Situate
Een tijdje terug heeft m'n NAS het begeven, om de gegevens daarvan te recoveren heb ik de schijven uit m'n nas in mn desktop pc gehangen, samen met een nieuwe HDD waarop ik de gegevens kwijt kon. Om te voorkomen dat m'n windows install per ongeluk naar de tandjes ging, heb ik die nvme ssd (500GB Samsung 970 EVOPlus) van het moederbord gehaald, net zoals mn storage ssd (2TB intel SSD6). Nu alle recover gedonder gedaan is, wil ik deze SSD's weer graag gebruiken. Ik heb ze op dezelfde plek teruggestoken, als ze vandaan komen. Alleen ziet de BIOS alleen nog de intel en niet meer de Samsung.
Mijn vraag
Hoe krijg ik m'n ssd weer aan de praat?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Gigabyte AORUS Z390 moederbord met biosversie van release
Samsung 970 EVOPlus
Intel SSD 6
Windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uit en aanzetten.
CSM uitzetten.
Meerdere keren loshalen en weer vast zetten.
Met SATA devices gekoppeld booten.
Zonder SATA devices gekoppeld booten.
Met videokaart booten
Zonder videokaart booten (onboard gebruiken)
Verder veel links gevonden over nieuwe SSD's die niet herkend worden, maar die leken me niet relevant gezien deze schijf het een aantal weken geleden nog wel gewoon deed.
Een tijdje terug heeft m'n NAS het begeven, om de gegevens daarvan te recoveren heb ik de schijven uit m'n nas in mn desktop pc gehangen, samen met een nieuwe HDD waarop ik de gegevens kwijt kon. Om te voorkomen dat m'n windows install per ongeluk naar de tandjes ging, heb ik die nvme ssd (500GB Samsung 970 EVOPlus) van het moederbord gehaald, net zoals mn storage ssd (2TB intel SSD6). Nu alle recover gedonder gedaan is, wil ik deze SSD's weer graag gebruiken. Ik heb ze op dezelfde plek teruggestoken, als ze vandaan komen. Alleen ziet de BIOS alleen nog de intel en niet meer de Samsung.
Mijn vraag
Hoe krijg ik m'n ssd weer aan de praat?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Gigabyte AORUS Z390 moederbord met biosversie van release
Samsung 970 EVOPlus
Intel SSD 6
Windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uit en aanzetten.
CSM uitzetten.
Meerdere keren loshalen en weer vast zetten.
Met SATA devices gekoppeld booten.
Zonder SATA devices gekoppeld booten.
Met videokaart booten
Zonder videokaart booten (onboard gebruiken)
Verder veel links gevonden over nieuwe SSD's die niet herkend worden, maar die leken me niet relevant gezien deze schijf het een aantal weken geleden nog wel gewoon deed.
[ Voor 7% gewijzigd door Pyrus op 08-06-2022 15:03 ]