50-55” TV gezocht voor PS5

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik zoek een?
Een 50-55” TV (kijkafstand zo'n 2,2 meter, 55" is denk ik misschien iets te groot?) van een van de betere merken. Ik ben een beetje huiverig voor de OLED's vanwege de mogelijkheid voor burn-in dus die zou ik liever niet willen. Zo hoog mogelijke kwaliteit voor het budget, dus bij voorkeur ook FALD.

Wat is je budget?
Maximaal €850,-. Het is voor in de slaapkamer dus daarvoor wil ik niet al te veel uitgeven. Mocht het een hele interessante topaanbieding zijn kan dit eventueel nog ietsjes omhoog.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor:
IPTV, Netflix, Kodi, Youtube etc.

Sport, ik kijk veel voetbal.

Gamen, ik wil een TV waarmee ik het maximale uit mijn PS5 kan halen. Ik speel voornamelijk FIFA, COD, GTA en GT7.

Ik heb geen voorkeur voor een besturingssysteem maar Android TV zou wel leuk zijn. Die van Samsung en LG schijnen na verloop van tijd te gaan laggen en verouderen snel?

Wat heb je zelf al gevonden?
Tot nu toe heb ik alleen deze Samsung en Sony gevonden die aan mijn eisen voldoen.

Samsung Neo QLED QN92A
Samsung Neo QLED QN95A
Sony Bravia X90J
Sony Bravia X92J

Is dit het wel zo’n beetje qua keuze of hebben jullie nog suggesties?

Welke vragen heb je hier nog over?
Maakt het veel uit of ik een 2022, 2021 of zelfs 2020 model koop? Zit hier veel verschil in kwaliteit en ontwikkeling?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb me de laatste jaren te weinig verdiept in de TV markt, maar ik wil dit stukje er even tussenuit halen:
Ik zoek een?
Een 50-55” TV (kijkafstand zo'n 2,2 meter, 55" is denk ik misschien iets te groot?) van een van de betere merken. Ik ben een beetje huiverig voor de OLED's vanwege de mogelijkheid voor burn-in dus die zou ik liever niet willen. Zo hoog mogelijke kwaliteit voor het budget, dus bij voorkeur ook FALD.
Ik game sinds een jaar op een 4K beamer op zolder, maar daarvoor op een LG C8 Oled 55" (die staat nu nog in de woonkamer). En om maar een beeld te schetsen: ik heb in een jaar zo'n 400 uur in CoD en 300 uur FIFA Pro Clubs Online gestoken (ja, ik weet het :X ). 2 Games die bij uitstek geschikt zijn om d.m.v. HUDs je scherm in te doen branden. En ik kan echt nog 0 inbranding opmerken.

Inbranding zal zeker in het begin van het Oled tijdperk een issue geweest zijn, maar per jaar wordt dit verbeterd. Ik heb destijds de afweging gemaakt tussen dit risico en de voordelen van HDR, latency, en zwartweergave. Die sloeg volledig door naar het laatste en het eerste bleek uiteindelijk ook geen issue.

Ik heb te weinig ervaring met de Samsung schermen om daar iets van te vinden, maar de enige reden dat ik nu boven game is het 110" formaat, want de beamer kan ab-so-luut niet op tegen de HDR en zwartweergave van de LG die ik beneden heb staan :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
Denman schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 00:27:
Ik heb me de laatste jaren te weinig verdiept in de TV markt, maar ik wil dit stukje er even tussenuit halen:

[...]

Ik game sinds een jaar op een 4K beamer op zolder, maar daarvoor op een LG C8 Oled 55" (die staat nu nog in de woonkamer). En om maar een beeld te schetsen: ik heb in een jaar zo'n 400 uur in CoD en 300 uur FIFA Pro Clubs Online gestoken (ja, ik weet het :X ). 2 Games die bij uitstek geschikt zijn om d.m.v. HUDs je scherm in te doen branden. En ik kan echt nog 0 inbranding opmerken.

Inbranding zal zeker in het begin van het Oled tijdperk een issue geweest zijn, maar per jaar wordt dit verbeterd. Ik heb destijds de afweging gemaakt tussen dit risico en de voordelen van HDR, latency, en zwartweergave. Die sloeg volledig door naar het laatste en het eerste bleek uiteindelijk ook geen issue.

Ik heb te weinig ervaring met de Samsung schermen om daar iets van te vinden, maar de enige reden dat ik nu boven game is het 110" formaat, want de beamer kan ab-so-luut niet op tegen de HDR en zwartweergave van de LG die ik beneden heb staan :)
Oled begint wel bij €1000+ en voor de slaapkamer vind ik dat bedrag het eigenlijk niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:05

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Oh nee hoor en je hoeft niet eens een instapmodel te kopen: €924 voor een C1 pricewatch: LG OLED55C16LA Zwart

En de C1 is de beste gamingtelevisie, dus de TV die je in staat stelt het maximale uit je PS5 te halen. QN92A/QN95A zijn zeer goede LCD-televisies, maar alleen OLED geeft je de razendsnelle reactietijden die de spelfanaat wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Edit: never mind ik las te snel

[ Voor 100% gewijzigd door pino85 op 08-06-2022 23:57 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Niet inputlag, maar reactietijd, de tijd de een pixel nodig heeft om van zwart naar wit te veranderen. Bij snel bewegend beeld, zoals in spellen, wil je dat dat goed is en dat is waar OLED's in uitblinken t.o.v. LCD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Je hebt gelijk ik las het echt verkeerd😅

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Die van Samsung en LG schijnen na verloop van tijd te gaan laggen en verouderen snel?
Hoe bedoel je? Ik heb deze pricewatch: Samsung UE43RU7470 Zilver die Tizen als os heeft. Doet het net zo goed als bij aankoop in 2020. Disney+, HBO Max, Netflix, Spotify, Videoland, Viaplay, ze doen het allemaal zonder problemen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
dmantione schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 23:06:
Oh nee hoor en je hoeft niet eens een instapmodel te kopen: €924 voor een C1 pricewatch: LG OLED55C16LA Zwart

En de C1 is de beste gamingtelevisie, dus de TV die je in staat stelt het maximale uit je PS5 te halen. QN92A/QN95A zijn zeer goede LCD-televisies, maar alleen OLED geeft je de razendsnelle reactietijden die de spelfanaat wil hebben.
Daar zat ik ook aan te denken. Die kan ik dan ook meenemen als ik het huis uit ga binnen nu en 1,5 jaar. Alleen ik ben dan zo’n iemand die constant aan die burn-in gaat denken 😅. Of zijn deze nieuwe OLEDs daar nu immuun voor? In de woonkamer hebben we een LG C9 OLED en die heeft na 2,5 jaar niks. Ik moet er wel bij zeggen dat ik daarop niet game. Die staat soms zo’n 15 uur aan per dag en soms zelfs zo’n 3 uur op dezelfde kanaal en tot op heden geen problemen niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Immuun zou betekenen dat inbranden ook niet meer zou optreden bij extreem oneigenlijk gebruik. Of we dat punt bereikt hebben zou ik nog niet durven te zeggen. Toch mag je de kwestie wel degelijk als opgelost beschouwen. De C1 is nog beter bestand tegen inbranden dan de C9, met name de introductie van deuterium heeft de levensduur van de panelen nog weer een eind opgeschroefd. De 6-serie brandde vrij makkelijk in. De 7-serie al een heel stuk minder en vanaf de 8-serie zijn er eigenlijk geen meldingen meer van inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:03
Denk toch dat je naar een lg oled moet gaan kijken vanaf de cx series.

Inbranden heb ik na 2 jaar nog geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibriboy
Technofreakz schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 06:26:
Denk toch dat je naar een lg oled moet gaan kijken vanaf de cx series.

Inbranden heb ik na 2 jaar nog geen last van.
Heb je dan ook uitgebreid zitten zoeken naar burn in dmv een burn in test op Youtube te laden of dat niet 😬?
Pagina: 1