Mijn vraag
Wat zijn de beste instellingen voor seriële communicatie op een korte lijn (< 0,8 meter) met een RS484 <-> USB dongle en 4 Finder Modbus kWh-meters.
Op dit moment staat het ingesteld op
Baudrate: 19200
Bit: 8
Stopbit: 1
Parity: Even
De verbinding werkt soms wel, soms niet. Vaak wel als ik maar 1 kWh-meter poll, zeker niet als ik ze in Node Red tegelijk poll. De meters hebben elk een eigen uniek ID
Aan beide kanten kan ik alle instellingen wijzigen, deze instellingen komen uit een tijd dat ik dat niet kon bij één device.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Node Red op een Odroid C4 met Ubuntu 20.04. Alle software is up to date.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gespeeld met diverse setting in Node Red wat betreft Time Out en Queue delay, maar ik weet niet goed wat ik aan het doen ben.
Doel is om met één inject enkele registers in de vier kWh-meters uit te lezen.
Wat zijn de beste instellingen voor seriële communicatie op een korte lijn (< 0,8 meter) met een RS484 <-> USB dongle en 4 Finder Modbus kWh-meters.
Op dit moment staat het ingesteld op
Baudrate: 19200
Bit: 8
Stopbit: 1
Parity: Even
De verbinding werkt soms wel, soms niet. Vaak wel als ik maar 1 kWh-meter poll, zeker niet als ik ze in Node Red tegelijk poll. De meters hebben elk een eigen uniek ID
Aan beide kanten kan ik alle instellingen wijzigen, deze instellingen komen uit een tijd dat ik dat niet kon bij één device.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Node Red op een Odroid C4 met Ubuntu 20.04. Alle software is up to date.
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gespeeld met diverse setting in Node Red wat betreft Time Out en Queue delay, maar ik weet niet goed wat ik aan het doen ben.
Doel is om met één inject enkele registers in de vier kWh-meters uit te lezen.
A'dam PVOutput