Toon posts:

Ai, te hoge res. ingesteld, hoe nu terug?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Mandrake 8.0 geinstalleerd. Ik heb echter in de installatie een standaard-monitor met een te hoge resolutie geselecteerd, blijkt nu achteraf. Want ik kom X niet te zien :'), sluit ik een beter monitor aan (van andere pc) dan zie ik het wel.

De vraag, hoe krijg ik de resolutie van 1280x1024@74Hz terug naar 1024x768@75Hz ? :?

Ik ben redelijk newbie maar wist te komen tot het intypen van XF86Config, na het invullen van deze lijst deed alles het nog steeds niet. Ik heb het vermoeden dat Mandrake 8.0 er een eigen progje voor heeft en dat XF86Config dus niet werkt.

Weet iemand hoe ik een andere resolutie en refresh rate instel?

Alvast bedankt :)

• Ro_meo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:31
probeer :
[CTRL] + [ALT] + [numerieke eiland -> + {PLUS-toets}]

of

[CTRL] + [ALT] + [numerieke eiland -> - {MIN-toets}]

een paar keer te drukken... hierdoor "loop" je door de diverse resoluties heen...

iOS N3rd

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Edit het bestand /etc/X11/XF86Config-4. Zoek naar de videomodes en verwijder de te hoge modes (een backup van dat bestand maken van tevoren kan geen kwaad, overigens). Je kunt hier ook nog ergens je horizontale en verticale refreshrates regelen zodat je ook de refreshrate kunt aanpassen.

edit:
Pas op met die refreshrates, je monitor zou het wel eens zeer onprettig kunnen vinden als je te hoge waarden invult. Voor de goede waarden: zie monitorhandleiding.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
THNX, ik kan nu lekker verder met Linux de grafische zijde van Linux!!!