Webshop biedt restwaarde aan voor defecte videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_TB
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb in januari 2021 een nieuwe videokaart gekocht voor €280.89 (Sapphire Pulse RX 5500 XT 4gb). In juni 2021 heb ik deze terug gestuurd, omdat hij problemen had en in juli hebben ze hem vervangen met een MSI Gaming X RX 5500 XT 8gb. Deze kaart is tweedehands (mag dit?) en dit hebben ze niet tegen mij verteld. Dit weet ik zeker, omdat de doos niet de originele was, er vingerafdrukken en vlekken op de heatsink zaten en de datum op de videokaart zegt 2019 wat mij vreemd lijkt met het chip tekort.

Ik heb deze kaart 3 weken geleden ook weer terug gestuurd, omdat de temperatuur sensor het niet goed doet, en hij heeft veel coil whine. Ook heb ik erbij gemeld dat het een tweedehands kaart is wat mij niet de bedoeling lijkt.

Vandaag heb ik een mail gekregen dat ze de videokaart terug hebben van MSI en dat die zegt dat de coil whine niet erg genoeg is en dat het normaal is dat de VRAM temperatuur 0c. Toch zie ik in reviews dat deze kaart wel een temperatuur heeft, dus dat is niet normaal. In die mail boden ze aan dat ik de leenkaart (RTX 2060) terug breng en mijn RX 5500 XT terug krijg.

Ik heb net gebeld en ze bieden een restwaarde aan van €202.87. Met dat bedrag kan ik geen videokaart kopen die gelijk of beter is. De goedkoopste kaart die niet slechter is is een RX 6600 voor €330. Wat kan ik doen om toch €280 terug te krijgen of een vervangende videokaart?

[ Voor 3% gewijzigd door M_TB op 09-06-2022 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Januari 2021, klinkt als minder dan 2 jaar geleden en dus volle garantie? Dus vervangend product of geld terug? IANAL.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:28
Als ik het goed begrijp claim jij dat de kaart defect is (en mogelijk 2de hands).

De winkel heeft dit laten onderzoeken, en de fabrikant geeft aan dat de kaart niet defect is en binnen specificatie functioneert?

Nu willen zij de kaart aan jou retourneren en moet jij een kaart die jij te leen hebt gekregen teruggeven.

Daarnaast doet de winkel jou een vrijblijvend bod om de kaart waarvan zij menen dat deze correct functioneert in te ruilen voor een bedrag van €202,87

Klopt dit?

Zo ja, denk ik wat ze doen op zich mag, mits de kaart ook daadwerkelijk conform is zoals de winkel (en fabrikant claimt).

Als de kaart non-conform is moet je m.i. een gerepareerde of vervangende kaart krijgen en wanneer dit niet mogelijk is het volledige aankoop bedrag.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 09-06-2022 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Twee verschillende videokaarten met problemen, dat is of héél toevallig of je gebruikt de kaart anders dan bedoeld of er is iets mis met je systeem (hardware) of omgeving (stof, temperatuur, etc)....

Maar, samengevat geven ze dus aan dat er geen probleem is met je kaart. Kan jij bewijzen dat er wel een probleem is? Het geluid is gecontroleerd, ik neem aan dat de fabrikant ook de temperatuur sensor heeft gecontroleerd als deze er op zit? Staat die in de specificaties van de handleiding of op de website van de fabrikant? Want van elke kaart zijn er meerdere varianten...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-10 13:45
In mijn optiek kan je nu weinig meer doen dan je verlies te accepteren.

Het ging al fout toen ze jou in juni vorig jaar een ANDER product ter vervanging hebben aangeboden. Zeker, aangezien jij zegt dat je toen constateerde dat je vervangend product reeds 2 jaar oud was op het moment van leveren en in jouw optiek reeds gebruikt/ 2e hands.

Daar en op dat moment had je in actie moeten komen.

Niet nu pas.

[ Voor 5% gewijzigd door Panzer_V op 09-06-2022 15:08 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_TB
Dennism schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:56:
Als ik het goed begrijp claim jij dat de kaart defect is (en mogelijk 2de hands).

De winkel heeft dit laten onderzoeken, en de fabrikant geeft aan dat de kaart niet defect is en binnen specificatie functioneert?

Nu willen zij de kaart aan jou retourneren en moet jij een kaart die jij te leen hebt gekregen teruggeven.

Daarnaast doet de winkel jou een vrijblijvend bod om de kaart waarvan zij menen dat deze correct functioneert in te ruilen voor een bedrag van €202,87

Klopt dit?

Zo ja, denk ik wat ze doen op zich mag, mits de kaart ook daadwerkelijk conform is zoals de winkel (en fabrikant claimt).

Als de kaart non-conform is moet je m.i. een gerepareerde of vervangende kaart krijgen en wanneer dit niet mogelijk is het volledige aankoop bedrag.
De kaart werkte nog wel, maar er zijn wat problemen mee. Het zijn niet de grootste problemen maar ik zou wel graag een videokaart hebben die goed werkt. De sensor van de VRAM temperatuur zegt altijd 0c terwijl hij in reviews wel een temperatuur geeft. Volgens de winkel heeft deze kaart geen sensor, maar dat is raar als hij in reviews wel een temperatuur heeft en het lijkt mij dat het dan ook niet in GPU-Z staat. Ook heeft hij veel coil whine. Volgens de winkel zegt MSI dat dit binnen de marge valt maar ik vind het toch wel erg luid en ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het nog veel erger kan. Ik heb opnames gemaakt, ik kan ze straks wel toevoegen als ik ze nog kan vinden.

De winkel heeft vandaag aan de telefoon ook bevestigd dat ze meestal 2e hands producten sturen als vervanging.
President schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:01:
Twee verschillende videokaarten met problemen, dat is of héél toevallig of je gebruikt de kaart anders dan bedoeld of er is iets mis met je systeem (hardware) of omgeving (stof, temperatuur, etc)....

Maar, samengevat geven ze dus aan dat er geen probleem is met je kaart. Kan jij bewijzen dat er wel een probleem is? Het geluid is gecontroleerd, ik neem aan dat de fabrikant ook de temperatuur sensor heeft gecontroleerd als deze er op zit? Staat die in de specificaties van de handleiding of op de website van de fabrikant? Want van elke kaart zijn er meerdere varianten...
Ik denk zelf ook dat de eerste videokaart misschien een probleem was met de voeding en niet de videokaart (maar wel vreemd dat ze hem dan hebben omgeruild). Van deze videokaart weet ik het eigenlijk wel 100% zeker, omdat ik een ander moederbord en voeding heb geprobeerd wat niks veranderde, en de leenvideokaart heb ik geen problemen mee.

Ik weet niet zeker of het van de fabrikant of de winkel zelf komt, maar ze zeggen dat deze kaart geen VRAM temp sensor heeft. Dat lijkt mij raar, omdat ik wel een temperatuur zie in reviews en GPU-Z geeft wel een temperatuur aan (0c). Het lijkt mij niet handig als de videokaart te heet wordt zonder dit te weten.
Panzer_V schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:07:

Het ging al fout toen ze jou in juni vorig jaar een ANDER product ter vervanging hebben aangeboden. Zeker, aangezien jij zegt dat je toen constateerde dat je vervangend product reeds 2 jaar oud was op het moment van leveren en in jouw optiek reeds gebruikt/ 2e hands.

Niet nu pas.
Klopt dat ik daar mee te laat was. Maar omdat deze kaart ook problemen kreeg dacht ik dat ik ook wel zou kunnen proberen te kijken wat ik daarmee kan doen.

Ik wil gewoon het hele bedrag terug of vervanging (nieuw), zoals het hoort. Als dit echt niet zou kunnen wil ik best €130 bijbetalen voor een nieuwe GPU, maar ik ben 16 dus verdien niet veel geld dus liever niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
M_TB schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:19:

De winkel heeft vandaag aan de telefoon ook bevestigd dat ze meestal 2e hands producten sturen als vervanging.
Ik vind dit heel curieus! Dit kan je niet maken als winkel. Als een product tijdens de garantietermijn defect gaat dien je niet je klant af te schepen met een 2e hands product.

Het is dat het tegen het Tweakers beleid is....maar ik ben heel benieuwd welke winkel dit is. Opdat ik er ver weg van kan blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Panzer_V schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:36:
[...]
Het is dat het tegen het Tweakers beleid is....maar ik ben heel benieuwd welke winkel dit is. Opdat ik er ver weg van kan blijven!
Zonder wederhoor van de winkel lijkt me dat voorbarig, tot zover heeft de winkel nog prima gehandeld.
Bewijst maar weer dat dat beleid er niet voor niets is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panzer_V
vassago schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:38:
[...]

Zonder wederhoor van de winkel lijkt me dat voorbarig, tot zover heeft de winkel nog prima gehandeld.
Bewijst maar weer dat dat beleid er niet voor niets is.
Heb je de topicstart wel gelezen? TS koopt in januari 2021 een kaart X. In juni 2021 gaat deze defect en hij krijgt in het kader van garantie een 2-jaar-oude-gebruikte kaart Y terug.

Hoe kan je stellen dat de winkel hier correct gehandeld heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Panzer_V schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:40:
[...]

Heb je de topicstart wel gelezen? TS koopt in januari 2021 een kaart X. In juni 2021 gaat deze defect en hij krijgt in het kader van garantie een 2-jaar-oude-gebruikte kaart Y terug.

Je hebt recht op een gelijkwaardige kaart, vanuit die gedachte is 2e hands ook prima als dat qua specificaties/prestaties/mogelijkheden gelijkwaardig is? Of is leeftijd ook een specificatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:14
Panzer_V schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:07:

Niet nu pas.
Punt is natuurlijk dat TS dacht dat de vervangende kaart even goed was. Nu blijkt deze echter minder goed te functioneren dan zijn originele keuze. Als webwinkel aangeeft dat dit geen defect is maar is hoe deze kaart werkt dan kan TS toch nu pas de conclusie trekken dat deze keer niet voldo nee goed alternatief is voor zijn originele.

Natuurlijk had hij direct moeten reageren bij het ontvangen van een oude tweedehands kaart. Maar daarmee is wat de webwinkel doet nog niet meteen correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-10 17:40

Tys

Even afgezien van het gedoe rondom de vervanging met een tweedehands kaart; nu €202.87 krijgen voor een product dat je 17 maanden geleden €280.89 heeft gekost is toch prima? Dat videokaarten duurder zijn geworden is nu even pech, maar economisch gezien is het redelijk.

Dat het allemaal binnen de 2 jaar na aanschaf valt is normaal geen probleem, maar dat je een ander - tweedehands - exemplaar überhaupt geaccepteerd hebt compliceert het alleen maar.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_TB
Panzer_V schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:36:
[...]

Ik vind dit heel curieus! Dit kan je niet maken als winkel. Als een product tijdens de garantietermijn defect gaat dien je niet je klant af te schepen met een 2e hands product.

Het is wel een van de grotere winkels
President schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:42:
[...]

Je hebt recht op een gelijkwaardige kaart, vanuit die gedachte is 2e hands ook prima als dat qua specificaties/prestaties/mogelijkheden gelijkwaardig is? Of is leeftijd ook een specificatie?
Ik heb betaald voor een nieuwe videokaart. Dan is dat toch niet de bedoeling dat ze een 2 jaar oude kaart terug sturen, en dan ook zonder dat te zeggen?
Tys schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:48:
Even afgezien van het gedoe rondom de vervanging met een tweedehands kaart; nu €202.87 krijgen voor een product dat je 17 maanden geleden €280.89 heeft gekost is toch prima? Dat videokaarten duurder zijn geworden is nu even pech, maar economisch gezien is het redelijk.

Dat het allemaal binnen de 2 jaar na aanschaf valt is normaal geen probleem, maar dat je een ander - tweedehands - exemplaar überhaupt geaccepteerd hebt compliceert het alleen maar.
Dat mag volgens mij niet van de wet. De RMA moet kosteloos zijn en op deze manier betaal ik toch weer €80. De prijzen zijn niet duurder als toen, maar een 6500 XT is slechter en een 5500 XT wordt niet meer gemaakt. De goedkoopste optie die dus niet slechter is is een RX 6600 of RTX 3050 (beide €330).

Ik wist niet dat het een tweedehands kaart was. Daar kwam ik pas achter toen ik hem uit de doos haalde. Ik ben het er wel mee eens dat ik er meteen iets mee had moeten doen, maar toen had ik ook al veel problemen met hun service dus ik deed er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Panzer_V schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:40:
[...]
Heb jij de rest ook gelezen? Winkel heeft een kaart omgeruild waar waarschijnlijk niets mis mee was.
Verder kennen wij daar de geschiedenis niet van verder.

Blijft staat dat je maar 1 kant van het verhaal hoort.

[ Voor 7% gewijzigd door vassago op 09-06-2022 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:35
vassago schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:04:
[...]

Heb jij de rest ook gelezen? Winkel heeft een kaart omgeruild waar waarschijnlijk niets mis mee was.
Verder kennen wij daar de geschiedenis niet van verder.

Blijft staat dat je maar 1 kant van het verhaal hoort.
Maar het wisselen van een 2de hands is een no go.

https://blog.iusmentis.co...n-refurbished-toestellen/

@M_TB hebben ze ook gezegd waarom ze restwaarde betalen en niet gewoon het orginele bedrag?

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 09-06-2022 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_TB
loki504 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:45:
[...]

Maar het wisselen van een 2de hands is een no go.

https://blog.iusmentis.co...n-refurbished-toestellen/

@M_TB hebben ze ook gezegd waarom ze restwaarde betalen en niet gewoon het orginele bedrag?
In de mail staat dat hij 10 maanden is gebruikt en 36 maanden garantie heeft, dus 26/36 x 280.89 = 202.87. Verder staat er niet veel, en ik dacht dat ze ook niet meer aan de telefoon hebben gezegd dan in deze mail staat.

[ Voor 10% gewijzigd door M_TB op 09-06-2022 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 11:18
Valt er geen leuke deal met de webshop te maken dat je de leenkaart mag houden met verrekening van de RX 5500 XT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
loki504 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 21:45:

Ik ga ervan uit dat ze dit uit coulance doen, de webshop is immers, blijkend uit de OP, na onderzoek door de fabrikant van mening dat de kaart conform en er dus geen sprake is van een 'garantie geval'.

In zo'n geval is het vrij logisch dat een webshop niet het volledige bedrag bied wanneer ze de kaart na een kleine 1,5 jaar terug willen kopen van de ontevreden klant. Dat zou anders zijn wanneer de kaart niet conform is.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 10-06-2022 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Dennism schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:50:
[...]

Ik ga ervan uit dat ze dit uit coulance doen, de webshop is immers, blijkend uit de OP, na onderzoek door de fabrikant van mening dat de kaart conform en er dus geen sprake is van een 'garantie geval'.

In zo'n geval is het vrij logisch dat een webshop niet het volledige bedrag bied wanneer ze de kaart na een kleine 1,5 jaar terug willen kopen van de ontevreden klant. Dat zou anders zijn wanneer de kaart niet conform is.
Dat zou kunnen maar waarom dan een linieare afschrijving gebruiken? En niet de dagwaarde dan wel marktwaarde? En ik neem aan dat je dat als winkel duidelijk communiceert dat het om coulance gaat.

En dat de fabrikant zegt dat het zo hoort en niet doet aan de temp sensor/coilwhine betekent niet dat de winkel daar ook mee eens is. Maar voor hun lastiger is om hem gerepareerd te krijgen. En dan blijft vervangen/ontbinding over.

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat de winkel tegen het "onderzoek" van de fabrikant in ging. En uiteindelijk gewoon volledig mijn geld terug kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
loki504 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:00:
[...]

Dat zou kunnen maar waarom dan een linieare afschrijving gebruiken? En niet de dagwaarde dan wel marktwaarde? En ik neem aan dat je dat als winkel duidelijk communiceert dat het om coulance gaat.
Dat hoeft niet altijd expliciet benoemd te worden, het is immers eigenlijk automatisch een aanbod uit coulance wanneer er geen recht is op X of Y. Als de winkel dus (duidelijk) communiceert dat ze het product conform vinden, zou je daaruit kunnen afleiden dat ieder ander aanbod dat ze doen een gunst vanuit de winkelier is vanuit hun ogen.
En dat de fabrikant zegt dat het zo hoort en niet doet aan de temp sensor/coilwhine betekent niet dat de winkel daar ook mee eens is. Maar voor hun lastiger is om hem gerepareerd te krijgen. En dan blijft vervangen/ontbinding over.
Dat de winkel het eens is met de fabrikant haal ik hier uit:
Vandaag heb ik een mail gekregen dat ze de videokaart terug hebben van MSI en dat die zegt dat de coil whine niet erg genoeg is en dat het normaal is dat de VRAM temperatuur 0c. Toch zie ik in reviews dat deze kaart wel een temperatuur heeft, dus dat is niet normaal. In die mail boden ze aan dat ik de leenkaart (RTX 2060) terug breng en mijn RX 5500 XT terug krijg.
Als de winkel het eens zou zijn met de klant en tegen de fabrikant in zou gaan zouden ze niet aangeven hun leenkaart terug te willen krijgen en TS zijn 5500XT terug bezorgen, maar een passende oplossing als reparatie, vervanging of ontbinding aanbieden, waarbij TS de leenkaart nog niet hoeft te retourneren tot deze oplossing geëffectueerd is.

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 10-06-2022 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Dennism schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:10:
[...]

Dat hoeft niet altijd expliciet benoemd te worden, het is immers eigenlijk automatisch een aanbod uit coulance wanneer er geen recht is op X of Y. Als de winkel dus (duidelijk) communiceert dat ze het product conform vinden, zou je daaruit kunnen afleiden dat ieder ander aanbod dat ze doen een gunst vanuit de winkelier is vanuit hun ogen.

[...]

Dat de winkel het eens is met de fabrikant haal ik hier uit:

[...]

Als de winkel het eens zou zijn met de klant en tegen de fabrikant in zou gaan zouden ze niet aangeven hun leenkaart terug te willen krijgen en TS zijn 5500XT terug bezorgen, maar een passende oplossing als reparatie, vervanging of ontbinding aanbieden, waarbij TS de leenkaart nog niet hoeft te retourneren tot deze oplossing geëffectueerd is.
Daar heb je een punt. Aan de andere kant bieden ze aan om de leen kaart terug te brengen en de rx 5500xt terug te krijgen ipv eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 22:58
Ik zou die kaart weer lekker in m'n pc steken. Geen gedoe, temp metertje is blijkbaar stuk maar verder functioneert 'ie toch nog gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Emgeebee schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:38:
Ik zou die kaart weer lekker in m'n pc steken. Geen gedoe, temp metertje is blijkbaar stuk maar verder functioneert 'ie toch nog gewoon?
Dan blijft coil whine nog steeds aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:13
loki504 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:02:
[...]

Dan blijft coil whine nog steeds aanwezig.
Maar ja, wanneer is dat te veel? MSI geeft aan dat het niet erg genoeg is. Ik heb er verder geen verstand van, maar zijn hier richtlijnen voor oid? Anders is dat nog niet eens zo simpel om te weerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_TB
ruftman schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:43:
Valt er geen leuke deal met de webshop te maken dat je de leenkaart mag houden met verrekening van de RX 5500 XT?
Dan kost het me nog €400, dan kan ik net zo goed de €200 accepteren en €200 bijbetalen voor een nieuwe RTX 2060. Of voor €330 (€130 extra een RX 6600).
Dennism schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:50:
[...]

En dan geven ze waarschijnlijk diezelfde kaart weer aan iemand anders die een gelijke kaart met problemen terug stuurt
Emgeebee schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:38:
Dan blijft de coil whine nog, en ik wil ook niet dat de kaart ligt te koken zonder dat ik het weet. En het was nooit een nieuwe kaart waar ik wel voor betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 11:18
M_TB schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 11:50:
[...]

Dan kost het me nog €400, dan kan ik net zo goed de €200 accepteren en €200 bijbetalen voor een nieuwe RTX 2060. Of voor €330 (€130 extra een RX 6600).
Als ze zo stug zijn, dan kun je inderdaad beter voor 400 euro een nieuwe videokaart kopen (de RTX 3060 zit ook zo rond die prijs op dit moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-09 18:56

Paulus0013

pom pom

Wat minder op de man graag
M_TB schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:25:
[...]

In de mail staat dat hij 10 maanden is gebruikt en 36 maanden garantie heeft, dus 26/36 x 280.89 = 202.87. Verder staat er niet veel, en ik dacht dat ze ook niet meer aan de telefoon hebben gezegd dan in deze mail staat.
De kaart is met die analogie 0 euro waard na 36 maanden. Je hoeft niet heel lang op bv ebay/marktplaats te zoeken om tot de conclusie te komen dat geen enkele kaart 0 euro waard is na 36 maanden.
Je kunt je dus afvragen wat het nut is van deze rekensom aanhouden. Volgens mij is daar elders op het forum ook al eens een uitgebreide discussie over geweest. Dat dan met name doelde op het feit of al dit soort afschrijfdingen zich wel verhouden tot het consumentenrecht en welke rechten er aan ontleend kunnen worden.
President schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:42:
[...]

Over het algemeen gaat een kaart die reeds een tijdje gebruikt is, minder lang mee dan een nieuwe.
Daarnaast is er betaald voor een nieuw product. Waar je recht op hebt en wat je vrijwillig accepteert zit verschil in.
Tys schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:48:

Vanuit welk oogpunt is het redelijk? Juist niet vanuit economisch oogpunt, immers zijn videokaarten in waarde gestegen.
Juridisch gezien slaat het al helemaal de plank volledig mis.
loki504 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:00:
[...]

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat de winkel tegen het "onderzoek" van de fabrikant in ging. En uiteindelijk gewoon volledig mijn geld terug kreeg.
Jawel, zo werkt het toch? Vooral als winkel zelf geen standpunt innemen. Iets opsturen, door een ander laten bekijken en hen vervolgens onder de bus gooien.

[ Voor 4% gewijzigd door Perkouw op 12-06-2022 11:37 ]

Pagina: 1