Nieuwe leaseauto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:13
Goedemorgen,

Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe leaseauto. Ik heb overwogen om zelf een auto aan te schaffen, maar ik denk dat ik toch ga leasen.

Nu is er veel keus. Wat voor mij belangrijk is, is actieradius, uitrusting en vermogen.

- Tesla Model 3 SR+
- VW ID.4
- Skoda Enyaq
- Audi Q4 e-tron

Deze auto's vallen binnen het budget. Mis ik nog bepaalde auto's? Zouden jullie wellicht kunnen meedenken? De Polestar 2 valt helaas niet binnen het budget.

[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 08-06-2022 10:07 ]

Alle reacties

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:28
BMW i4 of iX3, KIA EV6, Hyundai Ioniq 5?

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:40

Freakie1NL

Grote Baas

Wel vreemd dat een P2 niet binnen het budget valt. Een SRSM (MY 2023 met 69 kWh) of LRSM zitten qua prijs in de buurt van een Tesla Model 3 SR+. Natuurlijk leaseprijzen zijn meer dan alleen de aankoopprijs maar je zou verwachten van wel.

Naar welke ID.4 en co variant zit je te kijken trouwens? Had tot voor kort een ID.3 met 58 kWh accu. Voor een Enyaq (60) en ID.4/Q4 zou mij dit te weinig lijken als je ooit wat verder wilt rijden. Gezien je belangen zou ik verwachten de grotere (77 kWh) versies.

Je geeft overigens niet aan wat je verder wel en niet wilt, hoeveel personen etc. Wil je kunnen snel laden? Kan je thuis laden?

Volgende kan je nog overwegen:
-KIA EV6
-Hyundai Ioniq 5
-Ford Mustang Mach E
-Nissan Ariya (eerst reviews afwachten?)
-Renault Megan

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:26

Croga

The Unreasonable Man

turkeyhakan schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:07:
Nu is er veel keus. Wat voor mij belangrijk is, is actieradius, uitrusting en vermogen.
Dat vergt toch echt wat meer specificatie. Wat voor afstanden zul je normaal rijden? En over wat voor wegen? Wat voor uitrusting vind je belangrijk en/of essentieel? Welk vermogen ben je gewend en zou je graag hebben?

De 2 autos die je noemt (ID.4, Enyaq en Q4 zijn exact dezelfde auto) lopen nogal wat uiteen en hebben ook nogal wat verschillende modellen (de ID.4 tenminste, de Tesla juist weer niet).

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 13:37
Ben je al bekend met https://ev-database.nl/? Daar kan je erg makkelijk filteren op dingen als range, acceleratie e.d.

En ze geven het bereik en verbruik onder verschillende omstandigheden vrij goed weer, beter dan WLTP.

• turkeyhakan
TheBrut3 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:45:
BMW i4 of iX3, KIA EV6, Hyundai Ioniq 5?
Een BMW i4 / iX3 ga ik ook naar kijken. Dank je wel!

• turkeyhakan
Freakie1NL schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:46:
Wel vreemd dat een P2 niet binnen het budget valt. Een SRSM (MY 2023 met 69 kWh) of LRSM zitten qua prijs in de buurt van een Tesla Model 3 SR+. Natuurlijk leaseprijzen zijn meer dan alleen de aankoopprijs maar je zou verwachten van wel.

Naar welke ID.4 en co variant zit je te kijken trouwens? Had tot voor kort een ID.3 met 58 kWh accu. Voor een Enyaq (60) en ID.4/Q4 zou mij dit te weinig lijken als je ooit wat verder wilt rijden. Gezien je belangen zou ik verwachten de grotere (77 kWh) versies.

Je geeft overigens niet aan wat je verder wel en niet wilt, hoeveel personen etc. Wil je kunnen snel laden? Kan je thuis laden?

Volgende kan je nog overwegen:
-KIA EV6
-Hyundai Ioniq 5
-Ford Mustang Mach E
-Nissan Ariya (eerst reviews afwachten?)
-Renault Megan
De ID.4 met grotere accu inderdaad en de GTX uitvoering. De Pro uitvoering is m.i. erg kaal.

Snelladen is zeker belangrijk voor op vakantie. Verder kan ik thuisladen (3 fasen).

Ford Mustang Mach E, ga ik ook naar kijken!!

• turkeyhakan
Croga schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:49:
[...]

Dat vergt toch echt wat meer specificatie. Wat voor afstanden zul je normaal rijden? En over wat voor wegen? Wat voor uitrusting vind je belangrijk en/of essentieel? Welk vermogen ben je gewend en zou je graag hebben?

De 2 autos die je noemt (ID.4, Enyaq en Q4 zijn exact dezelfde auto) lopen nogal wat uiteen en hebben ook nogal wat verschillende modellen (de ID.4 tenminste, de Tesla juist weer niet).
Ik ben niet veel vermogen gewend (140 pk), maar wil het liefst wel een snelle auto. De XC40 Twin Engine is ook erg gaaf!

• turkeyhakan
Pierz schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:58:
Ben je al bekend met https://ev-database.nl/? Daar kan je erg makkelijk filteren op dingen als range, acceleratie e.d.

En ze geven het bereik en verbruik onder verschillende omstandigheden vrij goed weer, beter dan WLTP.
Ik ben daar bekend mee, maar heb ik nog niet op gekeken. Bedankt voor de tip!

• turkeyhakan
De Tesla Model 3 SR+ is ook een prima betaalbare optie vergeleken met de andere auto’s. Heeft ook de meeste actieradius. Vraag mij alleen af hoe de audio klinkt tov de LR.
Pagina: 1