Toon posts:

G450 -> storing bij divx en spellen...

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van een vorig topic van mij, heb ik een Matrox G450DH 32MB DDR aangeschaft.

Nu werkt het wel onder Windows via de composite uitgang, maar zo gauw ik een Divx af ga spelen of een spel start begint het beeld helemaal te storen. Zowel op de TV als op de monitor. De bedoeling is dat, zo gauw alles geinstalleerd is, alleen de TV nog maar wordt aangesloten.

Ik heb al de nieuwste drivers gedownload, maar dat hielp verder niet. Ook heb ik DivXG400 geinstalleerd.

Heeft misschien iemand een idee waar dit aan kan liggen?!

Config:
- Celeron 466@466
- Abit BE-6 (TH BIOS)
- 256 MB PC100
- Creative Voodoo2 12MB
- Matrox G450DH 32MB DDR
- 10Mbit Realtek NIC
- Soundblaster 16

Bvd

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?! Kwil niet ongeduldig zijn, maar deze post staat er al een uur...

Verwijderd

T is geen helpdesk ofzo dat een post binnen een bepaalde tijd opgelost moet worden hoor |:(

Maar wat bedoel je precies met storen?

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal blokjes en strepen.. een soort van ruis net als op de TV...

M'n muispointer wordt een zwart vierkant en dat soort gein...

Moet dan rebooten om weer normaal beeld te krijgen...

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:35

Jox444

Honestly....

Welke versie van de divx codec hebbie??

Het is FRIET!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Misschien een domme vraag, maar staat de tweede head (naar je TV dus) wel op PAL?

Default staat ie daar niet op, en dan wordt het een zwart-witte zooi.

Verwijderd

Topicstarter
Codec: Divx 3.11a

Secondary output staat inderdaad al op PAL en verder is alles goed. Zolang ik alleen Windows gebruik en/of programma's als Word enzo opstart is er niets aan de hand, maar zodra ik een Divx start (alleen trouwens als de TV ook is aangesloten) of een spel, dan begint het beeld te storen op beide outputs.

Heb ik alleen een monitor aangesloten, dan is er niets aan de hand.

Mzzl

Verwijderd

staat alles bij dvdmax goed ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
DVDMax gebruik ik niet. Heb ik niets aan, want dan ben ik m'n desktop kwijt. Ik gebruik Clone, want ik heb er alleen een TV aanhangen. Alles werkt dan goed, totdat ik de film af ga spelen of een spel start.

Ik heb ook DVDMax geprobeerd, maar dat maakte verders niets uit.

Ik vind het alleen zo raar dat het ook bij spellen is.

[Edit] Bij spellen is het storing, bij Divx is het storing, plus dat de film niet speelt...

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Misschien je resolutie en kleuren te hoog ingesteld?

Kleuren is voldoende met 16 bit, ontlast je kaart wel.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net hd geformateerd en Win98SE opnieuw geinstalleerd.
Heb nu ook Divx4 codec en laatste Directx, nieuwste video-drivers, maar het helpt niet.

Ik ga nu nog even proberen met de resoluties, maar daar zal het denk ik toch niet aan liggen, maar wie weet...

Mzzl

Verwijderd

Topicstarter
Heb net geprobeerd, maar maakt ook niets uit.

Als ik de clone optie uit zet, doet alles het perfect. Superstrak beeld enzo.
Als ik de film al fullscreen aan heb staan en ik wil de clone optie aanzetten dmv de sneltoets, dan doet hij niets, maar loopt ook niet vast oid.
Laad ik de divx in de speler, dan gaat het ook nog goed. Maar zodra ik dan de clone optie aanzet loopt de PC vast.

Staat de clone optie al aan voordat ik de speler opstart en ik laad de film, dan krijg ik allemaal storing in het beeld en loopt de PC ook vast.

Ik ben een zenuwinzinking nabij. Mocht het maandag nog niet werken dan ga ik er denk ik s mee terug om em om te ruilen.

:?

• Neman
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Je zou het forum van Matrox even kunnen proberen. Ze zijn erg behulpzaam daar en weten vaak de oplossing. Ik heb nagenoeg dezelfde configuratie en bij mij werkt alles perfect, dus het moet gewoon gaan werken...

Ik gebruik driver package 6.51.012 met BIOS 1.6.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Op zaterdag 25 augustus 2001 20:16 schreef FRiNKEL het volgende:
Allemaal blokjes en strepen.. een soort van ruis net als op de TV...

M'n muispointer wordt een zwart vierkant en dat soort gein...

Moet dan rebooten om weer normaal beeld te krijgen...
Zulke gekke dingen duiden nog wel eens op verrot videogeheugen.. hangende muiscursors, naslepende cursors, hangende pixels, enz

Probeer kaart eens in een andere pc

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 16:27 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

Zulke gekke dingen duiden nog wel eens op verrot videogeheugen.. hangende muiscursors, naslepende cursors, hangende pixels, enz

Probeer kaart eens in een andere pc
Maar ik heb daar alleen last van wanneer ik m'n TV eraan heb hangen en ik probeer een Divx af te spelen.

Wanneer er geen TV aanhangt, heb ik nergens last van.

Kheb net even op het matrox-forum gekeken en heb misschien de oplossing. Ik ga het morgen even proberen en laat nog wel even weten of het gelukt is en wat dan het probleem was.

Mzzl

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 23:35

woutur

Klauwtjes uit!

Zet je AGP bus op 1x... Hielp bij mij met dezelfde problemen.
Grtz

Had random lockups met garbage screens.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 19:18 schreef woutur het volgende:
Zet je AGP bus op 1x... Hielp bij mij met dezelfde problemen.
Grtz

Had random lockups met garbage screens.
Hoe doe ik dat op mijn BE-6!? Zit voor zover ik kan zien geen optie voor in het BIOS.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 23:35

woutur

Klauwtjes uit!

Sorry, hier zijn een aantal manieren voor maar de makkelijkste is een utility van Matrox downloaden die MTSTU (matrox tweaking utility) heet. Daarin in kun je je bus terugzettten naar 1x AGP (levert vrijwel geen prestatie vermindering op). http://www.matrox.com/mga/support/drivers/files/ftp_util2.cfm

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Pagina: 1