Toon posts:

Te heet weer ?!?!?!?!??!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, is het mogelijk dat het gewoon te heet is in mijn kamer omdat mijn pc zonder netjes te vragen gewoon zelfstandig reboot....knap he :) nah niet alleen dat hij loopt bij games ook vaak vast....ik heb heel mijn kast nu open en bloot staan...een waaier erop 2 extra koelers erin (van die voeding koelers) maar hij blijft vastlopen en rebooten........heeft er iemand hetzelfde probleem of een oplossing....ook wil ik vragen of iemand een goede KOEL oplossing heeft ......en daarmee bedoel ik niet van "zet je pc in de vriezer en koop wat langere kabels om da ding aan te sluiten.." maar gewoon.....en wat is de beste proc-cooler nu op de markt ?!?!??!

alvast dank voor u aand8 en antwoorden....
groeten Galo

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 19:46
Als het echt heel erg warm is (nu dus :( )heb ik heel soms een spontane reboot of hij lopt echt helemaal vast. Ik heb al een nieuwe cooler besteld om het probleem op te lossen.
Heb zelf een vulcano II besteld. Lijkt me voldoende voor een 900.

Verwijderd

Topicstarter
Cool.....okay ff kijken wat dat beestje kost ....btw ik heb een athlon 800

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Is dit Athlon 800 ge-oc'ed?

• Jox444
  • Laatst online: 15:44

Jox444

Honestly....

Heb ook veel crashes, reboots met dit weer.........heb me kast open en een tafelventilator erop staan.....hehe werkt beswel.... B-)

Maar een betere cooler is wel een goede suggestie....

Het is FRIET!

Verwijderd

Topicstarter
neej is niet overgeclocked ennuh....weet er iemand een site over coolers....wat is de beste proc cooler?

Verwijderd

Hmmmmm.... mijn 1Ghz PIII is nu ook 38 graden terwijl ie duimen staat te draaien....

• I
  • Laatst online: 14-02 15:01

I

kijk eens in je bios daar staan instellingen waar mee je pc gaat piepen als ie boven een bepaalt aantal gden is er staat ook iets voor shutdown zet dat iets hoger en hoop dat je proc niet door brand :)

edit:
btw mijn atholn 900 (nee niet overgeclocked nog geen tijd voor gehad) draait netje op 32 normaal en met dit weer op 37 als ik ut speel ofzo dan word ie max 47

Verwijderd

wat voor mobootje heb je ?

Verwijderd

Amd 1,4 Ghz draait nu op 64 graden en da's zo'n 5 graden meer dan op 'normale' dagen. Verder geen vastlopers ofzo en dat terwijl ik toch echt uren Max Payne heb zitten spelen :)

Verwijderd

Wat zijn je temperaturen. Wie weet ios er wel een andere oorzaak.

Verwijderd

Topicstarter
WTF.........dit is echt zo wazig....al mijn probs zijn weg.....mijn pc draait als een beest loopt niet meer vast ....niets......ik heb net alleen (toen mijn pc helemaal niet meer op wou starten) ff een jumper op mijn mobo omgezet...das voor te clearen van je bios ofzow.......en toe terug gezet ....pc aan en GEEN probs meer B-) *D echt vetr relaxed!

maar nu weet ik nog niet wat het was :?

• LauPro
  • Laatst online: 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Dat processoren vast lopen omdat ze te heet worden... mmm ik denk dat dat het geval is bij temperaturen van boven de 60 graden ofzo eigenlijk...

Maar ik heb wel is gehad dat win2k ook spontaan reboot en dat was meer omdat er een 'fatal error' was. Via dokter salamon (ofzo) kan je instellen dat je geen bericht krijgt van de error, maar dat je pc meteen reboot...

Ik ga dit wel is testen met een oude 468-er, CPU fan uit en de fühn erop...(processor)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

kan dit ook door het weer komen? :?

Ik heb dit dus ook sinds vanavond. In mijn gewone cd player leest hij helemaal geen cd's meer en in mij brander leest hij ze wel maar als ik erop klik (om iets wat er opstaat af te spelen) slaat me computer vast en zie ik alleen het blauwe beeld met een waarschuwing dat de cd niet gelezen kan worden.
Ligt dit aan het weer (ca. 30 graden in huis schat ik nu) of is het gewoon toeval dat ze het beide gewoon voor gezien houden?

Verwijderd

Keb nu een Cpu temp van 67 graden ,tis al donker maar nog steeds redelijk warm op mijn kamer,zie sig voor mijn systeem

Verwijderd

Ik heb m'n t-bird 1.4@1.6GHz (GlobalWin FOP38) terug moeten klokken naar z'n standaard snelheid om vastlopers te voorkomen.

Nu blijft ie rond de 52 graden (internettend) en dus lekker stabiel.
Ik vraag me trouwens af hoe dit moet gaan in landen waar het altijd zo warm is... Moeten zij altijd met extreme koeling werken, want ik denk dat 'Approved for 1.5GHz' bij koelers in die landen niet altijd opgaat.
:o

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
mmm, dit is de 1e keer dat ik het alarm hoorde van viahardwaremon.
56 graadjes werd ie vandaag. gelukkig nog wel 100% stabiel B-)
en dat in mijn warme zolder kamer (heb ook nog eens zwart dak).

hopen dat die volcano 2 die ik met BB_ApoC besteld heb m'n nieuwe athlon 1,4ghz ook zo stabiel kan houden ;)
iemand goede (of slechte) ervaringen met dat ding?

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 10:38
Ik snap niet hoe mijn duron 700@950 "freezed" met dit weer |:(

I’m not like the OTTERS

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Naast adviestijden voor het liggen in de zon. Ook maar tijden voor het maximaal draaien van de PC dacht ik maar. Heeft Piet Paulus de boskabouter ook wat nuttigs in te brengen dan het opblaaten van 'Oan't moarn, tot morgen" :+

/dev/null

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 19:29
Op zaterdag 25 augustus 2001 20:04 schreef Daedalus het volgende:
Amd 1,4 Ghz draait nu op 64 graden en da's zo'n 5 graden meer dan op 'normale' dagen. Verder geen vastlopers ofzo en dat terwijl ik toch echt uren Max Payne heb zitten spelen :)
inderdaad, beterz is dat ;) doe ik ook maar temp is dan bij mij wat lager (draai ook op 1400)

• Sabbath
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09-2025
Mijn pc loopt al sins dat ik hem heb constant vast. Spontane reboot's zijn ook zeker niet abnormaal.. Maar de laatste tijd (lees: nu het zo warm is) loopt ie haast niet meer vast :) kweet ook niet hoe het komt. Alleen als ik m'n kast dichtdoe krijgt ie het een beetje moeilijk maar ik heb ook een heel klein **** kastje.. Net een nieuwe gekocht :) heb net 5min. geleden m'n quake logo afgezaagd :) (jaja als ie af is komen er pic's :))

Beste koeling... Tjah.. ik denk toch dat dat waterkoeling zal zijn...

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Mijn cpu is nu 71 graden en me cae 42 en alles draait super stabiel *D

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Op zaterdag 25 augustus 2001 22:31 schreef Galo het volgende:
WTF.........dit is echt zo wazig....al mijn probs zijn weg.....mijn pc draait als een beest loopt niet meer vast ....niets......ik heb net alleen (toen mijn pc helemaal niet meer op wou starten) ff een jumper op mijn mobo omgezet...das voor te clearen van je bios ofzow.......en toe terug gezet ....pc aan en GEEN probs meer B-) *D echt vetr relaxed!

maar nu weet ik nog niet wat het was :?
je pc loopt nu braaf op standaard failsafe waarden... flink traag ook dus. Kwestie van bios goed tunen en je pc loopt wel snel, zonder crashes. ga je over het randje, dan krijg je spontane reboots etc.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1