@OlafWeijers
In reviews: Wifirouters met 2,5Gbit/s-ethernet - Vijf rappe routers vergeleken komen een aantal in de tekst vermelde waarden naar mijn gevoel niet overeen met wat er uit de grafieken af te lezen valt. Het lijkt bijna alsof de tekst is geschreven bij een eerdere versie van de grafieken of dat er in grafieken labels niet kloppen.
Onder de grafiek van 2.4Ghz staat:
In de tweede alinea onder 5Ghz:
Ik vind ook de duik van de Xiaomi nog wel meevallen, juist de Fritz!Box lijkt in de grafiek een duik te nemen.
even verder
laatste zin
In reviews: Wifirouters met 2,5Gbit/s-ethernet - Vijf rappe routers vergeleken komen een aantal in de tekst vermelde waarden naar mijn gevoel niet overeen met wat er uit de grafieken af te lezen valt. Het lijkt bijna alsof de tekst is geschreven bij een eerdere versie van de grafieken of dat er in grafieken labels niet kloppen.
Onder de grafiek van 2.4Ghz staat:
Als ik de grafiek bekijk ter hoogte van 51dB demping, lees ik 115Mbit/s voor de Frtz!Box.Bij het toepassen van 51dB demping is het signaal van de AX12 compleet zoek, waar de AVM FritzBox 4060 nog 100Mbit/s levert.
In de tweede alinea onder 5Ghz:
In de grafiek erboven zie je echter dat bij 42dB demping de AX12 bovenaan staat qua bandbreedte.Verder valt op dat de datadoorvoer van de TP-Link AX90 en Xiaomi AX9000 een duik neemt bij 42dB demping, waar we bij de overige routers nog niet zo'n grote invloed zien. De AX12 kan vanaf die demping ook nauwelijks nog een fatsoenlijke verbinding bieden.
Ik vind ook de duik van de Xiaomi nog wel meevallen, juist de Fritz!Box lijkt in de grafiek een duik te nemen.
even verder
De AX12 heeft in de grafiek bij 51dB demping een doorvoer van 260Mbit/s. De waarde van 234Mbit/s vind je bij 54dB demping.Even verderop in het dempingspectrum zakt bij 51dB demping voor de ASUS AX86U de verbinding van bijna 290Mbit/s naar 0, terwijl de AX12 nog steeds 234Mbit/s doorvoer biedt.
laatste zin
In de grafiek lijkt niet de Xiaomi, maar de Fritz!Box samen met de TP-Link wat lager.Bij de TP-Link AX90 en Xiaomi AX9000 is de doorvoer wat lager dan bij de rest en vooral de AX90 biedt bij slechter bereik al snel erg weinig doorvoer.