Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• T8356
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-04 10:52
Hi,

Ik heb 4500wp aan panelen, en hiervoor heb ik een growatt 3600 1-fase in gedachte.
De panelen liggen op zuid-west op ongeveer 15 graden.
Nu is het enige wat leverbaar is een growatt 6000 1-fase omvormer.
Nu wilt de leverancier deze leveren tegen dezelfde prijs als de 3600 om mij te helpen.

Nu hebben wij een 35A aansluiting, dus wat dat betreft zijn wij niet gebonden aan een 3600 omvormer.
Alleen dan heb ik geen overdimensionering in het systeem.

Nu zat ik te denken, een kleine omvormer start sneller op.
Maar de opstartspanning van de 3600 en 6000 zijn gelijk.
Betekend dit dat beide omvormers even snel opstarten in de ochtend?

Zal de levensduur van de 6000 langer zijn omdat deze minder hard hoeft te werken dan de 3600?

Ook zit er voor mij dus geen verschil in aanschafprijs voor de 3600 en de 6000.
Alleen zal de 6000 groot en deels op de helft van zijn kunnen werken.

Wat is nu wijsheid?
Er is dus geen overweging in de prijs, alleen over de efficiëntie in lange termijn.

Alvast bedankt!

Datasheet van de omvormer:
https://cdn.webshopapp.co...watt-min-2500-6000-tl.pdf

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:38
Meeste omvormers kan je in de software limiteren mocht je er niet uitkomen qua afzekering.

Overigens vindt ik 4500 Wp op een 3600W omvormer met die ligging nou ook wel vrij karig. Ik zou eerder een 20A zekering pakken. De omvormer kan het leveren in ieder geval.

Het rendement is zelfs hoger dan de 3600W variant en alle overige specs zijn gelijk. Dus waarom heb je nog niet ja gezegd?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:15
Gelijk doen, je kunt de omvormer normaal gesproken altijd nog limiteren, maar dat lijkt me niet eens nodig. Verder kun je met deze grotere omvormer alle pieken meenemen en zal ie dus juist wat meer opwekken.

[removed]

• T8356
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-04 10:52
Top, bedankt voor de snelle reacties!
We gaan voor de 6000.