C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Alles lager als de native resolutie zal er minder uitzien.
Echter je kan zelf alleen beoordelen of je het vervelend vind.
Met die kaart zou ik gewoon op 4k spelen en desnoods geen ray tracing gebruiken indien dta te veel performance kost.
Maar dat is wat ik vind
Met die kaart zou ik gewoon op 4k spelen en desnoods geen ray tracing gebruiken indien dta te veel performance kost.
Maar dat is wat ik vind
Ik wil graag games als cyberpunk een keer met raytracing ervaren... en die haalt net 40fps op 4k........ 60 vind ik toch wel de minimum. Voor zulke games stel ik dus de vraag.freaky35 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 18:43:
Alles lager als de native resolutie zal er minder uitzien.
Maar dat is wat ik vind
Maar jij zou je er dus niet te druk over maken begrijp ik
C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor
Nee,ik persoonlijk zou me er niet druk om maken.
Het heeft gewoon te veel invloed op de fps, dat zou het mij niet waard zijn.
Maar goed wat ik zeg, dat vind ik.
Het heeft gewoon te veel invloed op de fps, dat zou het mij niet waard zijn.
Maar goed wat ik zeg, dat vind ik.
1440p op mijn 4k 60hz Samsung ziet er prima uit, nauwelijks verschil met mijn curved Samsung g5 1440p 144hz scherm behalve de refresh dan.
Voor Cyberpunk zet je gewoon DLSS aan op quality. 
Dan rendered de game op 1440p, heb je ook de betere framerates, maar zie je het verschil met native 4K nauwelijks.
Dan rendered de game op 1440p, heb je ook de betere framerates, maar zie je het verschil met native 4K nauwelijks.
[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-06-2022 21:54 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja, 1440p ziet er lelijker uit dan 4k. Ja, in 1440p spelen op een 4k monitor ziet er ook lelijker uit dan op een 1440p monitor. De reden voor dat laatste is vrij logisch: je smeert 2560x1440 pixels beeld uit over 3840x2160 pixels beeldscherm. Daardoor wordt alles waziger weergegeven dan op een native 1440p beeldscherm, waarbij de pixels 1:1 getoond worden.
Het is mogelijk om scaling uit te zetten in de drivers. Dan krijg je wel mooi scherp 1:1 beeld in 1440p resolutie, maar omgeven door grote zwarte randen. Niet ideaal, maar beter dan fullscreen scaling als je per se in 1440p wilt spelen. Uiteraard is windowed mode ook een optie voor een dergelijk resultaat, maar dat werkt meestal niet met G-Sync of FreeSync.
Voor specifiek Cyberpunk zou ik gewoon doen wat DanielWW2 voorstelt. Lekker DLSS aan op Performance mode: groot deel van de performance winst van 1440p, maar met betere beeldkwaliteit dan native 1440p. Dit gaat echter niet bij veeleisende games zonder DLSS 2+ implementatie, zoals Quake 2 RTX.
Het is mogelijk om scaling uit te zetten in de drivers. Dan krijg je wel mooi scherp 1:1 beeld in 1440p resolutie, maar omgeven door grote zwarte randen. Niet ideaal, maar beter dan fullscreen scaling als je per se in 1440p wilt spelen. Uiteraard is windowed mode ook een optie voor een dergelijk resultaat, maar dat werkt meestal niet met G-Sync of FreeSync.
Voor specifiek Cyberpunk zou ik gewoon doen wat DanielWW2 voorstelt. Lekker DLSS aan op Performance mode: groot deel van de performance winst van 1440p, maar met betere beeldkwaliteit dan native 1440p. Dit gaat echter niet bij veeleisende games zonder DLSS 2+ implementatie, zoals Quake 2 RTX.
Ik speel 1440p op m’n 4K lg oled.
Ziet er nog steeds fantastisch uit.
Ziet er nog steeds fantastisch uit.
Pagina: 1