Wat is beter? De Next Mini of Humax mediabox?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.838 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzymeNED
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-06-2024
Heeft er al iemand ervaring met de Next Mini? Dan ben ik vooral benieuwd naar de beeldkwaliteit / snelheid als deze via de wifi is 'aangesloten' en dus niet via een internetkabel.
Hoe presteert de Next Mini vergeleken met de Humax mediabox?

Gisteren met Ziggo gesproken waarin mij de Next Mini werd aangeboden. Nu ben ik ben aan het overwegen om mijn 2-3 jaar oude Humax mediabox kosteloos om te ruilen voor de Next Mini en ben benieuwd naar jullie ervaringen. Online kan ik nog geen goede vergelijkingen vinden noch ervaringen van mensen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Humax:
* Kabel
* Opnemen in eigenbeheer
* Opnames kan je reclame doorspoelen
* Geen Replay

Next:
* Internet
* Opnemen alleen met TV Complete/Max (max. 400 uur)
* Opnames op Ziggo servers voor max 1 jaar
* Reclames verplicht kijken (in Replay modus, bij BEWAARD alsnog niet)

[ Voor 25% gewijzigd door DJMaze op 08-06-2022 15:28 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnzymeNED
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-06-2024
Hallo DJMaze,

Thanks! Wij hebben momenteel alleen het Start abonnement bij Ziggo en maken dus geen gebruik van de opname functie.

Hoe ervaar jij de kwaliteit & snelheid van de Next mini? Voor een Start abonnement, loont het zich om over te stappen van de Humax naar de Next Mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:39
Volgens mij is het geen voordeel om over te stappen voor je. Als je nu al een coax kabel hebt liggen heb je gewoon de beste kwaliteit altijd. Bij de mini maak je gebruik van een stream welke naar ik aanneem van iets mindere kwaliteit is dan de DVB-C streams (op de coax) voor je Humax. Daarbij kost het met de next mini dus ook snelheid op je verbinding dus heb je wat langzamer internet als je TV kijkt of kan je TV gaan haperen als je vol aan het downloaden bent.
Voordeel is vooral voor als je ergens geen coax hebt liggen en niet iwlt/kunt aanleggen. Dan kun je deze bekabeld of via Wi-Fi aan je netwerk aansluiten en zo overal in huis TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb 'm een tijdje getest.
Beeldkwaliteit was exact hetzelfde als de normale Next via coax, zag er superstrak en vloeiend uit.
Qua snelheid is het zappen ietjes trager dan de normale Next, ik kan het niet vergelijken met Humax, maar de normale Next is dan ook echt razendsnel. Ik vond het niet hinderlijk traag of zo.
Het is verder een heel zuinig en klein boxje.

Ik heb geen problemen ervaren met downloaden en TV kijken tegelijk. Ging altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
EnzymeNED schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:42:
Wij hebben momenteel alleen het Start abonnement bij Ziggo en maken dus geen gebruik van de opname functie.
Ik kan gewoon met mijn Humax opnemen door er een externe HDD aan te hangen.
EnzymeNED schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:42:
Hoe ervaar jij de kwaliteit & snelheid van de Next mini? Voor een Start abonnement, loont het zich om over te stappen van de Humax naar de Next Mini?
Ik heb ook Start en dus geen Next(mini).
Ik gebruikte dus de Humax (en nu 2x CI+ en een Fritzbox) om op te nemen, en Ziggo ondemand en Ziggo Go voor replay en films.
Het loont in mijn portomonnee.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
DJMaze schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:45:
[...]

Ik kan gewoon met mijn Humax opnemen door er een externe HDD aan te hangen.

[...]

Ik heb ook Start en dus geen Next(mini).
Ik gebruikte dus de Humax (en nu 2x CI+ en een Fritzbox) om op te nemen, en Ziggo ondemand en Ziggo Go voor replay en films.
Het loont in mijn portomonnee.
Hier nog een Humax 5200C met oude @home kaarten. Helemaal top. Kost niets en met interne HDD. En wat je zegt zalig tv kijken zonder reclame. Ik stel alle programma's van de avond in om op te nemen en kijk er 1 uur er achteraan. Reclame......doorspoelen maar. Scheelt per avond al snel 2 uur aan onzin kijken.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb wat reacties verhuisd naar [DVB-C] Ziggo Mediabox Next.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.