Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:35

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Mijn moeder is op zoek naar een compactcamera die ze wil gebruiken tijdens wandelingen e.d. Nothing fancy maar het belangrijkste wat deze compact moet kunnen v.s. haar telefoon is inzoomen. Ze komt nogal eens wild tegen en die wil ze op de foto krijgen, een hert bij de bosrand dichterbij halen zit er met de telefoon niet in, dat zou de nog te kiezen compact wel moeten kunnen.

Hoewel de compact natuurlijk geen foto's gaat opleveren die in de National Geographic kunnen hoopt ze hiermee op een hogere kwaliteit foto dan wanneer ze digitaal met haar iPhone inzoomt. Dat lijkt mij haalbaar ;)

Eisen die aan de camera gesteld worden:
- Relatief lichtgewicht
- connectiviteit met telefoon om foto's van de camera naar telefoon te kunnen sturen
- ' zoom'
- leverbaar
- budget 300-400 euro

Ik heb even zitten zoeken naar compactcamera's maar het lijkt me alsof er weinig nieuws wordt uitgebracht in deze hoek van de camerawereld. Zeker in deze prijsklassen is het aantal opties beperkt. Ik kwam tenminste uit op de pricewatch: Panasonic DC-TZ96EG Zilver , die aan alle criteria lijkt te voldoen. Behalve dat hij niet leverbaar is.

Toen ik daar achter kwam ben ik verder gaan zoeken maar vrijwel elke compact die bij tweakers onder de tab 'alternatieven' staat is niet leverbaar. Doe ik iets verkeerd of ben ik nu lijdend voorwerp van de microchiptekorten?

Hoe dan ook, ene alternatief of tip is welkom!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Beste antwoord (via Pixeltje op 17-06-2022 12:02)

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-05 19:55
Probeer tweedehands een Panasonic Lumix DMC-TZ100 te scoren. Vaak rond de 300 wel te koop via Marktplaats of de grotere camera winkels. Camera heeft een 1 inch sensor en een focal length bereik van 25 - 250mm. Tevens compact ook.

https://www.marktplaats.n...umix-tz100-met-leica-lens

Marktplaats voorbeeld toegevoegd als link

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:18

DirtyBird

Praktiserend denker

Misschien kun je tweedehands kijken. Ook zou ik er rekening mee houden dat je met kleine compact camera's doorgaans niet heel veel hebt aan 30x zoom. Alleen wat duurdere modellen hebben stabilisatie aan boord en je kunt zo'n camera niet goed stabiliseren met je lichaam.

Misschien dat een canon ixus met 8x zoom wat is. Doet voor iets minder dan 200 euro wel zo'n beetje wat je wil; telefoonkwaliteit, maar dan met zoom.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Ricktachtig
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-05 19:55
Probeer tweedehands een Panasonic Lumix DMC-TZ100 te scoren. Vaak rond de 300 wel te koop via Marktplaats of de grotere camera winkels. Camera heeft een 1 inch sensor en een focal length bereik van 25 - 250mm. Tevens compact ook.

https://www.marktplaats.n...umix-tz100-met-leica-lens

Marktplaats voorbeeld toegevoegd als link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 10:57
Die Panasonic 96 die je al had gevonden heeft al optische stabilisatie aan boord. Goeie tip van @DirtyBird om daar op te letten. Maar buiten, met redelijk snelle sluitertijden én nog optische stabilisatie aan boord (waar bijvoorbeeld Panasonic al meer dan 10 jaar ervaring mee heeft) zou het echt wel goed moeten gaan.

Kort gezegd, ik denk niet dat je snel een miskoop doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Thanks! Ik hou even een oogje op de tz96, en ondertussen lief aan het marktplaatsen voor alternatieven maar de spoeling blijft dun.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coazter
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-05 18:12
Ik kaap dit topic even omdat OP beantwoord lijkt (als dit niet is toegestaan hoor ik het wel), maar is er überhaupt iets dergelijks rond de 200 euro? Een simpele compactcamera met (beperkte) zoom en wifi connectiviteit? Het is voor mijn zoontje en die heeft een beperkt budget. Als ik eens rondkijk lijkt het me dat hij met zijn Samsung S10 niet veel minder kan dan met een compactcamera rond de 200 euro. Uiteraard houd ik ook MP in de gaten.

[ Voor 4% gewijzigd door coazter op 17-06-2022 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:08
coazter schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 11:12:
Ik kaap dit topic even omdat OP beantwoord lijkt (als dit niet is toegestaan hoor ik het wel), maar is er überhaupt iets dergelijks rond de 200 euro? Een simpele compactcamera met (beperkte) zoom en wifi connectiviteit? Het is voor mijn zoontje en die heeft een beperkt budget. Als ik eens rondkijk lijkt het me dat hij met zijn Samsung S10 niet veel minder kan dan met een compactcamera rond de 200 euro. Uiteraard houd ik ook MP in de gaten.
De sensor in een S20 is 1/1.8" groot. Dat is dus tussen de traditionele 1/2.3" en de 1" van luxere compact camera's in. De telelens sensor heeft zo goed als geen optische zoom. Het is vooral veel megapixels en dan droppen van foto's.

Weet niet of je voor €200 een camera gaat vinden die veel beter is maar wel een die meer functionaliteit heeft en meer zoom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Topicstarter
Ik ben uiteindelijk voor een T100 gegaan. Is inmiddels binnen via MP en inderdaad een keurig compact modelletje. Nu nog even de 1-0-1 voor moeders schrijven en ze kan op pad. Bedankt voor de suggesties!

Pagina: 1