Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertVK
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-10 15:58
Ik zoek een?
Android smartphone

Wat is je budget?
ongeveer 350 euro

Waar moet hij aan voldoen?
Het belangrijkste vind ik een goede batterij (snel laden/lang mee), een goede camera en een snappy software ervaring. Ook ben ik niet zo groot, dus qua formaat het liefst rond 160x75x8. Xiaomi telefoons gaan vaak richting de 165x77, dat vind ik écht te groot.
Ik zal hem voornamelijk gebruiken om te bellen, whatsappen, youtuben, foto's te maken en te browsen. Ik game niet op mijn telefoon.
Misschien goed om te vermelden dat ik nu een iphone 8 heb, dus ik ben waarschijnlijk al snel onder de indruk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Goede smartphones in deze range die vaak terugkomen zijn de Oneplus Nord2 en de Samsung Galaxy a52s. Wat me aanspreek bij de Oneplus is het snelle laden (0-100 in 30 minuten). De Samsung heeft dan weer een beter updatebeleid

Welke vragen heb je hier nog over?
Xiaomi heeft een goede reputatie maar die kom ik zelden tegen in buying guides in deze categorie. Zie ik iets over het hoofd?
Welke telefoons zouden jullie aanraden?

Alvast bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door BertVK op 09-06-2022 14:47 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:37

FeaR

In GoT we trust

CEK > KST

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 09-06-2022 15:14 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:26
Je kunt filteren op allerlei formaten, prijs, noem maar op in de Pricewatch, bijvoorbeeld:
https://tweakers.net/smar...vgMtY8UHcp-DtGfUlFaI4TwAg

Ik zou zelf de A53 kiezen omdat deze juiste op de Accu goed scoort (beter dan de A52s), en nog 5 jaar mee kan. En is nu gedaald in prijs dus binnen je budget: pricewatch: Samsung Galaxy A53, 6GB ram, 128GB opslag Zwart
Overigens is de A52s ook een goede keuze, maar die is van vorig jaar met Android 11 (en zie je dus niet in mijn Pricewatch filter want Android 12 als minimum gekozen) begonnen, en de accu is iets minder. Dus scheelt een jaar en een versie upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertVK
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-10 15:58
swhnld schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:25:
Je kunt filteren op allerlei formaten, prijs, noem maar op in de Pricewatch, bijvoorbeeld:
https://tweakers.net/smar...vgMtY8UHcp-DtGfUlFaI4TwAg

Ik zou zelf de A53 kiezen omdat deze juiste op de Accu goed scoort (beter dan de A52s), en nog 5 jaar mee kan. En is nu gedaald in prijs dus binnen je budget: pricewatch: Samsung Galaxy A53, 6GB ram, 128GB opslag Zwart
Overigens is de A52s ook een goede keuze, maar die is van vorig jaar met Android 11 (en zie je dus niet in mijn Pricewatch filter want Android 12 als minimum gekozen) begonnen, en de accu is iets minder. Dus scheelt een jaar en een versie upgrade.
Dankjewel voor de link, ik ga zeker eens kijken! Ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen. Specs zeggen in mijn ervaring lang niet altijd alles. De a53 heb ik ook bekeken, maar dat schijnt vrijwel niets nieuws te doen en op sommige vlakken zelfs een downgrade te zijn t.o.v. de a52s (bijv. mindere chip, geen headphone jack).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:26
BertVK schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:55:
[...]

Dankjewel voor de link, ik ga zeker eens kijken! Ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen. Specs zeggen in mijn ervaring lang niet altijd alles. De a53 heb ik ook bekeken, maar dat schijnt vrijwel niets nieuws te doen en op sommige vlakken zelfs een downgrade te zijn t.o.v. de a52s (bijv. mindere chip, geen headphone jack).
Als je fervent headphone jack gebruiker bent, of snelheid boven accu stelt is de A52s prima. En dat half jaartje kortere ondersteuning, je iPhone 8 is ook niet tot zijn graf meegegaan.
Echter, ik lees in je openingspost de headphone jack niet als eis, ik lees dat accu belangrijker is dan snelheid.

Daarnaast lees ik in reviews dat de A53 voor 399 Euro niet wordt aangeraden naast de A52s, maar die is nu gedaald naar 345 Euro.
De A53 heeft geen lastige Android 11 naar 12 migratie die de A52s wel door moet.
De A53 zit op 5nm dus is zuiniger dan de 6nm A52s plus de accu is groter met 5000 mah vs 4500 mah op de A52s
De A53 heeft bluethooth 5.1 welke zuiniger is dan 5.0 in de A52s.

En voor de duidelijkheid, de A52s is echt een goed toestel met goede prijs, en je zult er geen miskoop aan doen. Alleen puur naar je eisen gekeken kom ik ergens anders op uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-10 08:03

C11

Ik heb zelf zopas de OnePlus Nord 2T gekocht en kan deze wel aanraden. Hij valt qua formaat perfect binnen je eisen. De algemene camera is prima, de anderen zijn niet echt fantastisch.

Qua updates is het wel wat minder dan bv de A53, maar met 2 jaar android en 3 jaar security wel voldoende in die prijscategorie, vind ik.

De batterij gaat lang mee en met het snelladen is hij ook weer snel opgeladen.

Hij is met 400 euro wel wat duurder.
Pagina: 1