Honda prelude valve cover verven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenji[Koen]
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 25-05-2023
Dag allemaal
Ik zou graag mijn valve cover een nieuw en mooi kleurtje willen geven. (ik denk gewoon rood of misschien azo licht blauw, ben ik nog niet zeker van)
Maar ik weet niet goed welke verschillende spuitbussen ik allemaal nodig heb. Ik heb ondertussen wel al gevonden hoe ik het moet doen, maar weet niet goed welk ik nodig heb. En waar ik dat dan zou kunnen kopen of (liefst) bestellen.
Ik heb wel al 2 spuitbussen gevonden, waarvan ik toch wel graag willen weten of het goeie spuitbussen zijn (en of het de correcte zijn).

paint remover: https://www.bol.com/be/nl...pCrg.2_13.14.ProductTitle
primer: https://www.bol.com/be/nl...394897/?s2a=#productTitle

Ik heb Bol gekozen voor die 2 omdat ik nog een bon van 50 € overheb van Bol, maar het hoeft natuurlijk niet van bol te zijn.

Als iemand nog eventuele tips heeft over het verven daarvan, tips zijn altijd welkom. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kenji[Koen] op 06-06-2022 12:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:49
Hoewel een kleppendeksel niet zo warm zal worden zou je misschien toch zoiets kunnen gebruiken:

https://www.bol.com/nl/nl...s-400ml/9200000089107332/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:59

Yucon

*broem*

Mwoah, die hitte zal wel meevallen maar je moet eigenlijk wel 2k lak gebruiken. Als je een keertje olie knoeit moet de verf daar ook goed tegen kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 19:55
Klepdeksel van mijn Swift heb ik een jaar of 10 geleden matzwart gespoten met een spuitbus van Motip, zonder primer, zit er nog steeds op.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:14
VHT wrinkle plus is speciaal daar voor. Top spul!

https://www.akr-performan...-krimplak-blauw-vht-sp206

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenji[Koen]
sorry voor zo laat te antwoorden, was bezig met examens van hoge school te leren. Maar effe dan nog een vraagje, die primer dat ik had vermeld, denken jullie dan dan deze voldoende is? En ook ik heb rood gekozen trouwens, gebruik je die primer dan voor het een glans te geven? Want zo glanzend rood is altijd mooi he, hoeft niet trouwens zou gewoon zalig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Kenji[Koen] schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:04:
sorry voor zo laat te antwoorden, was bezig met examens van hoge school te leren. Maar effe dan nog een vraagje, die primer dat ik had vermeld, denken jullie dan dan deze voldoende is? En ook ik heb rood gekozen trouwens, gebruik je die primer dan voor het een glans te geven? Want zo glanzend rood is altijd mooi he, hoeft niet trouwens zou gewoon zalig zijn.
Om een normaal proces op te noemen (details kun je over discussiëren):

- Eerst schuur + ontvet je het oppervlak (van bijv. (200 >) 400 > 800 grit).
- Dun laagje primer. 15 min wachten. Dun laagje primer. 15 wachten. Laatste laagje primer. 24 uur laten drogen en dan zeer licht opschuren met 1000-2000 of een Scotchbrite achtige. Weer ontvetten..
- Dan kun je je basecoat doen (de kleur dus), hier heb je al mat/semiglans/glans varianten in normaliter, maar...
- ...om de verf te beschermen zul je toch echt nog een aparte (liefst 2K) blanke lak moeten spuiten nadat de basecoat 100% droog is.

Als je dan écht goed aan de slag wil zul je de blanke lak weer moeten schuren (2000 grit) en moeten polijsten.

Een valvecover.. Zou ik doen zoals remklauwen. Je hebt namelijk ook remklauwverf, heb ik laatst gebruikt van Motip. In principe prima spul en heeft al redelijk wat glans van zichzelf.

Of ik met paintremover aan de slag zou gaan weet ik niet.. Zorg dan dat je het laat stralen en poedercoaten.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Dat spul wil je hebben inderdaad.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenji[Koen]
Iedereen mercikes voor de tips/hulp. Ik zal, wanneer het is gedaan, een foto doorsturen. Zal toch wel een paar weekjes zijn vanwege examens en werk. Maar allemaal merckes, zeker @Kuusj voor de uitgebreide uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Kuusj schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:14:
[...]
- Dan kun je je basecoat doen (de kleur dus), hier heb je al mat/semiglans/glans varianten in normaliter, maar...
- ...om de verf te beschermen zul je toch echt nog een aparte (liefst 2K) blanke lak moeten spuiten nadat de basecoat 100% droog is.

Als je dan écht goed aan de slag wil zul je de blanke lak weer moeten schuren (2000 grit) en moeten polijsten.
Als je krimpende verf (wrinkle paint) gebruikt is één relatief dikke laag voldoende, vervolgens niets meer aan doen.
Blanke lak en polijsten zou ik alleen doen bij een glanslak.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:14
DaWaN schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:40:
[...]

Als je krimpende verf (wrinkle paint) gebruikt is één relatief dikke laag voldoende, vervolgens niets meer aan doen.
Blanke lak en polijsten zou ik alleen doen bij een glanslak.
Bij de VTH wrinkle paint werkt het pas juist bij de tweede laag :P En that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 19:55
Kuusj schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 14:14:
[...]

Om een normaal proces op te noemen (details kun je over discussiëren):

- Eerst schuur + ontvet je het oppervlak (van bijv. (200 >) 400 > 800 grit).
- Dun laagje primer. 15 min wachten. Dun laagje primer. 15 wachten. Laatste laagje primer. 24 uur laten drogen en dan zeer licht opschuren met 1000-2000 of een Scotchbrite achtige. Weer ontvetten..

Een valvecover.. Zou ik doen zoals remklauwen. Je hebt namelijk ook remklauwverf, heb ik laatst gebruikt van Motip. In principe prima spul en heeft al redelijk wat glans van zichzelf.

Of ik met paintremover aan de slag zou gaan weet ik niet.. Zorg dan dat je het laat stralen en poedercoaten.
Kleurlak kun je ook in 2K krijgen, glanst van zichzelf, dan is de blanke lak zelfs overbodig

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Pagina: 1