Sinds een paar dagen is de wifi op mijn computer erg traag geworden. Niet traag kwa snelheid, maar in latency. Het probleem is alleen op mijn pc, op de laptop werkt alles super.
Ik heb vier keer de latency naar google.com getest:
de bovenste twee zijn op 5ghz, en de onderste twee op 2,4ghz netwerk. Het netwerk is een modem van t mobile, dan ubiquiti switch naar 2xPoE AP AC LR access points. Netwerk is geconfigureerd met unifi controller.
Ik heb 4 streepjes wifi, dus ruis is er ook niet te veel.
Huidige netwerkkaart is een TP-link archer t4e.
Ik weet niet goed hoe ik de traceroute moet interpreteren, ligt het euvel bij mijn pc, omdat de laptop wel goed werkt?
Wat ik heb gedaan:
Geprobeerd op 2,4ghz, op 5ghz, geen succes.
De AP's alleen op 2,4ghz en een keer alleen op 5ghz gezet, ook geen succes.
Andere netwerkkaart erin, een oude linksys wpm600, ook geen succes.
Prik van de router en switch af gehaald.
inSSIder zegt dat ik van wifi kanaal zou moeten veranderen->er zijn maar twee netwerken, die van ons en de buren.
Graag hulp want ik weet het niet meer en ik ben geen ITer maar met uitleg kan ik wel een hoop zelf.
Dank
Ik heb vier keer de latency naar google.com getest:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
de bovenste twee zijn op 5ghz, en de onderste twee op 2,4ghz netwerk. Het netwerk is een modem van t mobile, dan ubiquiti switch naar 2xPoE AP AC LR access points. Netwerk is geconfigureerd met unifi controller.
Ik heb 4 streepjes wifi, dus ruis is er ook niet te veel.
Huidige netwerkkaart is een TP-link archer t4e.
Ik weet niet goed hoe ik de traceroute moet interpreteren, ligt het euvel bij mijn pc, omdat de laptop wel goed werkt?
Wat ik heb gedaan:
Geprobeerd op 2,4ghz, op 5ghz, geen succes.
De AP's alleen op 2,4ghz en een keer alleen op 5ghz gezet, ook geen succes.
Andere netwerkkaart erin, een oude linksys wpm600, ook geen succes.
Prik van de router en switch af gehaald.
inSSIder zegt dat ik van wifi kanaal zou moeten veranderen->er zijn maar twee netwerken, die van ons en de buren.
Graag hulp want ik weet het niet meer en ik ben geen ITer maar met uitleg kan ik wel een hoop zelf.
Dank