Medicatie mee naar Thailand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-09 16:38
Ik ga plotseling naar Thailand. Ik blijk een medicijn te hebben dat onder de opiumwet valt. Ik heb een Engelstalige verklaring kunnen regelen bij mijn arts (Medical Certificate). Hopla, klaar.

Dacht ik.

Nu blijkt dat die verklaring 1. een stempel moet krijgen van het CAK, 2. een stempel moet krijgen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken en 2. een stempel moet krijgen van de Thaise ambassade.

Dat gaat me dus never nooit meer lukken. Stempel CAK nog wel (moet je potverdorie helemaal naar Den Haag voor... MIDDELEEUWS...!) maar die van BuZa wordt lastig en die van Thai Embassy onmogelijk want ze wensen niet mee te werken aan een of andere spoedprocedure. Daarvoor ben ik dus gewoon te laat.

Nu lees ik veel verschillende berichten online. Als je gewoon hier en daar wat zoekt, krijg je sterk de indruk dat een verklaring van je arts voldoende is. Geen probleem. Klaar. Pas als je er induikt, ontdek je dus steeds meer... Ik lees ook van mensen die zonder verklaring op reis zijn gegaan of alleen met de verklaring van de arts, dus zonder stempels, en die nooit problemen hebben gehad met de Thaise douane. Ze hoefden nog geeneens de papieren te laten zien als ze zeiden dat het medicatie was. Maar ja... je leest ook dat mensen zeggen 'Zorg dat je alles op orde hebt anders is het dikke shit'. Die laatsten geven echter nooit praktijkvoorbeelden daarvan dus... ik vraag me af hoe heet de (Thaise) soep gegeten wordt.

Vraag: wat denken jullie hiervan? Heeft iemand ervaring met een situatie als deze? Zal ik maar gewoon op reis gaan met die Engelstalige verklaring op zak? Of kent iemand mss een noodoplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:42

Typhone

Who Dares Wins

Wat dacht je ervan om gewoon het zekere voor het onzekere te nemen?
Ik weet ook niet welke tips iemand hier zou moeten hebben om een spoedprocedure te bespoedigen bij de Thaise ambassade.

In die landen zijn ze niet zoals hier als het om medicijnen gaat die onder de opiumwet vallen. Maar goed jouw keuze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik denk dat je sowieso een bias in je antwoorden hebt. De mensen die (hypothetisch gezien) door Thailand als opiumdealer worden gezien posten niet meer zoveel op internet ;)

Au serieux: je wil echt geen gezeik in die landen met dit soort dingen. Fix het, of neem het niet mee, of regel een alternatief.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Spoedprocedure van het CAK haal je wel (kan toch gewoon online via de spoedaanvraagprocedure? Hoezo moet je daarvoor naar Den Haag, is dat nieuw?) Thaise ambassade heb ik geen ervaring mee. Maar ik weet 1 ding zeker, In Thailand wil je niet de gevangenis in wegens drugssmokkel. Dus of je medicatie afbouwen, of niet gaan lijkt mij het verstandigst als je de procedure niet op tijd kunt doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visje2305
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-10 12:50
Het blijft natuurlijk een risico als je de medicatie meeneemt. Je zou maar iemand van de douane hebben die zijn dag niet heeft. Is het dan de stress waard?

Is het wellicht een idee dat je de medicatie in Thailand haalt? Wellicht moet je naar een arts toe, maar je zou dan wel een verklaring van je arts in NL mee kunnen nemen. Wellicht is een arts dan welwillend om een recept voor je uit te schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Een noodoplossing heb ik niet maar ik zou never nooit niet met drugs naar Thailand gaan. Ik weet niet wat de noodzaak is om op korte termijn daarheen te gaan. Maar zelfs als je maar een paar dagen de cel in moet in afwachting tot de ambassade het allemaal netjes voor je oplost zou ik ik het al niet willen.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42

-tom-562

Oliesjeik

Je had toch van die programma's op TV vroeger 'In de bajes in het buitenland' o.i.d., daar kwamen ook regelmatig drugsdealers in een Thaise gevangenis voor.
Ik denk dat je dan je antwoord al hebt toch... :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Naar Thailand komen is 1 ding. Maar ik neem aan dat je ook nog terug wilt? :') Thailand mag dan niet zo streng zijn, Nederland is dat wel. Dus ik zou zorgen dat je medicijnpaspoort gewoon op orde is voor toekomstige reizen. Nu ben je gewoon te laat. Tenzij je zonder je medicatie kan...
Michael_OsGroot schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:27:
Een noodoplossing heb ik niet maar ik zou never nooit niet met drugs naar Thailand gaan. Ik weet niet wat de noodzaak is om op korte termijn daarheen te gaan. Maar zelfs als je maar een paar dagen de cel in moet in afwachting tot de ambassade het allemaal netjes voor je oplost zou ik ik het al niet willen.
Nou ja drugs is een groot woord, dikke kans dat het om Ritalin gaat. Maar opiumwet is internationaal dus dat valt eronder en dan is het verboden.

[ Voor 50% gewijzigd door SmurfLink op 09-06-2022 17:07 ]

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-10 13:48

Yucon

*broem*

SmurfLink schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:06:
Naar Thailand komen is 1 ding. Maar ik neem aan dat je ook nog terug wilt? :') Thailand mag dan niet zo streng zijn, Nederland is dat wel. Dus ik zou zorgen dat je medicijnpaspoort gewoon op orde is voor toekomstige reizen. Nu ben je gewoon te laat. Tenzij je zonder je medicatie kan...

[...]

Nou ja drugs is een groot woord, dikke kans dat het om Ritalin gaat. Maar opiumwet is internationaal dus dat valt eronder en dan is het verboden.
Nu weet ik niet of er bij vluchten verder weg anders naar gekeken wordt, maar bij europese vluchten is de interesse voor ritalin op basis van eigen ervaring 0.0. Ook bij terugkomst. Vooraf had ik flink gegoogled en over europese vluchten is althans een paar jaar geleden letterlijk helemaal niets aan praktijkvoorbeelden te vinden dat het mis ging.

Desondanks zou ik het persoonlijk bij Thailand het niet eens overwegen. Iets met klein risico maar enorme gevolgen. Die verhouding ligt binnen europa toch een stuk anders.
Pagina: 1