Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John1967
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-02 20:51
Ik heb een chromecast met Google TV. Ik ben er zeer tevreden over aangezien ik het apparaat in eerste instantie heb gekocht om de KPN app te gebruiken en dat werkt super!

Ik was in de veronderstelling dat ik ALLE apps die ik op mijn Android telefoon heb staan, ook op dat apparaat zou kunnen zetten. Echter lijkt het erop dat het apparaat maar een zeer beperkt aantal apps in de store heeft staan.

Klopt dat of doe ik iets fout?

Grt. John

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Lijkt mij op zich wel logisch. Heb zelf geen Chromecast maar een Shield met Android TV. De selectie apps is daarin inderdaad stukken kleiner dan op mobiel. Maar een mobiel OS is qua bediening fundamenteel anders met het touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:35
Je kunt telefoon-pps meestal wel sideloaden, maar vaak werken ze niet goed wegens het ontbreken van een touchscreen, of landscape-modus in de app. In de store staan alleen apps die echt gemaakt zijn voor Android TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit: weg ermee
Je zou nog kunnen reageren als je her en der vragen neer flapt?

[ Voor 81% gewijzigd door hardware-lover op 27-06-2022 18:57 . Reden: neem als vragensteller het fatsoen om ook nog eens wat terug te koppelen? ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John1967
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-02 20:51
hardware-lover schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:14:
Edit: weg ermee

[...]

Je zou nog kunnen reageren als je her en der vragen neer flapt?
Wat bedoel je? Ik heb e.e.a. reeds tot tevredenheid opgelost..

Vragen neerflappen? Op een forum wordt je doorgaans op een normale manier geholpen als iets niet duidelijk is.

Geen vragen ---> geen forum toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-06 18:38

Baggeraar

Wat een gebagger..

Ik had net hetzelfde 'probleem'.
De APK kan je meestal wel downloaden en dan overzetten naar de chromecast via Solid Explorer. (je moet dan wel even wat trucjes uithalen via developer mode om effectief nog APK's te kunnen installeren)

omdat dat vaak 'touch' applicaties zijn die niet (goed) werken met de afstandsbediening heb ik op mijn smartphone dan 'Zank remote - Android, Fire TV' gezet (met een soort van daemon op de android TV volgens mij, maar dat weet ik niet meteen meer uit het hoofd)
daarmee kan je gewoon een 'muis' bedienen, of gewoon het scherm overnemen.
Een andere optie is gewoon adhv een (bluetooth?) fysiek toetsenbord werken. kan volgens mij ook met een USB stickje, maar dan heb je een dongle nodig die USB-C power doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
John1967 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 19:14:
[...]

Wat bedoel je? Ik heb e.e.a. reeds tot tevredenheid opgelost..

Vragen neerflappen? Op een forum wordt je doorgaans op een normale manier geholpen als iets niet duidelijk is.

Geen vragen ---> geen forum toch?
Niet mee eens. We zijn weken verder en er is nimmer gereageerd. En nu blijkt e.e.a. ook nog eens opgelost te zijn zonder daarover iets te delen zodat anderen daar hun voordeel mee doen. Dat zou een forum maken en het uitblijven daarvan is voor veel gebruikers een grote ergernis. Dit topic gaat bij deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.