Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 09:46
Een vraagje wat me te binnen schoot.

Volgende week woensdag geeft de netbeheerder dat de stroom er vanaf gaat tussen 08:00 en 12:00.
Op zich geen probleem, maar ik heb 21 zonnepanelen (oost/west). Als de zon schijnt goed voor een continue opwekking van zo'n 3000 tot 4000 watt.

Als ik direct verbruik ga ik dan daadwerkelijk die stroomonderbreking ervaren? Of zullen de panelen het ook niet doen omdat ze de energie niet kwijt kunnen en de omvormer zelf stroom verbruikt om operationeel te zijn?

Ben gewoon benieuwd.

discogs

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Omvormer schakelt uit zodra de netspanning weg is. Dit is een beveiliging ter voorkoming van 'eilandbedrijf', om te zorgen dat er veilig gewerkt kan worden aan de elektrische installatie.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-11 09:46
@ThinkPad Ok, dan zijn we snel klaar! Dank voor je antwoord

edit: had ik zelf een accu systeem gehad had dit wel blijven werken veronderstel ik dan..

[ Voor 43% gewijzigd door loewie1984 op 08-06-2022 09:06 ]

discogs

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Met een accusysteem ingebouwd in de omvormer kan je doorgaans verder opladen (dus de accu's slaan de energie op); en heb je ook meestal een backup uitgang waar spanning op blijft (die je bijvoorbeeld naar koelkast, diepvriezer en CV kan verbinden; vermogen is beperkt dus geen oven, straalkacheltjes, ....)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.