Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1179574

Topicstarter
Hi,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w4GJRvd-RtyKu91sFpIVhTerQO4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TsryqiK5nqI9ZjTJRf7sSKbu.jpg?f=user_large

Deze data die hier getoond wordt, ondering, is dat PER aandeel of in totaal van alle (7) aandelen? Ik krijg het nergens gevonden op de website van Degiro. En even voor de goede orde: dit is mijn totale winst (of verlies in dit geval) sinds de aanschaf van dit aandeel, klopt hè? Mijn vraag is alleen nu of dit per aandeel is of in z'n totaliteit.

Edit:

Wat ik dan niet snap is hoe die 11,55 dan opgebouwd is....

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1179574 op 09-06-2022 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:01
Dat is het totaal van alle aandelen die je bezit. De totale winst verlies van alle aandelen die je van dat bedrijf bezit, inclusief gemaakte kosten of gewonnen dividenden.

Het is niet handig om dat per aandeel bij te houden/weer te geven, dat wordt een hele uitgebreide registratie als je op meer tijdstippen met verschillende prijzen het aandeel hebt aangekocht. Dat kun je overigens wel terugzien in je GAK, je gemiddelde aankoopwaarde.

Edit: Die is opgebouwd uit de winst/verlies van de koers, maar ook je aanschafkosten van het aandeel. Je zult zien als je een aandeel aanschaft, je gelijk al op verlies staat.

[ Voor 33% gewijzigd door IceBlackz op 09-06-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik krijg ook altijd koppijn van dit soort overzichten. Al jaren heb ik daarom gewoon een excel met
aanschafdatum, aantal, aanschafkoers, kosten/ dividenden en verkoopdatum & verkoopkoers.

Dat is veel overzichtelijker en heb je het in eigen hand, ook als je van broker verandert.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Snap ik, ga ik ook doen ja, maar... hoe the hell kan ik 7 aandelen kopen tegen EUR 3,3810 met kosten € 2,50 en dan een W/V hebben van € 11,55 als de koers opent op 3,324 ?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1179574 op 09-06-2022 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulds
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:09
Dit is de totale w/v voor dit specifieke aandeel. Dit is dus de winst/verlies die je eerder hebt geleden met transacties in dit aandeel en alle kosten die je hebt gemaakt voor de handel tot nu toe. Daar tellen ze dan de ongerealiseerde w/v bij op en dan komen ze op de totale w/v.

Soms heb ik op dit moment een verliespositie op een moment, maar omdat ik al eerder gehandeld heb in dat aandeel alsnog een positieve totale w/v, omdat ik toen dus met winst heb verkocht.

Het lijkt er dus op dat je eerder gehandeld hebt in dit fonds, waardoor je totale w/v daar nog een verliesgedeelte op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
paulds schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:58:
Dit is de totale w/v voor dit specifieke aandeel. Dit is dus de winst/verlies die je eerder hebt geleden met transacties in dit aandeel en alle kosten die je hebt gemaakt voor de handel tot nu toe. Daar tellen ze dan de ongerealiseerde w/v bij op en dan komen ze op de totale w/v.

Soms heb ik op dit moment een verliespositie op een moment, maar omdat ik al eerder gehandeld heb in dat aandeel alsnog een positieve totale w/v, omdat ik toen dus met winst heb verkocht.

Het lijkt er dus op dat je eerder gehandeld hebt in dit fonds, waardoor je totale w/v daar nog een verliesgedeelte op heeft.
Dat klopt inderdaad, heb deze eerder gehad. Dat is eigenlijk wel logisch maar aan de andere kant zou ik het willen zien van de huidige aankoop. Kan ik dat ook ergens zien? Ik moet wel zeggen dat ik er inderdaad naar neig om het zelf bij te gaan houden. Gebruiken jullie hier bepaalde apps voor of gewoon puur in Excel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulds
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:09
Anoniem: 1179574 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:00:
[...]

Dat klopt inderdaad, heb deze eerder gehad. Dat is eigenlijk wel logisch maar aan de andere kant zou ik het willen zien van de huidige aankoop. Kan ik dat ook ergens zien? Ik moet wel zeggen dat ik er inderdaad naar neig om het zelf bij te gaan houden. Gebruiken jullie hier bepaalde apps voor of gewoon puur in Excel?
Je ongerealiseerde w/v is de w/v over je huidige positie, waarbij de kosten niet zijn meegenomen (want immers al gerealiseerd). Mocht je specifiek bij willen houden, dan heb ik daar zelf inderdaad ook een excel (of nou ja, google sheets) voor. Het is ook eigenlijk niet weer te geven, want wat als je de helft van je aandelen verkoopt? Welk gedeelte hoort dan waarbij?

Overigens zijn de kosten bij deze hoeveelheid aandelen niet in verhouding met het te maken rendement, dus het zal moeilijk worden om dat terug te gaan verdienen. Maar dat staat verder los van je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:13
Anoniem: 1179574 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:00:
[...]

Ik gebruik zelf Portfolio Performance om alles bij te houden. De curve is misschien wat steil maar het is best goed te gebruiken als je het consistent goed administreert. https://www.portfolio-performance.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
msteggink schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 17:55:
[...]

Ik gebruik zelf Portfolio Performance om alles bij te houden. De curve is misschien wat steil maar het is best goed te gebruiken als je het consistent goed administreert. https://www.portfolio-performance.info/
Thnx, zal er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:13
Er zijn meer tweakers die het pakket gebruiken. Mocht je willen meepraten dan hebben we hier een eigen topic: Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Anoniem: 1179574 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 09:54:
Snap ik, ga ik ook doen ja, maar... hoe the hell kan ik 7 aandelen kopen tegen EUR 3,3810 met kosten € 2,50 en dan een W/V hebben van € 11,55 als de koers opent op 3,324 ?
Wie zegt dat ze vanaf de aanschafdatum rekenen?

Alex had vroeger een 'jaarresultaat'.

Koop je 1* aandeel X op 1-1-2020 @ €25
Koers 31-12-2020 @ €35
Koers 1-6-2021 @ €30

-> resultaat volgens Alex: € 5 verlies.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Pagina: 1