Afstandsbediening knoppen uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-05 19:15
Is het mogelijk om bepaalde functies/knoppen op een afstandsbediening van een oude LG plasma tv uit te schakelen? Het gaat om iemand met hersenletsel die telkens op de source knop drukt en hij dan geen tv meer kan kijken en dan belt ie me weer dat zijn tv kapot is :')

Had die knoppen al afgeklapt maar dat houdt hem niet tegen blijkbaar. Of kun je bijv. zo'n universele afstandsbediening kopen en dan sommige knoppen niet programmeren? Of is er intern ergens een optie om die functie uit te schakelen?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 19:07

Tazzios

..

Met de logitech harmony`s kon* je elke knop apart mappen of niet in jou geval. ;)

Of de afstandbediening open maken en een isolerend tapje tussen de print en het rubber.

* is al weer even geleden dat ik die heb gebruikt.

[ Voor 24% gewijzigd door Tazzios op 07-06-2022 10:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 19:46
Weet niet wat voor afstandsbediening het is, maar als je hem open schroeft, de knoppen die je wilt dat die niet gebruikt worden, wegknipt, en de gaten afplakt. Ben je toch klaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:47
Afstandsbediening open maken en het koolstof contactpuntje van de toets er uit trekken. Ziet de afstandsbediening er nog prima uit, maar werkt de knop gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:03
Vaak is het met die universele afstandsbedieningen zo geregeld dat je een code moet invoeren waardoor hij bijvoorbeeld de signalen voor een bepaalde generatie LG tv gebruikt. Je kan dan niet apart elke knop instellen, of tenminste, dat is mijn ervaring.

Ik zou denk ik gaan kijken naar het binnenwerk van de afstandsbediening, misschien dat het makkelijk is een bepaalde knop buiten werking te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Fysiek de knop aanpassen is inderdaad een optie, maar stel dat ik toch een keer die source knop nodig heb bijv.? Is dat wel weer te herstellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59
YoshiBignose schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:10:
Fysiek de knop aanpassen is inderdaad een optie, maar stel dat ik toch een keer die source knop nodig heb bijv.? Is dat wel weer te herstellen?
Ik weet niet of de hedendaagse afstandsbediedingen nog steeds zo werken, vroeger waren de knoppen een rubberen matje die dan een sluiting maakt op de printplaat als je de knop in drukt. Ik zou dan het deel van de betreffende knop op de printplaat afplakken met wat tape, zodat het niet meer geleidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:12
Een universele afstandsbediening of een 2e LG afstandsbediening regelen daarvoor? Die dingen werken toch zo goed als allemaal hetzelfde.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 13:26
De source-knop zit meestal ook nog wel op de TV zelf. Wat voor model is het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Jimster schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:12:
[...]

Ik weet niet of de hedendaagse afstandsbediedingen nog steeds zo werken, vroeger waren de knoppen een rubberen matje die dan een sluiting maakt op de printplaat als je de knop in drukt. Ik zou dan het deel van de betreffende knop op de printplaat afplakken met wat tape, zodat het niet meer geleidt.
Ok ik ga dat de volgende keer proberen. Het is zo eentje: https://www.bgb.nl/files/product/619-1070b.jpg

Weet niet meer precies welke tv, lijkt op deze maar geen 3d functie: https://www.bol.com/nl/nl...full-hd/9000000011320218/

[ Voor 13% gewijzigd door YoshiBignose op 07-06-2022 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
kijk of je een 2de afstandbediening kan vinden...
1 voor hem met bewerkte knoppen.
1 voor jou indien je meer knoppen nodig hebt voor het instellen.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:42
LG tv's van vanaf iets van 2012 kun je ook via een app bedienen, dus de huidige afstandbediening aanpassen zou geen beperkingen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:47

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Oneforall heeft hele prettige programmeerbare en/of universele afstandsbedieningen. Zijn handig, goede kwaliteit en goedkoop.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 14:45
Ik zou voor zoiets gaan?

https://www.bol.com/nl/nl...stendig/9200000095704604/

Hoef je de originele AB ook niet te "slopen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

MicGlou schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:22:
Ik zou voor zoiets gaan?

Helaas zit de, voor TS ongewenste, AV knop er bij de aantal die ik bekeken heb wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:22
Tazzios schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:31:
[...]

Helaas zit de, voor TS ongewenste, AV knop er bij de aantal die ik bekeken heb wel op.
:? die 'leer' je dan toch gewoon niet in op de AB?
Of je wipt de ab even open en snijdt/krast met een hobbymesje het spoortje van de ongewenste knoppen door.

originele ab zou ik met rust laten.

[ Voor 22% gewijzigd door breew op 07-06-2022 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

@breew Oeps inderdaad, O-)
Bij universele afstandsbedieningen ben ik gewend een code op te geven waarmee alle knoppen het direct doen maar deze leer je het zo te lezen per knop in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-05 14:45
Tazzios schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 12:31:
[...]

Het is al genoemd... deze afstandbieding kan je de knoppen leren wat jij wil, werkt niet met codes... kan ook niet want er zitten geen cijfertoetsen op ;) Maar zelfs dan nog is deze AB zo eenvoudig dat je op afstand zou kunnen uitleggen welke knop in te drukken om de boel weer goed te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
MicGlou schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:22:
Ik zou voor zoiets gaan?

Inderdaad perfect en dan leer ik de AV knop gewoon niet in (y)

Pagina: 1