Lampjes branden niet, NAS wel bereikbaar.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelDozer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-09 20:23
Mijn vraag:
Enkel het blauwe voedingslampje brandt continu, maar de NAS is wel bereikbaar via PC (bekabeld)
Is er iets defect? Is het power saving? Gaan de HDDs en LAN in sleep mode? Beide schijven zijn in good health

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Recentelijik een 2e hands 213J gekregen van iemand en 2e hands WD red schijven erin gezet, 2 stuks 4GB per stuk in Raid 1
De laatste versie van DSM 6.2 is geinstalleerd.
Ja het ding is tergend langzaam maar dat is te verwachten van 9 jaar oude hardware. Doet enkel dienst als foto opslag en dat werkt hoewel ik er nog niet achter ben hoe ik foto's automatisch van m'n telefoon daarnaar toe kan opslaan.

Als ik de NAS herstart dan hoor ik na 3 minuten een piepje.
Volgens mij werkt het gewoon prima maar ben huiverig dat ik wat over het hoofd zie, dit is mijn eerste NAS.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Herstarten, dan werken de lampjes wel weer even.
Googlen , niks gevonden over lampjes die het niet doen, enkel knipperende lampjes.

Graag advies met troubleshooting. (en eventueel tips over hoe ik op mn Samsung S22 m'n foto's automatisch naar m'n NAS kan opslaan/backuppen. )

Beste antwoord (via RoelDozer op 09-06-2022 12:40)

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

Tazzios

..

Welk lampje heb je het dan over want er zitten er 4 op. Het niet zoals bij een router dan ze allemaal groen moeten zijn voordat alles werkt.

De lan en disk lampjes zullen waarschijnlijk alleen branden bij activiteit. Status zou je wel verwachten dat deze aanstaat tenzij deze software matig is uit gezet.
RoelDozer schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:46:
Dat is wel mogelijk zag ik online maar kan me niet voorstellen dat de vorige eigenaar dit heeft gedaan.
Ik zal het voor de zekerheid eens navragen.
of je kijkt even bij 'Control Panel>Hardware & Power>LED Brightness Control' . lijkt mij betrouwbaarder. ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 12:09

Soggney

Zeekomkommer

Kunnen de lampjes ingesteld worden? het lijkt dat dit is aangepast en de lampjes in het os zijn uitgezet zodat het geknipper de vorige eigenaar niet meer stoort.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelDozer
Dat is wel mogelijk zag ik online maar kan me niet voorstellen dat de vorige eigenaar dit heeft gedaan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Welk lampje heb je het dan over want er zitten er 4 op. Het niet zoals bij een router dan ze allemaal groen moeten zijn voordat alles werkt.

De lan en disk lampjes zullen waarschijnlijk alleen branden bij activiteit. Status zou je wel verwachten dat deze aanstaat tenzij deze software matig is uit gezet.
RoelDozer schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 15:46:
of je kijkt even bij 'Control Panel>Hardware & Power>LED Brightness Control' . lijkt mij betrouwbaarder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelDozer
[b]

Goedemorgen,

De HDD's gaan na 20 minuten in hibernation na om stroomverbruik te minimaliseren. Is dit geen probleem voor de levensduur?
Nergens heb ik echter de optie om de lampjes aan of uit te zetten gezien binnen Hardware & Power in het Control Panel maar ik vermoed dat deze dus ook automatisch uitgaan indien in hibernation.

Op pgaina 16 van deze pdf zie je welke lampjes erop zitten, echt alleen de blauwe voeding geeft licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

En de lampjes bij de netwerkpoorten? Kan zijn dat er een Wake On Lan functie op zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Resistor op 08-06-2022 08:44 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

RoelDozer schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 08:33:
[...]

Goedemorgen,

De HDD's gaan na 20 minuten in hibernation na om stroomverbruik te minimaliseren. Is dit geen probleem voor de levensduur?
zoek op internet en je vind verschillenden meningen, kies de mening die het beste bij jouw past. Bij weinig gebruik zou ik hem lekker in in hibernate laten gaan ipv te laten draaien.
Nergens heb ik echter de optie om de lampjes aan of uit te zetten gezien binnen Hardware & Power in het Control Panel maar ik vermoed dat deze dus ook automatisch uitgaan indien in hibernation.

Op pgaina 16 van deze pdf zie je welke lampjes erop zitten, echt alleen de blauwe voeding geeft licht.
Dan is het blijkbaar bij de ds213j niet in te stellen. maak je niet druk om de lampjes als hij gewoon werkt. Het is net zo spannend als een kromme antenne op een 2e hands auto die verder prima rijdt.
Doet enkel dienst als foto opslag en dat werkt hoewel ik er nog niet achter ben hoe ik foto's automatisch van m'n telefoon daarnaar toe kan opslaan.
Op de synology site staat genoeg uitleg (hint Synology Cloud Station).

En vooral ga gewoon lekker rommelen. :)
Pagina: 1