Mijn vraag
Voor mij ligt een kookplaat die ik ga inbouwen. Deze is op dit moment aangesloten als 400V 2L-1N, dus 2 fasen. Bruine draad zit onder de blauwe. De kookplaat ondersteunt geen 3 fasen denk ik dan.
:strip_exif()/f/image/Fx3P2Dt8ZH1cm9oeRo1Xmdvq.jpg?f=fotoalbum_large)
De oude kookplaat gaat weg, deze krijgt zijn stroom via de oven die erbij hoort. Deze heeft een perilex stekker en is 3L-1N aangesloten. Zoals gezegd krijgt de kookplaat de stroom stroom de oven, via deze stekker:
:strip_exif()/f/image/OI3WOodRg7zkErwFAqF9ln7o.jpg?f=fotoalbum_large)
Meterkast ziet er zo uit, er is een krachtgroep. Zoals ik het begrijp, 3 fasen, 400V.
:strip_exif()/f/image/GFkurFt6b7DFjC0P4yiSOq9J.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan ik deze kookplaat wel gebruiken met het huidige schema? Kookplaat dus 2 fasen, meterkast 3 fasen. Gaat dat mis als ik deze aansluit?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ikea MATMĀSSIG 60 GAD D5 AU
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op internet gezocht naar aansluit schema's, types gezocht.
Voor mij ligt een kookplaat die ik ga inbouwen. Deze is op dit moment aangesloten als 400V 2L-1N, dus 2 fasen. Bruine draad zit onder de blauwe. De kookplaat ondersteunt geen 3 fasen denk ik dan.
:strip_exif()/f/image/Fx3P2Dt8ZH1cm9oeRo1Xmdvq.jpg?f=fotoalbum_large)
De oude kookplaat gaat weg, deze krijgt zijn stroom via de oven die erbij hoort. Deze heeft een perilex stekker en is 3L-1N aangesloten. Zoals gezegd krijgt de kookplaat de stroom stroom de oven, via deze stekker:
:strip_exif()/f/image/OI3WOodRg7zkErwFAqF9ln7o.jpg?f=fotoalbum_large)
Meterkast ziet er zo uit, er is een krachtgroep. Zoals ik het begrijp, 3 fasen, 400V.
:strip_exif()/f/image/GFkurFt6b7DFjC0P4yiSOq9J.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan ik deze kookplaat wel gebruiken met het huidige schema? Kookplaat dus 2 fasen, meterkast 3 fasen. Gaat dat mis als ik deze aansluit?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ikea MATMĀSSIG 60 GAD D5 AU
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op internet gezocht naar aansluit schema's, types gezocht.