wildcamera met wifi op eigen wifi netwerk verbinden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Hallo

Ik ben een beetje een noob als het om dit soort technologie gaat maar Ik zit te denken om een wildcamera te kopen met wifi zodat ik live beelden ermee kan kijken.
Maar een wildcamera heeft een eigen wifi netwerk waardoor het dus een eigen wifi signaal geeft van max 15 meter.
Eigenlijk vind ik dit te kort maar gezien ik de wildcamera op eigen terrein wil plaatsen, en op mijn terrein een eigen router hebt die langere signaal geeft wil ik de wildcamera met deze router verbinden.
Maar ik vraag mij af of dat mogelijk is gezien in 1 van de reviews stond van:
"kan geen verbinding maken met het eigen wifi-netwerk omdat de camera eigen netwerk heeft."

ik vroeg mij af of dit klopt en zoja of dit probleem te verhelpen is.

ik las in een ander topic over dat je 2 routers draadloos met elkaar kan verbinden dmv wds maar ik begrijp niet goed wat wds is en of dit bij een wildcamera dat ook kan.

Ik wil het beetje als dit hebben
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LAtq0vs80AW1gTSuCStY3wtZqxc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DCxJF7lJbgochwasXKX9jWpK.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-05 20:13
Ja, je kunt een access point als client laten aanlogen op een bestaand wifi netwerk.
Jij wilt dat netwerk dan bedraad of draadloos (kan allebei) verlengen en dan aan het andere einde weer een wifi-netwerk maken dat roept "ik ben een wificamera". En dan sluit de app op je telefoon hier op aan.

Ja, dat kan.
Maar het is wel een stuk hackwerk en als je hier geen ervaring mee hebt kan het zomaar eens niet lukken. Er gaat niks kapot. Maar het is niet even twee routers met een kabel ertussen - je moet echt weten wat je aan het doen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@tweakmember Dit gaat meer over netwerken dan over foto & video, dus ik verplaats het topic even. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:25
aangezien je nog niets gekocht hebt
IS er geen camera die je kunt kopen die gewoon met je eigen netwerk gaat verbinden? Welk model zat je aan te denken?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In plaats van een wild cam zou ik in dit geval eerder kiezen voor een beveiligingscamera met wifi welke je van stroom voorziet door middel van een accu. Al kan je POE ook overwegen kwestie van een kabel uitrollen door het bos.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.