Hallo allemaal.
Ik ben al een tijdje bezig met een eigen desk pc. En nu heb ik het aardig af, maar ik twijfel over de koeling.
Wat heb ik aan hardware.
Gigabyte vision G Z590
Intel i5. 11600k
Corsair 2*8 3200 loopt via xmp profiel.
3x m2 SSD
2x SATA SSD
AMD 6800 FE.
Welke koeling.
Corsair xd5 pomp
Corsair witte 240 radiator
Corsair koelblok
voorzien van Corsair hard tube.
Airflow meter.
Heb liquid metal als gebruikt. Dit heb ik zowel op de CPU als op het koelblok gedaan, en goed uitgesmeerd met bijgeleverd staafje. En voor zover ik weet gewoon precies gedaan zoals aangegeven.
(Waarom liquid metal) eerste build sinds hele lange tijd met custom waterkoeling en wilde het zo perfect mogelijk maken om alle mogelijke verrassingen te voorkomen.
8* Lian li fans.
2* front intake
2* links intake
2* achterkant uitlaat met radiator
2* rechts uitlaat.
Nu vind ik de temperaturen tegenvallen. Het kan zijn dat ik teveel verwachtingen had van deze setup, maar idle 32-34 ingame 55 - 65 gemiddeld.
Nu ben ik van t weekend gaat testen met cinebench r23, en na run van 10 minuten 70 graden. Dat leek me heel aardig, dus niks aan de hand. Maar vandaag toch prime 95 gaan draaien, en daar veranderde alles. Gewoon small fft en avx niet uitgeschakeld.
Idle temp was 32, prime start op en instant 99 graden.
Wat is hier aan de hand. Voor zover ik kan nagaan zit koelblok gewoon echt goed, en heb naast XMP alles op auto staan.
Kan er tussen cinebench en prime zoveel verschil zitten?
:strip_exif()/f/image/KeGW662Al8a9gnkl4W9K8J5z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ePm5o60W78bAML9jwU9uGrMK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3paQ09ZUrQ9b7vXsoArjgyUf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IAqAIvWPRcOasmfKrLUWxdTU.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto's om te laten zien hoe de setup is
Ik ben al een tijdje bezig met een eigen desk pc. En nu heb ik het aardig af, maar ik twijfel over de koeling.
Wat heb ik aan hardware.
Gigabyte vision G Z590
Intel i5. 11600k
Corsair 2*8 3200 loopt via xmp profiel.
3x m2 SSD
2x SATA SSD
AMD 6800 FE.
Welke koeling.
Corsair xd5 pomp
Corsair witte 240 radiator
Corsair koelblok
voorzien van Corsair hard tube.
Airflow meter.
Heb liquid metal als gebruikt. Dit heb ik zowel op de CPU als op het koelblok gedaan, en goed uitgesmeerd met bijgeleverd staafje. En voor zover ik weet gewoon precies gedaan zoals aangegeven.
(Waarom liquid metal) eerste build sinds hele lange tijd met custom waterkoeling en wilde het zo perfect mogelijk maken om alle mogelijke verrassingen te voorkomen.
8* Lian li fans.
2* front intake
2* links intake
2* achterkant uitlaat met radiator
2* rechts uitlaat.
Nu vind ik de temperaturen tegenvallen. Het kan zijn dat ik teveel verwachtingen had van deze setup, maar idle 32-34 ingame 55 - 65 gemiddeld.
Nu ben ik van t weekend gaat testen met cinebench r23, en na run van 10 minuten 70 graden. Dat leek me heel aardig, dus niks aan de hand. Maar vandaag toch prime 95 gaan draaien, en daar veranderde alles. Gewoon small fft en avx niet uitgeschakeld.
Idle temp was 32, prime start op en instant 99 graden.
Wat is hier aan de hand. Voor zover ik kan nagaan zit koelblok gewoon echt goed, en heb naast XMP alles op auto staan.
Kan er tussen cinebench en prime zoveel verschil zitten?
:strip_exif()/f/image/KeGW662Al8a9gnkl4W9K8J5z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ePm5o60W78bAML9jwU9uGrMK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3paQ09ZUrQ9b7vXsoArjgyUf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IAqAIvWPRcOasmfKrLUWxdTU.jpg?f=fotoalbum_large)
Foto's om te laten zien hoe de setup is
[ Voor 26% gewijzigd door huntedjohan op 07-06-2022 20:02 ]