ik die dus aansluiten op een spuit die de kat doorweekt met water.
Liefst dan meerdere in de tuin zodat hij ook niet goed weg kan komen zonder door harde waterstralen te lopen.

Als dat beest een paar nare ervaringen heeft dan komt hij vast niet meer.

Neem aan dat dit vooral snachts gebeurd, dus dan kan het systeem overdag uit.

@chaoscontrol
Met schrikdraad en een schrikdraadgenerator voor groot vee. (koeien enzo) gewoon lijntjes uitzetten in je tuin tussen de beplanting door. En bij je voordeur achter/om de plantenbak heen.
Katten lopen graag tegen dingen aan, wij mensen niet.

Een groot vee schrikdraad generator kan behoorlijk wat lekstroom tegen bladeren enzo goed hebben.
Zo'n huis setje is te slap, en bij kortsluiting op een blad werkt de hele lijn niet meer.

Als je als mens er tegenaan komt dan heeft het ook niet zoveel effect, behalve een schokje en een schrikreactie. (heb zelf vroeger wel een paar keer schrikdraad aangeraakt als we door een weiland heen wilden)

220 op een draadje zetten is levensgevaarlijk, daar zou je wel problemen mee krijgen.

Je kan ook de kat afvangen en de chip laten uitlezen.
Of gps tracker aan zijn halsband hangen.
Dan kan je de eigenaren erop aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

FRANQ schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:51:
[...]

Dan kan je de eigenaren erop aanspreken.
Dat heeft echt nul zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Nu online
Daarna kan je zelf actie ondernemen door bij wijze van spreken, tegen de voordeur van die buren aan te pissen tot ze hun kat binnen houden. ;)

Natuurlijk heeft dat zin, de eigenaar moet zijn huisdier onder controle houden.
En je kan ze aansprakelijk stellen voor de schoonmaakkosten.
En misschien kunnen de eigenaren de sproei klieren laten verwijderen zodat hij niet meer kan sproeien.

Als de eigenaar dat allemaal niet wil, dan is dat onwil en dan zou ik serieus tegen die deur gaan pissen.

[ Voor 41% gewijzigd door FRANQ op 03-04-2023 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

FRANQ schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:10:
[...]

Daarna kan je zelf actie ondernemen door tegen de voordeur van die buren aan te pissen tot ze hun kat binnen houden. ;)
Het lullige is dat je de cultuur tegen je hebt: je kan je gelijk willen halen, je hebt er zelfs recht op, maar je gaat 'm niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

FRANQ schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:10:
[...]

Daarna kan je zelf actie ondernemen door bij wijze van spreken, tegen de voordeur van die buren aan te pissen tot ze hun kat binnen houden. ;)

Natuurlijk heeft dat zin, de eigenaar moet zijn huisdier onder controle houden.
En je kan ze aansprakelijk stellen voor de schoonmaakkosten.
En misschien kunnen de eigenaren de sproei klieren laten verwijderen zodat hij niet meer kan sproeien.

Als de eigenaar dat allemaal niet wil, dan is dat onwil en dan zou ik serieus tegen die deur gaan pissen.
Zonder iedereen over 1 kam te willen scheren: veel kattenbezitters hebben katten "omdat je daar niet naar om hoeft te kijken". Die hebben niet zoveel zin om er ook maar iets aan te doen.

Een hond helpt.
*knip*
Met de nodige haken en ogen die daar aan zitten, stellen we dat dus niet voor.

[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 03-04-2023 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Anoniem: 39993 schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:30:
[...]

Zonder iedereen over 1 kan te willen scheren: veel kattenbezitters hebben katten "omdat je daar niet naar om hoeft te kijken". Die hebben niet zoveel zin om er ook maar iets aan te doen.
Je wil het niet, maar je doet het wel.
*knip*
Dieren stelen en op een voor hen onbekende plaats los laten vind ik niet heel kies advies.

[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 03-04-2023 09:46 . Reden: Quote aangepast ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

FirePuma142 schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:37:
[...]

Je wil het niet, maar je doet het wel.
Nee, dus niet. Dat het er veel zijn, wil niet zeggen dat ELKE kattenbezitter dat is. En dat benadruk ik dus nog even door dat er netjes bij te vermelden. Beetje jammer......
[...]

Dieren stelen en op een voor hen onbekende plaats los laten vind ik niet heel kies advies.
Het is een oplossing voor als niets ander helpt. Beest in kwestie had al genoeg schade gemaakt. In die tijd kenden we nog geen chips voor katten of honden. Mensen gaan in mijn ogen nog altijd ruim voor katten of honden. Dus dat de mens zo'n strijd gaat winnen, daar heb ik vrede mee. Laatste redmiddel, dat wel.

Als mijn hond elke nacht jouw tuin komt slopen, mag je hem vangen en naar Friesland brengen. Geen probleem mee. Dan ben ik namelijk ook gewoon een lul, die dat verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Nu online
@nst6ldr @Anoniem: 39993

:w _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/On6LvOWPatPtKwZN38uTbFtsqPE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tCTZtOAAem2RJTIXdKN8xtQB.png?f=user_large

Dit is satirisch bedoeld, hoop dat iedereen dat snapt...

@FirePuma142
Wel eens dat het geen goed advies is, maar beter dan dood maken of blijven zitten met het probleem veroorzaakt door een ander.
Helaas word het beest binnen een maand weer vervangen door een nieuwe sproeiende vogelmoordenaar.

Daarom zou ik ook proberen het adres te achterhalen, mogelijk hangt die zelfs in een kokertje aan de halsband.

Dan X een kat wil, moet niet betekenen dat ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVW..YZ Last hebben van die kat.

[ Voor 22% gewijzigd door FRANQ op 03-04-2023 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:14

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Deze oude koe had al beter in de sloot kunnen blijven, maar we zijn een algemene discussie over katten aan het voeren, met de bijkomende haat die enkelen hier tegen ze hebben.

Dat is niet de bedoeling, zie: tweakduke in "Kat buren pist tegen onze voordeur"

Dit topic gaat dan op slot.

[ Voor 52% gewijzigd door tweakduke op 03-04-2023 10:02 ]

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.