Foto's
/f/image/KeY0wPiZR9YPOHpjHjwdRU5v.png?f=fotoalbum_large)
Het idee is dus 9 panelen op noord-oost en 17 panelen op zuid-west. Dak is 36 graden
Schaduw
Er valt geen schaduw op ons dak.Jaarverbruik
verwachting is tussen de 6 en 7000 kWh per jaarHuidige elektriciteitsaansluiting
3-fasen 25ABudget en doel
geen specifiek budget.Wie gaat het project uitvoeren
een aannemer / zonnepanelen leverancier.Bijhouden van data
geen specifieke wensenReeds verkregen offertes
Een aantal offertes die ik heb ontvangen zijn van solaredge met optimers en van wat ik hier gelezen heb is dat niet nodig indien er geen schaduw aanwezig is. Vandaar dat ik specifiek heb gevraagd naar een oplossing zonder optimers waarover ik nog twee vragen heb.- Hoe bereken je de juiste omvormers i.c.m. twee verschillende legrichtingen? Ik heb nu één aanbieding met een 8kW (SolarEdge SE8K) omvormer met Jinko Solar JKM370N-6TL3-B panelen en een met een 9kW omvormer (Growatt MOD-9000TL3-X) met Q.Cells Q.PEAK DUO-BLK-ML-G9 385Wp panelen. Beide aanbiedingen hebben hetzelfde legplan, en aantal panelen, zoals te zien is in de afbeelding.
Sunny design komt met een 6 of 8 kW omvormer (7 hebben ze er niet tussen staan) - werkt een solaredge omvormer zonder optimers. Heeft een solaredge omvormer niet altijd optimers nodig om te kunnen functioneren
Regio
Friesland / Achtkarspelen[ Voor 5% gewijzigd door helpme op 07-06-2022 19:59 ]