Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauki
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-01 21:03
Wij zoeken schermpjes voor de lage autorit op vakantie. Die schermpjes zijn nog niet heel goedkoop zag ik. We hebben er dan 2 nodig waar apart op kan worden afgespeeld (3 kinderen). Maar dan zit je altijd vast aan dvds.

Of we kopen goedkope tablet waar we films van Netflix op kunnen downloaden en de kinderen eventueel nog spelletjes op kunnen doen offline. Maar welke tablets zijn daar geschikt voor?

Ik heb tot nu toe alleenmaar Ipads gehad, dus totaal niet thuis in de wereld van goedkopere tablets. Ooit 1 gratis gekregen maar die was zo sloom en traag met reageren en altijd de batterij uit, dat ik die heeel snel heb weggegeven aan mijn neefje.

De tablets moeten wel prima werken en reageren. Wie heeft er tips?

Of kan ik budgettechnisch dan toch beter voor schermpjes gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-05 11:36
Budgettechnisch voor schermpjes gaan. Als je voor tablets gaat kies dan voor kwaliteitmerken zoals Samsung. Een budget tablet is binnen 1 jaar gaar, been there done that.

Ik ben geen Apple fanboy, heb 2 iPads in huis en die dingen blijven gaan ondanks hun leeftjid en intensieve gebruik. Misschien even kijken naar refurbished iPad mini? Die zijn lekker compact en prima voor kids.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-05 16:24
pauki schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:28:
Wij zoeken schermpjes voor de lage autorit op vakantie. Die schermpjes zijn nog niet heel goedkoop zag ik. We hebben er dan 2 nodig waar apart op kan worden afgespeeld (3 kinderen). Maar dan zit je altijd vast aan dvds.

Of we kopen goedkope tablet waar we films van Netflix op kunnen downloaden en de kinderen eventueel nog spelletjes op kunnen doen offline. Maar welke tablets zijn daar geschikt voor?

Ik heb tot nu toe alleenmaar Ipads gehad, dus totaal niet thuis in de wereld van goedkopere tablets. Ooit 1 gratis gekregen maar die was zo sloom en traag met reageren en altijd de batterij uit, dat ik die heeel snel heb weggegeven aan mijn neefje.

De tablets moeten wel prima werken en reageren. Wie heeft er tips?

Of kan ik budgettechnisch dan toch beter voor schermpjes gaan?
Er zijn schermpjes die naast DVD's ook USB-sticks accepteren. Daar kan je opzetten wat je wilt (mits de speler het format aankan).

Wij gebruiken al jaren een Yarkvik setje dat het prima doet voor DVD's en USB.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:51
Samsung tablet zijn er ook in verschillende budgetten en hier geld gewoon you get what you pay for.

Als je Apple adept bent, dan doen tweedehands (niet stokoud) iPad 't ook prima. Mini's zijn ideaal voor in de grotere handtassen.

Schermpjes is leuk voor even, maar erg passief en eenzijdig. Tablets kan je overal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:18
Geen idee hoe dat met oude iPads zit, maar mijn oudere android tablet kan bijvoorbeeld wel Netflix aan, maar laat mij niet toe films te downloaden. Dan moet ik een nieuwere android build hebben.
Dus houd er rekening mee dat je, hoewel oudere hardware prima voldoet, je software matig wellicht eerder er tegen aan loopt dat bepaalde zaken niet (meer) kunnen.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauki
Vlassie1980 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:30:
Budgettechnisch voor schermpjes gaan. Als je voor tablets gaat kies dan voor kwaliteitmerken zoals Samsung. Een budget tablet is binnen 1 jaar gaar, been there done that.

Ik ben geen Apple fanboy, heb 2 iPads in huis en die dingen blijven gaan ondanks hun leeftjid en intensieve gebruik. Misschien even kijken naar refurbished iPad mini? Die zijn lekker compact en prima voor kids.
Ja precies. Daar was ik ook wel bang voor bij tablets. Maar voordeel is weer spelletjes erop doen misschien.
Ik dacht, misschien zie ik een goedkope tablet te negatief haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauki
PROnline schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:37:
Samsung tablet zijn er ook in verschillende budgetten en hier geld gewoon you get what you pay for.

Als je Apple adept bent, dan doen tweedehands (niet stokoud) iPad 't ook prima. Mini's zijn ideaal voor in de grotere handtassen.

Schermpjes is leuk voor even, maar erg passief en eenzijdig. Tablets kan je overal gebruiken.
Ik hoef ook niet perse Apple. Helemaal niet. Maar ik weet gewoon niet wat voortgezet dan geschikt is, zonder gelijk 3 dure Samsung tablets aan te schaffen die hun doel voorbij schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 08:45
Waar ga je ze verder nog gebruiken? Ik heb zelf nog een iPad 3 thuis (10!) jaar oud voor de kids en die gaat nog lang genoeg mee. (Refurbished) iPad lijkt me ook met het oog op thuisgebruik prettiger. Is er ook niet een vereiste waar bijvoorbeeld school/oefenmateriaal op kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:04
Eventueel is een Huawei matepad prijstechnisch ook nog interessant?

Niet in vergelijking met schermen natuurlijk maar wel met een iPad. Echter, ik zal wel toegeven dat een iPad 'makkelijker' werkt. Ligt er dus aan hoe handig je zelf bent met een ander OS te leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
jens17 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:07:
Waar ga je ze verder nog gebruiken? Ik heb zelf nog een iPad 3 thuis (10!) jaar oud voor de kids en die gaat nog lang genoeg mee. (Refurbished) iPad lijkt me ook met het oog op thuisgebruik prettiger. Is er ook niet een vereiste waar bijvoorbeeld school/oefenmateriaal op kan?
Ben een paar maand geleden gestopt met de ipad3, bijna geen enkele streaming dienst bied er nog een app voor aan. Volgens mij was Netflix de enige... Maar viaplay/Ziggo/Videoland hadden allemaal een hogere ios versie nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik gebruik precies hiervoor nog een budget Samsung-tablet uit 2018. Werkt prima met Netflix. Nou weet ik niet wat de minimumeis is, maar ik zou budget tablets niet per se afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:06

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zorg in ieder geval ervoor dat ze niet met voorover gebogen nekjes de lange rit zitten dmv een houder of iets waar ze de tablet op kunnen leggen.

Ik vind dat je met tablets verder moet kijken dan alleen de vakantie/lange rit in de auto. Ook het gebruik in huis.

En ja dan kom ik eigenlijk vaak uit op de iPad, kwaliteit/prijs/gebruiksgemak.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-05 14:28
Ik heb voor de kinderen twee Galaxy Tab A (SM-T500 en SM-T510) tablets gekocht. Zowel voor lange autoritten als wat vermaak op de regenachtige dagen. Deze hangen in de auto gewoon in een goedkope tablethouder en anders zitten ze in zo'n kidsproof tablethoes. De SM-T510 gaat inmiddels al 3 jaar mee en werkt nog perfect, ook qua accuduur.

Werkt prima met Netflix en overige streamingdiensten, incl. offline bewaren van series en films. Daarnaast werken vrijwel alle spelletjes die zij spelen goed en zonder hapering. Laatst wel een keer Roblox erop gezet maar dat was denk ik toch iets te heftig voor de specs van dit budgetmodel.

En als laatste vind ik het gebruik van Google Family Link ideaal voor het monitoren en instellen van beperkingen met mijn eigen android telefoon.

Edit: Mijn kinderen zijn 2 en 4 jaar oud, dat betekent dus ook dat zij nog geen hoge eisen stellen aan de performance van de tablet. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Slappyjoez op 10-06-2022 09:20 . Reden: Toevoeging ]

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 08:45
TripleQ schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 07:18:
[...]

Ben een paar maand geleden gestopt met de ipad3, bijna geen enkele streaming dienst bied er nog een app voor aan. Volgens mij was Netflix de enige... Maar viaplay/Ziggo/Videoland hadden allemaal een hogere ios versie nodig
Klopt! Voor mij is Netflix, YouTube kids en Bimibo voldoende. Nieuwere apps kun je inderdaad vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-05 19:12
Heb hier zelf 2 Samsung tablets uit de Tab A reeks, ideaal voor de kinderen. Samsung heeft standaard een handige Kids Mode, waar je als ouder specifieke apps in beschikbaar kan maken, makkelijk dingen als max scherm tijd kan instellen, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Falcon schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:18:
Zorg in ieder geval ervoor dat ze niet met voorover gebogen nekjes de lange rit zitten dmv een houder of iets waar ze de tablet op kunnen leggen.
De 10" tablet met kinderhoes past bij ons precies tussen de voorstoelen, zo kunnen ze achterin allemaal een film kijken.

Qua tips: hier een Samsung, 2 GB RAM is krap, 32 GB geheugen is krap (en apps willen niet op de microsd kaart), verder een prima ding. Kinderhoes is absoluut een aanrader, glazen schermbeschermer ook. Ik had nooit gedacht dat het ding 3 jaar mee zou gaan zonder te breken. Voor toen 200 euro een goede aankoop. Bluetooth aansluiten op de autospeakers bleek een uitkomst.

[ Voor 33% gewijzigd door RemcoDelft op 10-06-2022 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:35
Echt goedkope tablets kun je beter vermijden want dat is echt meuk. Traag en verouderd snel.

Toen de kinderen erg jong waren diverse Samsung Galaxy Tab A's gehad wat op zich prima werkt maar na een paar jaar op is.

Sindsdien alleen nog maar iPads gekocht en die doen het gewoon vele jaren goed.

Opslag wel in de gaten houden want bij iPad bepaalt het model de opslag (voor paar films geen probleem maar bepaalde games zijn groot). Bij Samsung kun je een SD kaartje erbij prikken (voor media, niet voor apps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauki
jens17 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 22:07:
Gewoon voor thuis. Voor de kinderen denk ik een spelletje hier en daar. YouTube bekijken ze wel veel.
Mijn vader heeft ook nog oude ipad van 10 jaar, kan geen YouTube meer op, anders had ik die meegenomen.

Op school hebben ze een ipad en chromebook, maar die blijven op school.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Om deze reden deze week 3 stuks tab a7 lite gekocht van 140€ per stuk, krijgt met een maandje of wat (als het goed is) Android 12 en dmv Samsung kids en family link prima te beheren.

Was ook op weg richting iPads maar uiteindelijk was dit alles goedkoper dan een enkele iPad… enige nadeel: moest Netflix upgraden want je kan maar op twee devices offline content hebben als je niet het 4K abo hebt…

Zitten hier kids proof hoezen omheen en moet nog even kijken wat ik in de auto doe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:20

Yucon

*broem*

Ja, ik. Hou je kruit droog en geef ze ze pas als ze gaan klieren. :7

ik bedoel natuurlijk niet dat je slecht gedrag moet gaan belonen. Maar als dat ding al aan staat als je thuis wegrijdt dan bereik je uiteindelijk ook de houdbaarheidsdatum. Als het gedonder dan alsnog begint dan heb je niets meer achter de hand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb voor de kinderen ook oa. de Samsung tab A. Echt prima tablet, die ook snel genoeg is voor dergelijk gebruik. Kids mode werkt erg goed en kunnen de kinderen makkelijk mee werken. Heb ze gewoon in zo'n kinderhoes en dan houden ze de tablet zelf vast (niet aan de hoofdsteun gemonteerd).

Nadeel van gedownloade content in Netflix vind ik echter wel dat het op een gegeven moment verloopt. Je moet dan handmatig opnieuw content downloaden. Je hebt er dus wel werk aan om voor vertrek te controleren/zorgen dat de kinderen iets offline kunnen kijken. Ik heb al een paar keer gehad dat ik op de ochtend van vertrek nog allerlei downloads moest aanzetten en afwachten tot het klaar is. Met een dvd systeempje heb je dat natuurlijk niet. Dat werkt altijd.
Laat de kids daarom ook wel eens online/streaming kijken in de auto via een wifi hotspot op mijn telefoon. Met een 10GB databundel kan dat wel een keer, maar moet je niet urenlang doen ;) (of even een dagpas aanschaffen bij je provider voor ongelimiteerde data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauki
Ik twijfel nu dan toch voor het kopen van een tablet ipv dvd schermpjes. Samsung A8 maar hoeveel gb is dan nodig 32 gb voldoende? Of 64?

En hoe kan je dan filmpjes downloaden zonder iets van Netflix te gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 09:48
Ik heb toevallig tablets over die we weg doen. Het zijn Tab A 9.7 (wifi+4G) en de Tab A 10.5 (wifi+4G).
De eerste is vrij langzaam, maar mijn zoon van 6 en dochtertje van 4 kunnen er nog mee uit te voeten. Zelf gebruik ik wel eens 1 van de Tab A 10.5 en die werkt voor mij ook prima.

De 9.7 heeft 16GB en met een paar apps is dat prima, ik heb er een tiental aan ouders met kinderen verkocht. Wil je wat meer dan zou je voor de Tab A 10.5 kunnen gaan, die heeft 32GB en is wat sneller. Ik zou zeker tweedehands gaan kijken. Ik hoor menig ouder dat ze een tablet willen overnemen omdat de kids die uit de handen hebben laten vallen.

Met Netflix kun je je filmpje offline downloaden en kan je die offline op je apparaat gebruiken. Zelf maakt ik gebruik van Plex die dat ook doet.
Pagina: 1