Hallo medetweakers
In the early 2000's heb ik nog vrij veel systemen geassembleerd. Nu valt dit niet zoveel meer voor. Voor een huis-, tuin- en keukengebruiker is een laptop namelijk het betere alternatief.
Nu heb ik vandaag voor het eerst een hoop onderdelen voor een Intel 12e generatie processor in handen gekregen. Alles lijkt vrij straight forward te zijn. Echter worstel ik wat met 2 zaken. Op internet vind ik niet echt sluitende uitleg, dus richt ik me tot deze geweldige community.
Het betreft:
Kunnen jullie meer duidelijkheid scheppen ajb?
Heel erg bedankt alvast
In the early 2000's heb ik nog vrij veel systemen geassembleerd. Nu valt dit niet zoveel meer voor. Voor een huis-, tuin- en keukengebruiker is een laptop namelijk het betere alternatief.
Nu heb ik vandaag voor het eerst een hoop onderdelen voor een Intel 12e generatie processor in handen gekregen. Alles lijkt vrij straight forward te zijn. Echter worstel ik wat met 2 zaken. Op internet vind ik niet echt sluitende uitleg, dus richt ik me tot deze geweldige community.
Het betreft:
- Corsair RM850x PSU
- ASUS TUF Z690-PLUS WIFI mobo
- Intel i7 12700 proc
- DDR5 geheugen
- nVidia 3080ti van Asus
- Om het mobo van stroom te voorzien, moet ik de 24 pin stekker aansluiten op het moederbord. Echter heeft de kabel die in de PSU moet 2 stekkers. Dien ik deze beiden in de PSU te pluggen (punt 1 & 2 op de afbeelding)?
- Daarnaast heeft de CPU ook redelijk wat prik nodig. Daarvoor zijn er op het moederbord 2 aansluitpunten voorzien. Eentje met 8 pins en eentje met 4 pins. Zoals ik op de afbeelding heb aangeduid, is de 8 pin redelijk duidelijk (punt 5), maar punt 4 krijg ik kop nog staart aan. De meegeleverde kabel met de voeding bestaat uit een aansluiting voor de PSU (punt 3), een 8 pins en een 6 + 2 pin. Nergens een 4 pin te bespeuren....

Kunnen jullie meer duidelijkheid scheppen ajb?
Heel erg bedankt alvast
If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower