To Good To Go app voor vliegtickets?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumulus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:43
Hoi allemaal,

Vroeger was ik een zeer gepassioneerd (vliegtuig)reiziger en heb ik zowat alle uithoeken van de planeet bezocht en verkend. Eind 2019 is echter de corona crisis gekomen en tijdens deze crisis heb ik net mijn huidige partner leren kennen die door een job bij de Spoorwegen echter al jaren geen vakantie kan of mag inplannen. Het is voor mij dus definitief gedaan met reizen of meerdaagse uitstapjes maken sinds mijn laatste reis naar Laos in november 2019.

Omdat de passie voor vliegen me niet los laat (mijn partner lijkt er ook in mee te gaan) ben ik toch weer naarstig op zoek naar manieren om terug "de vleugels aan te kunnen binden" en een van de mogelijke oplossingen in de huidige situatie zou kunnen zijn om daguitstappen per vliegtuig te maken of last minute vliegreizen die maximaal 48 tot 72 uur duren.

Ik benhierbij onderandere al naar airmile runs en 'milk trips' aan het kijken geweest maar veel van die mogelijkheden blijken enkel in noord-Amerika zelf te bestaan of hebben vroeger ooit bestaan maar zijn nu verdwenen.

Ik vroeg me af of hier mensen ervaring hebben met deze manier van reizen of me eventueel op weg kunnen helpen door fora en dergelijke aan te bevelen? Zou er ergens een initiatief bestaan zoals 'Too Good To Go', maar dan voor vliegtickets die niet verkocht zijn geraakt in plaats van maaltijden? Heb vorig jaar zo eens een ludieke aanbieding gezien die ze leuk verpakt hebben door met kerstmis vanuit Groningen een dag naar Lapland te vliegen en terug om er zogezegd de kerstman op te komen halen. Dus het bestaat wel, maar hopelijk ook op andere dagen dan enkel op kerstmis?

In elk geval hartelijk dank voor wie tips heeft :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 19:45

Praetextatus

the dutch_paki

Ik weet dat er en (internationale) app bestaat die last minuten tickets veilt. En met last minute bedoel ik ook echt last minute. Zo bestaat er ook een app die upgrades aan biedt van bijvoorbeeld second naar business of first class. Enkele jaren geleden ben ik hier tegenaan gelopen, maar uiteindelijk niet verder meer naar gekeken dus ook geen idee hoe die apps/platforms heten en of het in NL wordt aangeboden.

Maar ze bestaan iig wel, eventueel zou je buiten NL kunnen zoeken naar zo een app.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumulus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:43
Ik ben wel op de hoogte van een programma dat 'Ita Matrix' heet, waar je echt met code queries kan opmaken om bepaalde types tickets op te zoeken (heeft me op mijn reis naar Argentinië een slordige 800 euro doen uitsparen) maar dit lijkt niet zo goed te werken om echt een daguitstap te plannen of een airmile run ineen te steken zodat mijn partner me tussen twee shiften in kan joinen op de luchthaven en na de landing weer kan verder werken. In elk geval dank voor je tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotgrigio1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 08:53
toch eigenlijk wel benieuwd of er momenteel wel Tweakers zijn die een dergelijke app kennen? is wel interessant, zeker met de huidige ticket prijzen!