Mede Tweakers,
Reeds heb ik een Samsung Odyssey G5 ultrawide gekocht. Hier ben ik erg tevreden over. Nu heb ik dus een Ryzen 9 5900x en een ROG STRIX x570 moederbord. Ik zoek de perfecte afweging tussen welke videokaart ik er in moet steken, maar ik kom er niet uit!
Het gaat mij vooral om compatibility. Moet ik een AMD kaart gaan halen of toch blijven plakken bij Nvidia? De monitor heeft FreeSync voor AMD en m'n moederbord is een AMD chipset.. Ik weet dat het antwoord vanzelfsprekend kan zijn, maar is het daadwerkelijk ook zo?
Ik zit te kijken rond de prijscategorie van 800 tot 1100 eu.
Ik twijfel tussen:
- ASUS TUF 3080 OC
- ROG STRIX 3070ti
- ASUS RX 6700 XT of 6800
Specs:
ROG STRIX x570-E Moederbord
AMD Ryzen 9 5900x
Quad channel 32GB DDR4
OS NSME SSD
Games via WD Digital Black
Ik hoor jullie reacties graag!
Groetjes.
Ps. Die gtx 970 is nu wel klaar..
Reeds heb ik een Samsung Odyssey G5 ultrawide gekocht. Hier ben ik erg tevreden over. Nu heb ik dus een Ryzen 9 5900x en een ROG STRIX x570 moederbord. Ik zoek de perfecte afweging tussen welke videokaart ik er in moet steken, maar ik kom er niet uit!
Het gaat mij vooral om compatibility. Moet ik een AMD kaart gaan halen of toch blijven plakken bij Nvidia? De monitor heeft FreeSync voor AMD en m'n moederbord is een AMD chipset.. Ik weet dat het antwoord vanzelfsprekend kan zijn, maar is het daadwerkelijk ook zo?
Ik zit te kijken rond de prijscategorie van 800 tot 1100 eu.
Ik twijfel tussen:
- ASUS TUF 3080 OC
- ROG STRIX 3070ti
- ASUS RX 6700 XT of 6800
Specs:
ROG STRIX x570-E Moederbord
AMD Ryzen 9 5900x
Quad channel 32GB DDR4
OS NSME SSD
Games via WD Digital Black
Ik hoor jullie reacties graag!
Groetjes.
Ps. Die gtx 970 is nu wel klaar..
[ Voor 13% gewijzigd door Thomaschii op 08-06-2022 17:54 . Reden: Op aanvraag. ]