Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander00
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-07 08:51
Op dit moment gebruik ik mijn PC vooral om te gamen op de TV maar mijn moederbord heeft geen ingebouwde wifi/bluetooth.

Ik gebruik op dit moment een wifi adapter en een bluetooth adapter maar ik merk dat deze niet helemaal lekker werken. Mijn PS4 controllers werken bijna niet, tenzij ik heel dichtbij zit en mijn wifi adapter haalt de volle snelheid van mijn gigabit internet lang niet.

Nou zag ik voorbij komen dat je wifi/bluetooth adapters hebt die je rechtstreeks kan aansluiten op de pcie slots op je moederbord. Kan elke adapter op elk moederbord? Ik heb een MSI B450 Tomahawk MAX en wil graag goed gebruik van mijn gigabit internet kunnen maken en vanaf de bank mijn ps4 controllers kunnen connecten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Zo lang je een slot vrij hebt kan dat, maar om je vraag definitief te kunnen beantwoorden zul je je huidige specs moeten opsommen en de module die je op het oog hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander00
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-07 08:51
br00ky schreef op maandag 6 juni 2022 @ 09:37:
Zo lang je een slot vrij hebt kan dat, maar om je vraag definitief te kunnen beantwoorden zul je je huidige specs moeten opsommen en de module die je op het oog hebt.
inventaris: New PC
Dit is mijn huidige setup.

Dit is een module die ik momenteel op het oog heb
pricewatch: Gigabyte GC-WBAX200

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waar heb je je bluetooth dongle aangesloten? Als je die achterin hebt gestoken, dan zal je idd een zeer slecht BT signaal hebben. De voorkant is beter, maar ik heb zelf gemerkt dat dat ook niet altijd geweldig werkt. Zelfs een klein verlengsnoertje om het boven m'n kast of er naast te hebben bood weinig soelaas om m'n muis, toetsenbord en WiiU Pro controller goed te laten werken (gek genoeg had de controller de minste problemen).

Nu heb ik een USB verlengsnoer van iets langer (1,8 meter, ipv 0,5) en hiermee de BT dongle verder weg van storingsbronnen zoals computer en tv. Signaal is perfect.

Voor je wifi, let er mee op dat je wel heel leuk de adapter naar de hoogste wifi standaard kan brengen, maar je er daar nog niet klaar mee bent. Als je modem/router/access point niet verder gaat dan 802.11n zal je nooit de gigabit verbinding halen. Net zo goed dat je een moederbord kan nemen met 2,5 Gbps ethernet, als de apparatuur waar je het op aansluit hooguit 1 Gbps doet, ga je ook niet sneller.

Vertel eens wat je voor je netwerk hebt aan apparatuur. Welke wifi adapter heb je bijvoorbeeld? Want dat zeg je niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate