PC sluit af na het afsluiten van een game

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexara
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-10-2022
Soms wanneer ik een game afsluit zoals Apex Legends of V rising, sluit de pc na enkele seconden uit het niets af alsof de stroomstekker eruit is getrokken.

mijn pc specs:

videokaart: rtx 3080
processor: I7 10700F
moederbord: H410M-A Pro (MS-7C89)
voeding: Elite V4 600w

Weet iemand waar dit aan ligt? Kan er niets over vinden op internet.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:53
Zou er eerst maar eens een fatsoenlijke voeding in zetten. Sws is een voeding met double forward en groepsregulatie bagger voor elk recent systeem en met een high end videokaart helemaal. Daarbij is de Cooler Master Elite V4 zelfs voor een groepsgereguleerde voeding enorm slecht.
In zo'n systeem hoort een goede 750w voeding. pricewatch: XPG Core Reactor 750W bijvoorbeeld.

Moederbord is ook niet afdoende voor een i7-10700. De VRM van dat bord is veel te karig.

[ Voor 19% gewijzigd door Uszka op 07-06-2022 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:59
Oef die voeding bij die GPU, een 750w wordt geadviseerd. Jij zit er ver onder. En dan ook nog eens een onbekende. Is dit een kant en klare pc die is aangepast? Verder deel ik de mening van @Uszka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexara
De verkoper zegt dat het ruim voldoende is voor de build die ik heb, dat het daar niet aan kan liggen.
Tijdens het gamen heb ik nergens last van, alleen na het afsluiten van een game gebeurt dit soms. 1 op de 10 keer.

Ik dacht dat als de voeding onvoldoende was dat de pc tijdens het gamen afgesloten zou worden. Ik kan een nieuwe voeding aanschaffen, misschien ligt het aan de moederbord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ik zou die voeding wisselen, een 3080 heeft powerspikes naar 500 watt, dan komt de voeding gewoon te kort.
En als een voeding te kort komt,dan kan die ook gewoon helemaal uitvallen.

[ Voor 26% gewijzigd door freaky35 op 07-06-2022 22:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:53
Nexara schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 21:59:
De verkoper zegt dat het ruim voldoende is voor de build die ik heb, dat het daar niet aan kan liggen.
Die heeft dan erg weinig kennis van zaken. Is ook te zien aan het moederbord.

Welk merk en type werkgeheugen zit erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexara
Corsair 2x 16gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
ik heb onlangs mij voeding nog geupgrade van 600w naar een van 850w omdat ik zeker wou zijn dat ik genoeg had
rtx 3070ti met ryzen 7 5800x
pricewatch: Fractal Design Ion Gold 850W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:34
..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cbtwnRcMgyXwT0Y9hyHa-6bQw0k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iVZ7cGlt5v0Y2pN0K97LB2xn.jpg?f=user_large

https://www.whatpsu.com/p...u/NVIDIA-GeForce-RTX-3080

Lekker verkoper heb je dan.
Ik heb maar weinig verstand van voedingen en dus ging ik even Google op om het een en ander uit te vogelen.
Bovenstaande conclusie was nog geen 5 minuten werk.
Nvidia adviseert zelf:
While NVIDIA recommends a 750W PSU for the RTX 3080..
https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Tijdens het gamen heb ik nergens last van, alleen na het afsluiten van een game gebeurt dit soms. 1 op de 10 keer.

Ik dacht dat als de voeding onvoldoende was dat de pc tijdens het gamen afgesloten zou worden. Ik kan een nieuwe voeding aanschaffen, misschien ligt het aan de moederbord ?
Zonder persé de verkoper te noemen, wat voor zaak is het? Lokale PC-winkel, online kant en klaar, online bouwdienst met advies, of een willekeurige persoon die bij je om de hoek woont?

Het advies is sowieso ruk, die voeding is absoluut niet ruim voldoende voor die GPU want hij zit onder het aangeraden vermogen, zelfs al haal je die piek in de praktijk niet altijd.

Het zomaar uitschakelen zou ook kunnen doordat het verbruik van de videokaart ineens zakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Met 600W kom je op zich nog wel een eind met een 3080, maar dan moet het er wel eentje zijn van een goed merk met hoge efficientie zodat de schommelingen in verbruik goed opgevangen worden zonder dat de voeding zo instabiel wordt dat ie eruit klapt. Beide elementen zijn niet van toepassing op jouw voeding.

Ik sluit me aan bij de rest van de posters dat de voeding de eerste kandidaat is om te wisselen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexara
DonJunior schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:43:
[...]

[Afbeelding]

https://www.whatpsu.com/p...u/NVIDIA-GeForce-RTX-3080

Lekker verkoper heb je dan.
Ik heb maar weinig verstand van voedingen en dus ging ik even Google op om het een en ander uit te vogelen.
Bovenstaande conclusie was nog geen 5 minuten werk.
Nvidia adviseert zelf:

[...]

https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8
Klopt op een andere psu calculater gaf die 900-1200w aan. Beetje verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexara
Een nieuwe voeding lukt nog wel te vervangen, moederbord gaat mij het zelf niet lukken.

De verkoper is een builder van www.bol.com.

Ik denk inderdaad dat het aan de schommeling in verbruik ligt. Ga gelijk navragen of de verkoper dit kan tegemoet kan komen aangezien ik hem pas 2 maanden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexara
Gaat alleen wel lastig worden als hij zegt dat het voldoende moet wezen.

Duurt ook lang voordat ik weer een reactie krijg.

Voor de rest heb ik een monitor hp omen. Resulotie 2560x1200 60-144hz. Weet niet of dit nog invloed erop kan hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexara
Maakt het voor de rest nog uit welke 750w voeding ik moet hebben? Welke merk is dan de beste ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:24
Nexara schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:11:
Gaat alleen wel lastig worden als hij zegt dat het voldoende moet wezen.
Hij kan zeggen wat 'ie wil, maar als je computer constant uitvalt, dan is er toch iets aan de hand. En vooralsnog is de voeding de hoofdverdachte.
Voor de rest heb ik een monitor hp omen. Resulotie 2560x1200 60-144hz. Weet niet of dit nog invloed erop kan hebben ?
Nope, niet echt.
Nexara schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 23:30:
Maakt het voor de rest nog uit welke 750w voeding ik moet hebben? Welke merk is dan de beste ?
Er zijn al een paar voedingen voorgesteld in de voorgaande posts.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nexara
Bedankt voor alle reacties allemaal!!
De voeding gaan we zsm vervangen.
Pagina: 1