Goede wifi dekking icm apart smarthome netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ham043
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik zoek een?
Ik denk meerdere AP's. Wil zowel de wifi in huis dekkend hebben in de voor mij belangrijke ruimtes en een aantal slimme apparaten die alleen op wifi aan te sluiten zijn verbinden.

Wat is je budget?
Geen goedkoop = duurkoop maar wil ook niet betalen voor luxe producten met features die ik niet ga gebruiken. Ik zet momenteel in op een paar honderd euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De wat bekendere merken als Ubiquiti of TP link hebben wel de voorkeur maar ik sta open voor suggesties.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik op dit moment alleen een KPN box 12 met 1gbit/s down- en upload. In het huis liggen cat5e kabels liggen met een max van 40-50m per kabel. Ik durf niet te zeggen of deze POE ondersteunen.
In de woonkamer meet ik een wifi snelheid van +- 500mbps up- en download, in de aanbouw(benedenverdieping bovenste deel van de schets) rond de 150mbps en op de bovenverdieping haal ik nog geen 10/20mbps.

Ik heb bij mijn tv in de woonkamer een Netgear GS105Ev2 switch aangesloten waar mijn smart tv, ps4 en kpn itv box op aan zijn gesloten. Ik heb nog eenzelfde switch liggen indien nodig. Op de slaapkamer is een 2e itv box aangesloten via utp direct naar het modem.

Ik wil eigenlijk in zowel de slaapkamer, studeerkamer, woonkamer en aanbouw een wifi verbinding van +- 500mbps up- en download. Daarnaast ben ik ook op zoek naar de beste manier op mijn HomeAssistant (draait op een Raspberry Pi) van een apart netwerk te voorzien. Ik wil uiteindelijk via mijn 'normale' wifi netwerk waar iedereen gebruik van kan maken toch toegang hebben tot HomeAssistant ondanks dat deze op een ander netwerk draait. Tips hierover hoor ik ook graag!

Links beneden, rechts boven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pb7Ibsdy7lvr3a6BRt1zVK2-X9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ox0OXna9eDovohdA9JDWP3lL.jpg?f=fotoalbum_large