Speaker zekering ertussen uit halen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loek6000
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-07-2023
Ik heb de DM220 B&W speaker uit elkaar gehaald. Er zit ook een zekering die ik heb losgeknipt. Nu krijg ik het niet meer gesoldeerd (ik laat even in het midden waarom dit niet lukt)

Kan ik de draden van de fuse (zekering) nu aan elkaar binden?

Even ter info, ik weet dat er veel vragen komen waarom ik dit heb gedaan, indien gewenst zal ik dit later uitleggen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ekbBhv7kArkbiaaFg47IpeWI_s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pGYIAjktti30sC33StB13xI1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uSmKxQk1bgiQe0Kk--uIeqWlU-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KEdp1E4thvxv9EsJnjxu4Oop.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:59
een zekering zit er niet voor niets.
als je het risico wil lopen dat je speakers opgeblazen( afhankelijk van vermogen versterker en te verwerken vermogen speakers) worden, dan doorverbinden. Anders zoeken naar een oplossing met zekering.

de foto lijkt op een scheidingsfilter, dus je midden/hoge tonen speaker wordt waarschijnlijk beschermd door e zekering.
Normaal gaat dit wel goed en hoor je snel wanneer er iets mis dreigt te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loek6000
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-07-2023
Dank je wel voor de reactie, intussen heb ik de zekering er toch op gekregen met beter soldeersel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:53

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gevalletje PEBKAC dus :P

Die zekeringen zitten er idd niet voor niks. Meestal is het om overbelasting van de tweeter te voorkomen - die zijn er namelijk een stuk gevoeliger voor dan zeg een woofer. Met name ribbon tweeters wil je eigenlijk echt zekeren wil je ze heel houden is bijn beeld :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Nu je 'm toch open hebt, kan je gelijk de bipolaire elco's vervangen. Hun capaciteit verloopt na een paar decennia.

Solderen gaat het best met harskernsoldeer en een bout met thermostaat. 80 W is fijn, al moet het met 40 W ook lukken.

[ Voor 42% gewijzigd door TBTL op 07-06-2022 18:11 ]