Vraag

• jimtofoes
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 30-01 11:25
Ik zoek een?
AMP / DAC om de audio te verbeteren van mijn input en output apparaten (zie afbeelding) en om in-game te finetunen tussen stemgeluid en in-game geluid. Ik ben op de onderstaande AMP/DAC gekomen via de review die ik heb gelinkt.

Wat is je budget?
Ik denk dat het maximum budget 150 euro is, waarbij AMP / DACs in die prijscategorie wel features mogen hebben die het dat geld waar maakt voor mijn gebruikersdoeleinden (zie hieronder).

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ga het apparaat gebruiken om al mijn audio apparaten op aan te sluiten. Dat zijn in-ear oordoppen (bedraad), een stereo speaker en een HyperX SoloCast. Ik wil met de AMP / DAC vooral eenvoudig en on te fly kunnen finetunen hoe hard mijn mic staat en hoe hard het inkomende geluid staat. Als ik de kwaliteit van mijn microfoon input en headset output nog kan verbeteren met de AMP/DAC is dat mooi meegenomen.

Mijn use cases zijn samengevat:

• 80% Online meetings
• 10% Discord
• 10% in-game voice audio

Wat heb je zelf al gevonden?
De Audient EVO 4 voldoet volgens mij aan al mijn eisen, maar heeft nog wat aansluitingen die ik mis volgens mij.
https://evo.audio/products/evo-4/overview/

Welke vragen heb je hier nog over?
Gegeven dat ik graag deze DAC wil kopen vanwege de eenvoud in bediening, zijn mijn vragen
  • Maak ik een grote fout door deze DAC te kiezen? (Audient EVO 4)
  • Zijn de aansluitingen die ik voorstel logisch? Of kan ik dit beter op een andere manier oplossen? Bijvoorbeeld door een andere microfoon te komen die een XLR aansluiting heeft.
  • Hoe kan ik het beste mijn Edifier speakers aansluiten op deze DAC?
Extra toelichting:
Ik heb een overzicht gemaakt van mijn huidige setup en mijn toekomstige / gewenste setup. Ik ben vooral op zoek naar advies over de AMP / DAC omdat ik hier zelf weinig kaas van heb gegeten. Daarnaast wil ik graag advies over de aansluit opties die ik in de tweede afbeelding heb neergezet. Kan dit überhaupt wel? Kan ik betere andere aansluitingen kiezen of koppelstukjes zonder dat er kwaliteit verloren gaat? Of kan ik beter een andere AMP/DAC of misschien microfoon aanschaffen ipv koppelstukken kopen?

Hardware links
pricewatch: Audient EVO 4
pricewatch: Edifier R1855DB
pricewatch: KZ Acoustics KZ ZS10 Pro Zonder Microfoon (Zwart)
pricewatch: HyperX SoloCast
pricewatch: Lenovo ThinkPad Hybrid USB-C with USB-A Dock (EU-stekker)

Audio set up - gewenst

Audio set up - huidig

[Voor 7% gewijzigd door jimtofoes op 10-06-2022 13:18]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hier staat redelijk wat aan mogelijkheden: https://aartjan.nl/blog/beste-dac/
Neig dan zelf naar de FX audio Dac X6 die onder Cambridge DacMagic genoemd wordt. Enige waar je mee zit is de USB mic, maar die zou ik lekker aan je dock laten hangen, dat kan prima.

Overigens ga je ook geen USB doorkoppeling via die audient kunnen krijgen. Die heeft slechts 1 USB ingang, geen twee. Het is geen USB hub :)

[Voor 21% gewijzigd door The Eagle op 09-06-2022 18:16]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:18
Bekijk anders ook eens het youtube kanaal van zreviews. Staan ook heel wat amp/dac reviews.

https://m.youtube.com/c/ZeosReviews/videos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:49:
Hier staat redelijk wat aan mogelijkheden: https://aartjan.nl/blog/beste-dac/
Neig dan zelf naar de FX audio Dac X6 die onder Cambridge DacMagic genoemd wordt. Enige waar je mee zit is de USB mic, maar die zou ik lekker aan je dock laten hangen, dat kan prima.

Overigens ga je ook geen USB doorkoppeling via die audient kunnen krijgen. Die heeft slechts 1 USB ingang, geen twee. Het is geen USB hub :)
Die link is echt zinloos, de auteur gaat veel te hard op de gebruikte chip. 99% van de DACs komt niet eens binnen 10dB vervorming van de engineering referentie designs van de fabrikanten...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jimtofoes
Dank voor alle reacties tot dusver. Ik merk aan de antwoorden dat mijn vragen niet helder genoeg waren, dus ik heb de OP gewijzigd en heb de volgende vragen over de DAC en de rest van mijn geluidsapperatuur:

Welke vragen heb je hier nog over?
Gegeven dat ik graag deze DAC wil kopen vanwege de eenvoud in bediening:
  • Maak ik een grote fout door deze DAC te kiezen(zie afbeelding "Audio set-up - gewenst", opsomming links boven)?
  • Zijn de aansluitingen die ik voorstel logisch? Of kan ik dit beter op een andere manier oplossen? Bijvoorbeeld door een andere microfoon te komen die een XLR aansluiting heeft.
  • Hoe kan ik het beste mijn Edifier speakers aansluiten op deze DAC?

[Voor 4% gewijzigd door jimtofoes op 10-06-2022 13:20]

• jimtofoes
The Eagle schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:49:
Dank, ja volgens mij is die USB-C poort ook alleen voor het verkeer naar je PC en niet eens een poort om geluidsapparatuur op aan te sluiten.

Vandaar dat ik mij ook afvraag of deze DAC wel gaat werken met mijn microfoon. Want anders wordt het toch een andere microfoon, aangezien ik wel van de microfoon features gebruik wil maken van deze DAC.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:18
Je zou ook een audio interface kunnen overwegen.
Is zeker een volwaardig alternatief.
Ik heb ook lang getwijfeld over een amp/dac, maar heb uiteindelijk voor een audio interface gekozen.
Zeker als je een losse microfoon via XLR zou aansluiten of zoals ik zelf een bekabelde headset.
Voor je budget, is er wel voldoende keuze waaronder Focusrite, Motu M2 (gebruik ik persoonlijk),

• jimtofoes
wiemelen schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:46:
Je zou ook een audio interface kunnen overwegen.
Is zeker een volwaardig alternatief.
Ik heb ook lang getwijfeld over een amp/dac, maar heb uiteindelijk voor een audio interface gekozen.
Zeker als je een losse microfoon via XLR zou aansluiten of zoals ik zelf een bekabelde headset.
Voor je budget, is er wel voldoende keuze waaronder Focusrite, Motu M2 (gebruik ik persoonlijk),
Bedankt, daar kan ik wel wat mee. Ik zal eens kijken naar wat jij hebt dan en of het een vervanging kan zijn voor de amp/dac en wat het verschil is tussen de twee 👍

• jimtofoes
Ik ben eigenlijk alleen nog op zoek naar antwoord op de volgende vragen:
  1. Kan ik mijn HyperX Solocast USB mic met een verloopstukje aansluiten op een 6.3mm Jack poort? Zo nee, zien jullie nog andere mogelijke audio in-kanalen gegeven deze DAC/AMP? Zo ja, gaat dit ten koste van de kwaliteit? Zo ja, is in te schatten hoe erg dat zal zijn voor mijn doeleinden? (Meetings en Discord.)
  2. Kan zonder problemen een 3.5mm Jack met een verloopstukje in een 6.3mm Jack poort gebruiken?
  3. En heb ik dan TRS nodig voor het verloopstukje voor mijn headset? De headset heeft een TRRS jack, maar ik gebruik de ingebouwde headset niet.

[Voor 19% gewijzigd door jimtofoes op 14-06-2022 10:42]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee