Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smrman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-01-2023
omdat mn Samsung A50 telefoon ineens ging hangen en herstarten (waar er geen pijl op de timing te trekken was) en een batterij vervanging geen hulp bood, had ik besloten te proberen eea nog te backuppen.

Whatsapp kreeg helaas niet genoeg tijd om de google drive als backup locatie te gebruiken (hing elke keer voor de routine compleet was) heb ik lokaal een backup laten aanleggen. Die is compleet en kon ik nog van de telefoon af kopieren.

Nu heb ik een andere telefoon, maar denk je dat ik met die crypt.db file Whatsapp zo gek krijg die te herstellen / importeren ? Met geen mogelijkheid, ook na lezen / uitvoeren diverse tip-sites.

Wie kent dit probleem en kan me verder helpen ?
Dankbaar voor elke tip.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Hi @smrman,

Je kan de WhatsApp backup op de juiste locatie op je telefoon terugplaatsen. Als je WhatsApp activeert met het bijbehorende telefoonnummer krijg je de optie om te herstellen van de backup (volgens mij krijg je zelfs optie om te kiezen tussen eventuele cloud backup als je reeds bent ingelogd, of de lokale backup).

Zie hier voor meer info.

[ Voor 14% gewijzigd door PeacekeeperNL op 07-06-2022 20:53 . Reden: Linkje naar WA FAQ ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:38
Alternatief, haal de Whatsapp media handmatig weg van je telefoon naar je computer of cloud, de backup is dan veel kleiner dus misschien lukt het dan wel naar Google cloud te backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smrman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-01-2023
dank voor de antwoorden, maar ik was al paar stappen verder met proberen

De oude telefoon heeft niet meer lang genoeg zonder crash om dingen te doen (Google Drive backup bijv gaat gewoon niet meer). Dus ik zit met een los lokaal backup bestand.

Zelfs sites waar je de vliegtuigstand aan zet na een nieuwe installatie van whatsapp, net voor dat hij bij Google drive wil gaan zoeken naar een backup, werken niet (lijkt alsof er hemelaal niet gezocht wordt, resp het backup bestand niet gevonden wordt). Het lokale bestand staat dan al, met de aangepaste naam, in de juiste folder ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:38
smrman schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:37:
dank voor de antwoorden, maar ik was al paar stappen verder met proberen

De oude telefoon heeft niet meer lang genoeg zonder crash om dingen te doen (Google Drive backup bijv gaat gewoon niet meer). Dus ik zit met een los lokaal backup bestand.

Zelfs sites waar je de vliegtuigstand aan zet na een nieuwe installatie van whatsapp, net voor dat hij bij Google drive wil gaan zoeken naar een backup, werken niet (lijkt alsof er hemelaal niet gezocht wordt, resp het backup bestand niet gevonden wordt). Het lokale bestand staat dan al, met de aangepaste naam, in de juiste folder ...
Deze lokale backup restore methode is berucht, en je moet veel geluk hebben.

Stel jezelf de vraag, wat zit er echt in mijn whatsapp dat ik moet redden van de oude telefoon op de nieuwe?

Anders, haal de oude telefoon van het internet af voor de rest van het bestaan, en begin schoon op je nieuwe telefoon met een nieuwe Whatsapp. Dan blijft de oude Whatsapp op de oude telefoon toegankelijk voor wat je terug wilt zoeken. op de nieuwe telefoon kun je dan weer een nieuwe geschiedenis opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geer123
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:21
Bij mij was het volgens mij ook nodig om handmatig whatsapp toegang te geven tot mijn bestanden. Dit moet gedaan worden voordat je whatsapp voor de eerste keer opstart. Er wordt door whatsapp niet direct gevraagd voor toegang tot bestanden waardoor die ook geen lokale backup kan vinden.
Pagina: 1