IP cams upgrade, van NAS naar NVR?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 14:30
Op dit moment draait op mijn Synology het bekende Surveillance Center met twee Hikvision cameras. De nas is van 2013, de camera's zijn ca 5/6 jaar oud. Het beeld is op zich aardig, maar de detectie is matig. Ook is het nog van de generatie van net voor de kleuren nachtbeelden. Verder blijft het hanessen met de instellingen en een echt lekkere app is er niet voor.
De camera's hangen aan een POE lijntje, en dat bevalt me wel heel goed.

Omdat ik NAS steeds minder gebruik, hij op leeftijd raakt, en ik niet super tevreden ben van de beveilingsoplossing, wil ik gaan upgraden. Maar koop ik beter een nieuwe NAS met nieuwe camera's of ben ik slimmer af met een kant en klaar NVR systeem?

Ik zoek een IP camera of een compleet systeem dat
ik kan aan kan sluiten op de bestaande POE netwerkkabels, liefst geen batterijen
ondersteuning biedt voor personendetectie
goed nachtbeeld heeft
goede support voor (iOS) apps heeft
compleet systeem moet in het bestaande netwerk te prikken zijn

Wat is je budget?
Aanschaf voor camera's ca max 300, in een systeem met evt NVT ca 500. Iets meer kan ook nog
Ik wil niet vastzitten in een abonnementsmodel

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse. Rondje youtube kijken brengt me bij Eufy, Reolink, maar er is vast meer

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De camera's hangen buiten

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je zou eens kunnen kijken naar de POE-camera's van Dahua, betere prijs/kwaliteit is er niet echt op de markt.

Daarnaast zou je een wat nettere server (dus geen NAS, maar een oudere NUC of gewoon echter serverhardware) kunnen gebruiken in combinatie met bijvoorbeeld Shinobi. Die heeft meerder opties om verschillende bestaande AI hardware te gebruiken voor detectie, en is vanuit je browser te bekijken.

Ik heb zelf een IPC-HDW2231R-ZS van Dahua, en als ik die vergelijk met bijvoorbeeld de 2K camera's van Eufy of zelfs verschillende recente 4K-camera's dan ben ik toch blij dat ik daar niet voor ben gegaan. Die van Dahua heeft super nachtzicht (in schemer heb je de nachtmodus niet eens nodig, als je 'm wel in nachtmodus zet zie je ook gewoon perfect in het donker tot een meter of 4 afstand), hele mooie beeldkwaliteit, en werkt gewoon over een PoE-kabel.

Als NVR gebruik ik Shinobi op een wat oudere server, en dat werkt ook gewoon super. Camera's van Eufy, TP-Link en die Dahua komen allemaal binnen en zijn tegelijk in beeld te zetten, en als er iemand de oprit op loopt richting onze voordeur krijg ik een melding nog voor onze Ring deurbel het doorheeft.

Daarnaast kan ik op die Dahua camera (die 'maar' 1080p is) mensen gewoon aan het einde van de oprit, een dikke 4 meter van de camera af, zonder problemen herkennen. Detectie op de camera heb ik uitstaan, ik pomp gewoon alles over naar Shinobi via de RTSP stream, maar lokaal wordt wel continu opgenomen op een SD-kaartje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:02

Tazzios

..

Met een NAS zoals de pricewatch: QNAP TS-253D (zonder harde schijven) heb je het voordeel dat je wat betreft software alle kanten op kunt:
  • QNAP software
  • Qnap club software
  • Docker
  • Virtual machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
Thanks! Zoals ik me herinner van een paar jaar geleden waren Hikvision en Dahua heer en meester in de IP cam wereld, wellicht is er eea veranderd.
Ik was nog niet bekend met Shinobi, en had ook de QNAP niet als NAS overwogen. Het enige wat ik niet wil, is er veel onderhoud aan hebben, vandaar dat ik met een schuin oog naar de kant en klare NVRs kijk.
Je schrijft dat je over een afstand van 4m nog alles goed kan zien, weet je ook hoe dat is over een afstand van ca 10 tot 15 m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

emzed schreef op maandag 6 juni 2022 @ 20:49:
Thanks! Zoals ik me herinner van een paar jaar geleden waren Hikvision en Dahua heer en meester in de IP cam wereld, wellicht is er eea veranderd.
Ik was nog niet bekend met Shinobi, en had ook de QNAP niet als NAS overwogen. Het enige wat ik niet wil, is er veel onderhoud aan hebben, vandaar dat ik met een schuin oog naar de kant en klare NVRs kijk.
Je schrijft dat je over een afstand van 4m nog alles goed kan zien, weet je ook hoe dat is over een afstand van ca 10 tot 15 m?
Bij mij hangt hij boven de oprit, wettelijk gezien mag dat al niet want ik zie de stoep en zelfs stiekem een stukje openbare weg, dus in strijd met de camerawet. Maar als we daar even overheen kijken weet ik dat ik de persoon die een fiets uit de achterste plek van de fietsenstalling bij ons tegenover pakt kan herkennen.
Volgens Google Maps hebben we het dan over 30-35 meter.

Op die afstand zou ik van een totale onbekende niet de kleur van z'n ogen kunnen zien ofzo, maar het is zeker beter dan de beelden die je in opsporing verzocht oid ziet, en vele malen beter dan de kleinere wifi camera's die een 2K of 4K resolutie noemen, want daar kan ik echt op die afstand niet veel meer herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
30-35 m, dat is het betere werk! Die camera IPC-HDW2231R-ZS vind ik niet terug in de pricewatch. Is hij inmiddels discontinued?
Ik zie nu dat Synology Surveillance System geen face detection ondersteund, daar is de NVR oplossing voor nodig. Is er dan een on-device face detectie die een recording op de NAS kan triggeren?
Pagina: 1